Kış lastiği kullanımı yüzde 40’lara çıkacak
Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş, kış lastiği kullanımının giderek arttığını belirterek, ‘’Türkiye lastik yenileme pazarı yaklaşık 14 milyon adet . Bunun yaklaşık 3,5 milyon adedini kış lastikleri oluşturuyor. UDHB Bakanlığının 27 Kasım 2012 tarihli Kış Lastiği Uygulamalarına ilişkin genelgesinden sonra bilinçlenen tüketiciler 2011 yılına kadar %15 seviyelerinde dolaşan kış lastiği kullanımını %30’lara yükseltmiştir. Bu rakamın 2013-2014 yılları arası kış koşulları dikkate alınarak %40’lara yani 4 - 4.5 milyon adetlere çıkacağı düşüncesindeyiz’’ dedi.
M+S işaretinin yeterli görülmesi hatadır
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın yayınladığı kış lastiği genelgesinde Ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın şehirlerarası karayollarında seyreden tüm kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs ve kamyonet türü araçlar ile Karayolu Taşıma Yönetmeliği uyarınca “A” türü yetki belgelerine kayıtlı otomobillerde her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur. Genelgesi ile kış lastiği kullanımı zorunluluk haline gelmiştir diyen Mustafa Karataş, ‘’Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın yayınlamış olduğu kış lastiği genelgesini desteklemekteyiz. Fakat minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinde sadece M+S işaretinin yeterli görülmesi hatalı bir uygulamadır. Lastik sektöründe herhangi bir standartı bulunmayan M+S Tipi lastikler bağımsız test kuruluşları tarafından yapılan fren testlerinde kışın; kış lastiğine göre daha uzun fren mesafesi , yazın ise; yaz lastiğine göre daha uzun fren mesafesi vermektedir’’ diye konuştu.
Kış lastiği denetimleri artmalıdır
Mustafa Karataş, ‘’Ayrıca özellikle hafif ticari taşıtlarda Kış lastiği takılırken aracın fabrika çıkışı lastiğinin taşıma kapasitesi yani ‘yük endeksi’ değeri esas alınmalıdır. Yük endeksi düşük lastik kullanımı engellenmelidir’’ diyerek sigorta mevzuatında düzenleme yapılarak ‘Kış Lastiği Genelgesine’ aykırı durumlarda kasko sigorta hasar ödemelerinin tamamen veya kısmen yapılmamasının gerektiğini söyledi.
* Bununla birlikte Karayolu Trafik Kanunu’na bir an önce kış lastiği tanımı ve uygulamalarının girmesini ve bütün araçları kapsamasına değinen Karataş, ‘’Ayrıca şehirlerarası yollarda yol kenarı denetim istasyonlarınca, şehir içi uygulamaları ise trafik polisi, jandarma ve belediyelerin yetkili ekipleri tarafından kış lastiği denetimleri yapılmalıdır’’ dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |