Premium lastik üreticisi Hankook, iON GT ile elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanmış iON ürün ailesini daha da genişletti. Bataryalı şehir otomobilleri ve sedanlar için özel olarak geliştirilen iON GT yaz lastiği ve kompakt SUV'lar için sunulan iON GT SUV, bu yılın önde gelen lastik ticaret fuarı “The Tire Cologne”’da görücüye çıktı. AB lastik etiketindeki A/A/A derecesine ek olarak bu yeni lastik, geleneksel lastik bileşenlerinin gücü, esnekliği ve dayanıklılığı ile aynı seviyede olan yüksek oranda geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzemelerle üretilmiştir. Almış olduğu ISCC PLUS sertifikası (ISCC = International Sustainability & Carbon Certification)1 ile üstün sürdürülebilirlik düzeyini ortaya konmuştur. iON GT, sonbahardan itibaren 16 ilâ 20 inçlik boylarda satışa sunulacaktır.
Yüksek oranda geri dönüştürülmüş ve yenilenebilir malzemeler
Lastikler, bitkisel yağlar ve reçineler, biyo-döngüsel hammaddelerden elde edilen sentetik kauçuk, biyo bazlı silika ile plastik atıklardan yapılan sürdürülebilir PET tekstil kordonu, döngüsel hammaddelerden elde edilen karbon siyahı ve kullanılmış lastiklerden elde edilen geri dönüştürülmüş karbon siyahı içermektedir. Hankook mühendisleri iON GT için yüksek oranda ISCC PLUS kütle dengesi sertifikalı malzemeler kullandı. Sürdürülebilir bileşenlerin yüksek oranına rağmen, Hankook mühendisleri lastiğin güvenlik ve konforla ilgili özelliklerinden ödün vermeden ekstra sürdürülebilirlik elde etmeyi başardı.
Yeni iON GT, EV lastikleri (EV = Elektrikli Araç) için zorlu günlük gereksinimleri bir dizi teknik önlemle karşılıyor. Elektrikli araçların lastikleri, içten yanmalı motora sahip araçlara kıyasla daha fazla aşınma gösterebilir. Hankook, bu sorunu diğer önlemlerin yanı sıra i Super Mileage teknolojisi ile çözüyor. Bunlar arasında, yol üzerinde özellikle eşit bir temas basıncı sağlayan ve daha uzun bir kilometre ömrüne katkıda bulunan Round Even Teknolojisi bulunmaktadır. Hankook Opti-Cure teknolojisi, yuvarlanma direncinin önemli ölçüde azaltılmasına katkıda bulunan gelişmiş bir vulkanizasyon teknolojisidir. Böylelikle iON GT tek batarya şarjı ile daha fazla menzile ulaşmaya katkı sağlayabiliyor. Önemli ölçüde daha dayanıklı aramid lifler, yan duvarın hareketini azaltan Grip Boost Teknolojisi ile birlikte direksiyon hassasiyetini artırıyor. Aynı zamanda sırt yüzeyini oluşturan ProGrip karışımı, yüksek yoğunluklu silika ve sürdürülebilir başka ham maddelerin bir arada kullanılması sayesinde ıslak zeminde daha iyi tutunma sağlıyor.
Bir başka geliştirme hedefi de mümkün olan en sessiz çalışma özelliklerini elde etmekti, özellikle de içten yanmalı bir motorun gürültüsünün olmaması dikkatleri bu yöne çekiyordu. Hankook'un entegre i Sound Absorber teknolojisinin de özel lastik profili ile birlikte iç mekandaki gürültü seviyesini belirgin şekilde azaltmasını sağlaması da bu bağlamda büyük önem taşıyor.
Bunların bir sonucu olarak, yeni Hankook iON GT'nin AB lastik etiketi A/A/A derecesine sahip oldu. Bu derece yuvarlanma direnci, ıslak zeminde yol tutuşu ve yuvarlanma gürültüsü açısından en iyi değerleri temsil etmektedir. Hankook iON GT, Red Dot Design Award 2024'te Ürün Tasarımı kategorisinde birinci seçildi.
Yeni iON GT ile Hankook, her elektrikli araç için en iyi lastiği sunma stratejisini tutarlı bir şekilde sürdürüyor. Dünya çapında sunulan bu lastik ailesi, öncelikle Kuzey Amerika pazarı için tasarlanan yeni geliştirmeye ek olarak performans odaklı yaz lastiği Hankook iON evo, kış lastiği Hankook iON i*cept ve tüm hava koşullarına uygun Hankook iON FlexClimate'i içeriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |