Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
29 Nisan 2020 Çarşamba - 23:06

Korona Virüs Salgını Uluslararası Taşımaları Nasıl Etkiledi? İran Bazargan Sınır Kapısı’nda Mahsur Kalan Türk Şoför Cengiz Yurtsever, “Sesimizi Kimseye Duyuramıyoruz”

Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan korona virüs salgını döneminde şoförlerin seslerini duyurmak, yaşadıkları sorunları dile getirilebilmek ve uluslararası taşımacılık sektöründe neler olduğuna dair son bilgileri paylaşmak için sosyal medya üzerinden canlı bağlantılar gerçekleştirdi.

Korona Virüs Salgını Uluslararası Taşımaları Nasıl Etkiledi? İran Bazargan Sınır Kapısı’nda Mahsur Kalan Türk Şoför Cengiz Yurtsever,  “Sesimizi Kimseye Duyuramıyoruz”

Yayına;  İran Bazargan Sınır Kapısı’nda mahsur kalan Türk şoförlerden Cengiz Yurtsever, Avrupa’da taşımacılık yapan Korkut Pekcan, İran Tahran’dan şoför Nurullah Bıyık ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener katılarak Nuray Pekcan’ın sorularını yanıtladı.

Avrupa’ya taşımacılık yapan Korkut Pekcan yurt dışındaki güzergahları olan İtalya, Avusturya, Almanya, Belçika, Lüksemburg ve Fransa gibi ülkelere yönelik sektöre dair değerlendirmelerde bulundu. Türkiye ve yurt dışında alınan önlemlere yönelik gözlemlerini dile getiren Pekcan; “Tır şoförüyüz ve bu salgın döneminde insanların bizlere bakış açıları farklılaştı. Polisler tarafından arabalar kontrol ediliyor ama kimse bizleri indirip ateşinizi ölçelim, kontrol edelim demiyor. Mola verip, yemek yiyebileceğimiz her yer kapalı. Kendi yemeğimizi durup kendimiz yapıyoruz.” dedi. Son olarak Avrupa’da taşımacılığa yönelik herhangi bir sınırlama olmadığından da bahseden Pekcan taşımacılığın sürdüğünü söyledi.

İran Tahran’dan yayına katılan Türk şoför Nurullah Bıyık “Halkın arasına girmiyoruz. Slovakya’dan Gürcistan üzerinden medikal ürün getirdik. Ülke giriş çıkılarında seri şekilde işleyen kapılarda neredeyse yüzde 60’lık yavaşlama var. Belli noktalarda mola veriyoruz onun dışında izin vermiyorlar ve konvoylar ile ilerliyoruz. Gürcistan 24 saatte yükü bırakıp çıkmamız için süre veriyor.” diyerek taşımacılık sırasındaki güzergahlarındaki gözlemlerini paylaştı. 

“İran’daki Arkadaşlarımız Çok Mağdur”

İran Bazergan Sınır Kapısı’nda bekleyişleri süren şoförlere de değinen Bıyık, “Biz geleli 8 gün oldu bizim sıkıntımız yok ama Bazargan’daki arkadaşlarımız çok mağdur. Türkiye kapıları kapattı biz Türkiye’den İran’a direk girmedik. Gürcistan-Azerbaycan üzerinden İran’a girdik. Onlar Gürcistan üzerinden gelip İran’dan Türkiye’ye çıkış yapmak istediler ama Türkiye’ye giremediler. En son 600-700 civarında arkadaşımızın orada olduğunu duyduk. İran’da bekleyen araçların neredeyse hepsi gıda taşıyor.” şeklinde konuştu ve ekledi; “ Burada yatacak yer araçlarımız, gıda ihtiyacımızı Türkiye’den getirdiklerimiz ile karşılıyoruz. Gümrük sahasından dışarı çıkmıyoruz. Bizim ülkemiz gibi değil. İran’da hiçbir sağlık kontrolü yok. Azerbaycan girişte ve Gürcistan’da yer yer sağlık kontrolü yapıldı, ateşimiz ölçüldü. Ama İran’da kimse bize yaklaşmıyor, hiç sağlık kontrolünden geçmedik.”

“Sesimizi Kimseye Duyuramıyoruz”

İran Bazargan Sınır Kapısı’nda mahsur kalan Türk şoförlerden Cengiz Yurtsever sınırda yaşadıkları sıkıntılardan bahsetti. Bazargan sınırında 20 gündür mahsur kaldıklarını dile getiren Yurtsever, “Sesimizi kimseye duyuramıyoruz, 400 araç ve Türkiye’ye 500 metre var. Bize kimse bir açıklama yapmıyor. Basın ve milletvekilleri ile görüşüyoruz. Bizi arayan soran yok. Araçlarımız meyve yüklü. Aracımız çadırlı ama 2 günlük ömürleri kaldı. Bazargan Gümrüğü’nde 5 tane tır parkı var ve 5’i de tamamen dolu. Biz İran’a girdik, yükümüzü aldık Bazargan Gümrüğü’ne geldik 20 gündür buradayız. Türkiye kapıyı açmıyor. İran bırakıyor ama Türkiye almıyor.” dedi.

“Banyo ve Su Kısıtlı, Kendimizi Muhafaza Ediyoruz, Sosyal Mesafe Kuralına Uyuyoruz.”

Çözüm noktasında UND ile firmalarının bağlantıda olduğunu ama sonuç alınamadığını dile getiren Yurtsever, “Ben UND’nin Akdeniz sorumlusu Mersin METE firmasına kayıtlıyım; görüşüyoruz ama sonuç yok. Bu mallar Türkiye’ye taşınıyor. Van’a gidip yükü teslim edeceğiz. Yük sahibinin malları çürüyor. Nakliye bedellerinin üçte birini aldık ikisi duruyor. Yük sahibi de perişan, neticede meyve taşıyoruz.” dedi ve ekledi “Banyo ve su kısıtlı. Park yeri güneşte toz oluyor, yağmur yağdığında çamur oluyor. Kendimizi muhafaza ediyoruz. Sosyal mesafe kuralına uyuyoruz, bire bir ilişkilerimizde hasta olan arkadaşımız yok. Yerel halkın olduğu yerlere girmiyoruz, sadece ihtiyaçlar doğrultusunda marketleri kullanıyoruz. Bu kadar süre mahsur kalan kronik rahatsızlığı olan bir arkadaşımız varsa hasta olacaktır.”

“Türkiye’nin Gitmeyin Virüs Var Dediği Bir Ülkeye Giriş Yaptılar”

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND)  Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener yayında salgın sürecinde sektörde yaşanan sorunlar, çözümleri ve İran sınırında Türkiye’ye geçmeyi bekleyen şoförlere dair açıklamalarda bulundu. İran sorunun birkaç güne çözebileceği haberini verdi. Şoförlerin sınır kapısında mahsur kalmalarına dair Şener, “Sorunu çözmeye çalışıyoruz. Ülkeler Covid-19 salgın sürecinde panik halinde önlemler aldı ve İran’ın arkasındaki Türkmenistan kapıyı kapattı. Biz İran üzerinden transit Türkmenistan’a gidiyorduk. Türkmenistan’a giremeyince kapı kandı, kapı kapanınca 1200 tane Türk aracı o anda İran’da mahsur kaldı. Biz o araçları İran’ın Lütfaabad Sınır Kapısı da dahil olmak üzere Türkiye’ye geri alabilmek için 1 ay uğraştık. Gerçekten çok ciddi sıkıntılar çektiler. Türkiye sonra özellikle İran kapısını tamamen kapattı. Kapanınca her iki tarafta da yükler birikti. Navlunlar yükseldi; 2500 olan navlunlar 6-7 bine çıktı.” dedi ve ekledi, “İran’a giriş çıkış yok. Bizim Azerbaycan’a giren bir takım kamyonlarımız yüklerini boşalttıktan sonra Azerbaycan’dan İran’a giriş yaptılar. Türkiye’nin ‘gitmeyin virüs var’ dediği bir ülkeye giriş yaptılar. Günde 5’er 6’şar 56 arabayı Türkiye’ye aldık. Yaklaşık 20-22 gün önce Ağrı Valiliği bir karar verdi. Türkiye’yi bu virüsten korumak istediğimiz için şoförlerde ve yüklerde virüs olabilir diye Türkiye girişleri durdurdu. Türkiye çok önceden durdurmuştu. Bu arkadaşlar salgın olan bir ülkeye giriş yaptılar.”

“Benim Umudum Var Bir İki Güne Çözülür”

Bir an önce Azerbaycan’dan İran yönüne geçişlerin kapatılmasını ve şoförlerin Türkiye’ye alınmasını istediklerini belirten Şener, “Yaklaşık orada 250 araba var. Biz devletin ilgili noktalarını arıyoruz. Bu tamamen devletin elinde bir karar. Benim umudum var bir iki güne çözülür diye. Biliyorum ki ayrıca bölge siyasetçileri, milletvekilleri de ilgileniyor. Herkes konudan haberdar, bu çok sürdürülebilecek bir şey değil. Bunun ekonomik bir etkisi de var.” dedi.

“Sağlık Sektörü Kadar İkinci Alkışı Hak Eden de Bizim Sektör.”

Yurt dışı taşımacılığına yönelik olarak Şener şunları ekledi; “Özellikle Türkiye’ye giren şoförlerin evlerine gönderilmesi ve 14 gün sonra çıkışlarına izin verilmesi bir sıkıntı yarattı.  Sağlam birini evine gönderip 14 gün yat deyip oradan bir virüs almasına da sebep olabilirsiniz. Bu uygulama sektöre ciddi zorluk yarattı. Yabancılar için de ‘14 gün kapıda bekle hasta olmadığından emin olalım öyle gir’ dedik, o da tüm AB ülkelerinde bize mütekabiliyet getirmek üzereydi bu günlerde. Polonya ve Macaristan, ‘Türkleri sokmayalım’ demeye başlamıştı.  Üç gün önce Türkiye 14 gün kuralını kaldırdı. Aslında Avrupa’da taşımacıların hayatları kolaylaştırıldı. Almanya’da Pazar günleri sürüş yasakları kaldırıldı. Çünkü ilaç, ham madde taşıyorlar. Taşımacılık yapanların alması için yol kenarlarına gıdalar konuluyor. Taşımacılık yurt dışında daha kolaylaştırıldı bu süreçte. Sağlık sektörü kadar ikinci alkışı hak eden de bizim sektör.”

“Şu An Güncel Sorunumuz Vize, Bir de Bizim Kronik Sorunlarımız Var”

Fatih Şener ayrıca sektördeki diğer sorunlara şu sözlerle değindi; “Avrupa komisyonundan karar çıkardık. Avrupa’daki şoförlerin vizelerinin 6 ay kadar uzatılması yönünde çağrıda bulundu komisyon. Türkiye gibi ülkelerdeki konsoloslukların da açılması ve vize vermesi yönünde bir çağrı yapıldı. Almanya bazı sürücülerin vizelerini 3 ay kadar uzattı. Şu an güncel sorunumuz vize. Bir de bizim kronik sorunlarımız var. Macaristan’dan transit geçiş belgesi bitti. Belgeler aybaşında açılacak. Yaklaşık 100’e yakın araç Kapıkule’de. Macaristan ve Avusturya gibi ülkelerde transit belge sayısı arttırılmalı. Biz bıkmadan ilgileniyoruz. Devlet başkanları seviyesinde çözülmesi gereken bir sorun.”

 
Freight Ferry Services Enhanced Between Estonia And Finland Through A Freight Agreement With Eckerö Line
 
Treyler Sektörünün Yaşadığı En Büyük Sorunlardan Biri Sahtecilik
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Adem yol 30 Nisan 2020 Perşembe 16:51

Sayın yetkililer ben şu an iran bazerganda olan tır sürücülerden biriyim.Evet bende azerbeycandan irana girenlerden biriyim.Irana giriş yassak madem neden firmalara uyaeı yapılmadı kseinlikle yassak yapılmadı.Und de tüm türk c2 firmaların bilgileri var bakanlık genelge uyarı yazar und ye yollar und de tüm c2 firmalara yollar irana girişin yassak olduğunu.Dolasıyla biz bilemeyiz hem ramazan oruçluyuz gıdamız yok bu gidişler gıdasızlıktan hastalanacağız..Biz ülkemize milletimize sadık birer milli servetiz.Ülkemizin tüm yöneticileri sesimizi duyun.Biz sizi seviyoruz gözünüzde değersiz olmamamız lazım.Dile kolay irana ayın 09 unda girmişim bugun ayın 29 u 20 gün olmuş bize sahip çıkın.Tüm şöförlerimiz tertemiz hiçbir hastalık belirtimizde yok.çünkü kendimizi çok iyi koruyoruz.Tüm türkiyede sokağa çıkma nasıl 18 ve 60 kotası nasıl varsa biz tır sürücüleri hergün bu sistem zaten uygulanılıyor.Nasıl mı? Zaten tek başımıza tır parkında tek başımızayız.sayın yetkililer buna bir dur deyin elinizi vicdanınıza koyun.Ramazan orucu bayram yaklaştı.Senet ve kredi borçlarımız var.4 çocuk babasıyım sesimizi duyunya.Bu saydıklarımın bana ihtiyacı var ya.Bu durumda kendiniz olduğunu düşünün ya.Bizi alın ülkemize.Tek suçumuz var oda alnımızın teriyle ekmeğimizin peşinde koşmamızdır.Sizi vicdanınıza bırakıyorum.Saygılarımla

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türk Sürücüler İçin Yurt Dışı Çıkış Süre Kısıtlamaları Kaldırıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), İçişleri Bakanlığı, İller İdaresi ...
Petrol Ofisi CMO’su Beril Alakoç, Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’su arasında
Fortune Türkiye ve DataExpert iş birliği ile yapılan, markaların yatırım ...
Otokar Yeni Atlas ile Ticaretin Konforunu Yükseltiyor
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, ticaretin güçlü kahramanını Otokar ...
 
Cizre-Nusaybin Uluslararası Karayolu Ulaşıma Kapandı!
Asya’yı Avrupa’ya bağlayan ve günde binlerce aracın geçtiği Cizre-Nusaybin ...
Bolu’da Kar Yağışı Durdu!
Bolu’da, 3 gün boyunca aralıksız olarak devam eden kar yağışının sabah ...
Tekirdağ Yolu'nun Açılışı Yapıldı
“Çorlu-Ergene Yol Ayrımı Tekirdağ Çevre Yolu" TBMM Başkanı Mustafa Şentop, ...
 
OKT TRAILER, Rotasını Geleceğe Yöneltti
Treyler ve araç üstü ekipmanları sektörünün öncü firması OKT Trailer, ...
Kepçe Operatörünü Arama Çalışmaları Devam Ediyor!
Düzce’nin Gölyaka ilçesinde heyelana kapılarak Aksu Deresi’nde yuvarlanan ...
Kapanan Karlı Köy Yollarını Kendi Aracıyla Açıyor!
Rize’nin Çayeli ilçesinde Muhtar Yaşar Taş, kar nedeniyle kapanan köy ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
error code: 524
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikasrcnewsdikkatfahrertruckbus haberler türkiye