Türk koster armatörleri dernek kuruyor. Akdeniz ve Karadeniz’de yüzde 21 pazar payı ile yıllık yaklaşık 1.6 milyar dolarlık navlun geliri sağlayan Türk armatörler, bölgede daha fazla söz sahibi olmak için güçbirliğine gidiyor. Koster Armatörleri ve İşletmecileri Derneği (KOSDER) çatısı altında toplanan Türk armatörlerin öncelikli hedefi ise ortalama yaşı 25 olan yaşlı koster filosunun yenilenmesini sağlamak.
100’e yakın armatör İstanbul’da buluştu
12 bin DWT’nin altındaki gemileri kapsayan Türk koster filosunun toplam tonajı 2,9 milyon DWT’ye ulaştı. 740 gemiden oluşan filo, Türk deniz ticaret filosunun yüzde 10’unu, adet bazında ise filonun neredeyse yarısını oluşturuyor. Türk koster armatörleri, kurulacak dermek ile sektörün sorunlarının daha hızlı çözülmesini sağlayacak çalışmalar yürütecek. Geçtiğimiz hafta cuma günü İstanbul Navlun Endeksi (ISTFIX) Yönetim Kurulu Başkanı Kaptan Salih Zeki Çakır öncülüğünde İstanbul’da bir araya gelen yaklaşık 100 armatör, dernek kurma kararlarını açıkladı. Armatörler tarafından bir liste hazırlanarak derneğin yönetim kurulunda görev almak isteyen isimler belirlendi. Önümüzdeki dönemde geçici bir yönetim kurulu kurulmasına karar veren armatörler, daha sonra ise genel kurula giderek asıl yönetim kurulunu belirleyecek. Toplantıda bir konuşma yapan Kaptan Salih Zeki Çakır, Türk armatörlerin bölgede pazar payının artırılması için genç ve rekabetçi bir filoya sahip olunması gerektiğini vurguladı.
‘Sorunlar daha hızlı çözüme ulaşacak’
Koster filosunun yenilenebilmesi ve Türk gemi sahiplerinin rekabet gücünün artırılması için birlikte hareket etmek gerektiğinin altını çizen Çakır, “Bu nedenle geçmişte kurulmuş fakat zaman içinde işlevini kaybetmiş Koster Armatörleri Derneği’ni yeniden sektörde etkin olacak bir kurum haline getirmek istiyoruz. Bu dernek filonun yenilenmesinde aktif rol almasının yanı sıra Türk gemi sahiplerinin rekabet gücünü artıracak politikalar üretecek” dedi. Salih Zeki Çakır, Koster Armatörleri ve İşletmecileri Derneği’nin kurulma amacını ve hedeflerini şu şekilde özetledi: “Üyelerimizin müşterek ve münferit sorunlarıyla kurumsal güçlü bir temsil ile ilgilenilecek. Piyasa değişiklikleri ve bölgedeki gelişmeleri takip edemeyen üyelerimizi birinci elden bilgilendireceğiz. İş geliştirmede, firmalarımızı yönetmede en büyük sermayemiz olan yönetici ve çalışanlarımızın, entellektüel sermayemizi geliştirmek üzere neler yapılabileceğine bakacağız. Hizmet aldığımız ve verdiğimiz muhataplarımıza karşı ‘yumuşak güç’ ortaya koymuş olacağız. Şirketlerimizi geleceğe taşıyacak ortak projelere imza atacağız. Teknik ve ticari işletme birliktelikleri oluşturmak için çalışmalar yapacağız. Özellikle koster filomuzun yenilenebilmesi için finansman arayışı başlamış olan çalışmalarımızı bu yeni yapıyla daha üst bir düzeye taşıyabileceğimize inanıyorum.”
‘Koster filosu eriyor, yenilenmesi şart’
DÜNYA’ya konuşan İstanbul Navlun Endeksi yöneticisi Engin Koçak da derneğin öncelikli hedefinin filoyu yenilemek olduğunu söyledi. Engin Koçak, koster filosuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Türk sahipli koster filosu 2012 yılı sonunda 3 milyon dwt’nin altına geriledi. Koster filosunun yaş ortalaması da 25. Ayrıca, hurdaya gemi çıkışlarının devam etmesine karşın sipariş defterinde yok denilecek sayıda inşa siparişi var. Rekabetçi kalabilmek için filonun yenilemesi şart.”
Dünya
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |