Lassa Yarış Lastikleri Geliştirme Projesi’nin bir parçası olarak, Avrupa’da yarışmaya başlayan Lassa Rally Team, 2009 yılı için katıldığı son yarışla sezonu önemli gelişimlerle tamamladı.
Volkan Işık: “İlk yılımızda önemli bir gelişim gösterdik. Önümüzdeki günlerde elde etmeyi planladığımız başarıların ilk adımı atıldı.”
2002 yılında başlanan Yarış Lastiği Geliştirme Projesi’nin bir adımı olarak, 2009 yılında Avrupa’da yarışmaya başlayan Lassa Rally Team, geçtiğimiz hafta sonu katıldığı son yarışla birlikte sezonu tamamladı. İtalya Toprak Ralli Şampiyonası’nın son yarışı olan ve bu yıl sekizincisi düzenlenen Azzanorally’de gösterdiği performansla 10’uncu olan Lassa Rally Team, hazırlık yılında hedeflediği amaca ulaştı. Lassa Rally Team, Serkan Yazıcı ve Ünal Tezel ikilisiyle katıldığı İtalya Toprak Şampiyonası’nda üç yarışa girmesine rağmen genel klasmanda 16. oldu.
“İlk sezonumuzu istediğimiz noktada tamamladık”
2009 yılında toplam 6 ayaktan oluşan İtalya Toprak Şampiyonası’nın üç ayağına katılarak önemli bir hazırlık evresine girdikleri bilgisini veren Brisa Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Gökhan Cüceloğlu, “Bu yılı genel olarak bir hazırlık dönemi olarak geçirdik. Sezona başlarken, Lassa Yarış Lastikleri’nin farklı şartlarda ve araçlarda sergileyeceği performans ve bize vereceği değerlerin geliştirme sürecine en verimli şekilde aktarılmasını hedefledik.” dedi.
Her yarış ayrı bir deneyim oldu
Sezon boyunca 3 yarışa katıldıklarını ifade eden Lassa Rally Team Takım Direktörü Volkan Işık, “İtalya’da katıldığımız üç yarış, gerek öncesinde gerçekleştirdiğimiz hazırlık safhaları, gerekse yarışlar sırasında bize farklı özelliklerdeki lastiklerimizi deneme imkanı sundu. Türkiye şartlarına oranla biraz daha zor olan İtalya etapları, bu anlamda tam bir test alanı oldu bizim için. Her yarışta, bir önceki yarıştan elde ettiğimiz verileri, geliştirme sürecine yansıtarak sürekli bir iyileştirme sağlamanın yanısıra önümüzdeki sezon içinde yeni desenler geliştirme fırsatı bulduk” dedi.
Lastiklerimizin farklı araçlardaki performansını da gözlemledik
Lassa Rally Team olarak, lastiklerin farklı koşullardaki testinin yanı sıra farklı araçlarda verdiği değerlerin de geliştirmelere önemli etki ettiğine değinen Volkan Işık, “Bilindiği üzere, Türkiye Şampiyonası’nda Mitsubishi EVO ile mücadele ediyorduk. Bu yıl katıldığımız İtalya Toprak Şampiyonası’nın ilk iki ayağında Fiat Punto ile yer aldık. Son yarışımızda da Peugeot 207’de lastiklerimizi test ettik.” dedi.
Hem rakiplerimizin, hem de şartların zorluğu, lastik gelişimini olumlu etkiledi
Sezon boyunca önemli rakiplerin yanı sıra, çetin zemin ve hava koşullarıyla da mücadele ettiklerini belirten Gökhan Cüceloğlu, “2009 yılı, lastik gelişimimiz açısından en verimli yıl oldu. Elde edilen tüm verilerin üretim safhasına başarıyla aktarılması sayesinde, Yarış Lastikleri Geliştirme projemizin hızlı bir gelişim süreci yaşadığını rahatlıkla söyleyebilirim.” dedi.
Yaptığımız yatırımın meyvelerini toplayacağız
Gökhan Cüceloğlu, otomotiv sektörünün 2008 yılının son döneminde başlayan ve 2009 yılında kendisini iyice hissettiren ekonomik duruma karşın, Lassa olarak yurtdışında yarışma kararı almanın önemli olduğunu hatırlattı. Cüceloğlu, “İtalya’da üç yarışa katılmanın, geleceğe yönelik yapılan önemli bir yatırım olduğuna inanıyoruz. Bu zorlu dönemde dahi, Lassa Yarış Lastiği geliştirme projesine yapılan böylesi bir yatırımın meyvelerini, önümüzdeki yıldan itibaren gerek etaplarda elde edeceğimiz başarılarla, gerekse pazarlama ve satış faaliyetlerinde toplayacağımıza inanıyoruz.” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |