Lojistik merkezlerin yer seçimi, projelendirilmesi, yapımı, yetkilendirilmesi ve işletilmesinde bir dizi değişikliğe gidilecek. Ulaştırma ve Ticaret Bakanlıklarının birlikte hazırladığı taslağa göre, lojistik merkezlerinin yer seçiminde; ulaştırma ve lojistik ana planlarına uygunluk, Türkiye’nin iç-dış ticaret strateji ve politikalarına hizmet etmesi, karayolu dışındaki taşıma türlerinden en az birisine 30 km içerisinde bağlantı bulunması, asgari 500 bin m2 alan üzerine kurulması şartları aranacak. Lojistik merkezlerini işletenler, ayrı şirket kurma şartı aranmaksızın, merkezin kendi ihtiyacını karşılamak üzere elektrik üretebilecek.
Merkezin demiryolu ağına bağlantısı yapılabilecek, bu durumda kamulaştırma ve yapım maliyetleri, işletmeciden alınacak. Lojistik merkezlere; elektrik, su, kanalizasyon, doğal gaz, akaryakıt, arıtma tesisi, yol, haberleşme, spor tesisleri gibi altyapı tesisleri, işletmeci tarafından kurulacak. İthalat ve ihracat şirketleri, altyapı ihtiyaçlarını lojistik merkez tesislerinden karşılayacak. İdari bina, giriş-çıkış kapıları, depo, antrepo gibi ortak ihtiyaç da işletici tarafından karşılanacak. Yapımı Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen, yatırımı bütçeden karşılanmak üzere yatırım programı kapsamında tamamlanan lojistik merkezler, özel şirketlerle kurulacak ortaklıklara devredilebilecek. TCDD tarafından da lojistik merkezi yapılıp işletilebilecek, kiraya verilebilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |