Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Şubat 2010 Perşembe - 00:00

MAN, 2009 Yılında Global Büyüme Stratejisini Sürdürdü

MAN, dünya ekonomisinde yaşanan gelişmelere paralel olarak büyüme stratejisini global bir anlayışla sürdürüyor. Diğer yandan yurt içinde ve dışında merceği geniş tutan MAN Türkiye, 2009 yılında da 44 yıllık tecrübeyle krize karşı durma başarısını gösterdi.

MAN, 2009 Yılında Global Büyüme Stratejisini Sürdürdü

 

MAN, dünya ekonomisinde yaşanan gelişmelere paralel olarak büyüme stratejisini global bir anlayışla sürdürüyor. Diğer yandan yurt içinde ve dışında merceği geniş tutan MAN Türkiye, 2009 yılında da 44 yıllık tecrübeyle krize karşı durma başarısını gösterdi.

250 yıl önce, 1758 yılında Almanya’nın Obernhausen şehrinde kurulan demir fabrikasıyla ilk üretimine başlayan MAN Grubu, bugün endüstriyel hizmetlerden makine imalatına, dizel motor üretiminden ticari araçlara kadar birçok sektörde faaliyet gösteren dünyanın en büyük şirketlerinden biri durumunda bulunuyor. Dünyadaki çoğu ülkenin tarihinden bile eski ve köklü bir kuruluş olan MAN, 14.4 milyar avro cirosuyla Avrupa’nın en büyük yatırım malları üreten şirketlerinden biri.

Böylesine büyük ve karlı bir grubun amiral gemisi ise, hiç kuşku yok ki, otobüs ve kamyon başta olmak üzere ticari araç üretimi yapan MAN Ticari Araçlar (MAN Nutzfahrzeuge AG)… MAN Ticari Araçlar, MAN Grubu içerisinde 2008 yılında elde ettiği 10.6 milyar avro ciro ile  “holdingin en büyük” şirketi olma unvanını elinde bulunduruyor. Almanya’nın yanı sıra Türkiye, Polonya, Meksika, Güney Afrika, Suudi Arabistan, Brezilya ve Hindistan’da üretim tesisleri bulunan MAN Ticari Araçlar, dünya koşullarını takip ederek globalleşen bir yapı içerisinde yeni pazarlarda faaliyet göstermeye başladı.  MAN Ticari Araçlar, asıl pazarı olan Avrupa yanında; Doğu Avrupa, Rusya, Güney Amerika ve Orta Doğu kamyon pazarlarındaki konumunu güçlendirerek faaliyet alanını genişletiyor. MAN, 2008 yılında toplam üretiminin % 38’ini Avrupa dışındaki pazarlarda satma başarısını gösterirken bu oran 2005 yılında sadece % 28 idi.

İngilizce isimlerinin baş harflerinden yola çıkarak BRIC ülkeleri olarak adlandırılan ve dünyanın gelişmekte olan en önemli ülkeleri arasında yer alan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin, MAN’ın ticari araçlar pazarı için büyük oranda büyüme imkanı gördüğü ülkelerin başında geliyor.

MAN dünyanın nabzını tutuyor

MAN dünya ekonomisinde yaşanan gelişmelere paralel olarak büyüme stratejisini global bir anlayışla sürdürüyor. Hindistan’da oluşturulan ortak girişim MAN FORCE TRUCKS ile Asya ve Afrika pazarlarının talepleri karşılanmaya çalışılıyor. Son olarak dünyanın gelişmekte olan en büyük ağır kamyon pazarı Çin’de yeni bir ortaklığa imza atan MAN, Sinotruk firmasıyla BRIC ülkelerindeki stratejik konumlanmasını pekiştirmiş oldu. Çin’de ağır kamyon sınıfında pazar lideri olan Sinotruk ile yapılan anlaşmada MAN, %25 hisse ve 560 milyon avro yatırımla TGA lisansını kullandıracak ve ardından MAN motoru, şasisi ve kabinin de eklenmesiyle TGA araçlarının seri üretimine geçecek.  Yine Brezilya’da yer alan VW Truck & Bus fabrikasını 1.175 milyon avro yatırımla alan MAN, gittikçe büyüyen Güney Amerika pazarında da başarıyla yer aldı. VW Truck & Bus, 1996 yılından bu yana faaliyet gösteriyor ve Brezilya kamyon pazarının en güçlü temsilcisi. Firma 2007 yılında 47.000 adet kamyon ve otobüs satışı gerçekleştirdi. Brezilya ve civar ülkelerde yaygın bir satış ve servis ağına sahip şirketin 5000 çalışanı bulunuyor.

Ağır ticari araçta dünyanın üçüncü büyük üreticisi konumunda bulunan MAN, arka arkaya gerçekleştirdiği bu yatırımlarla Avrupa’nın yanı sıra Yakın Doğu ve Asya pazarlarında da güçlenerek büyüme ve gelişme stratejisini sürdürecek.

MAN Ticari Araçlar’ın en önemli üslerinden biri Türkiye

Etkisi tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yoğun bir şekilde hissedilen global krizden, en çok etkilenen sektörün otomotiv olduğu bir gerçektir. Otomotiv de kendi alanında detaylandırıldığında, ağır ticari araçlar, bu sektörde en çok yara alan segment olmuştur. Kriz yönetimi sürecinde uygulanan ekonomik paketlerle devletin sağlamış olduğu ÖTV ve KDV teşvikleri, binek otomotiv alanında biraz hareketlilik sağlasa da aynı canlılık, yatırım malı olan ticari araçlarda ne yazık ki yaşanmamıştır. Bu zor zamanlardan en az zararla çıkmak için; köklü, tecrübeli ve güçlü olmanın yanı sıra fırsatları kovalayan, riski kontrol edebilen, pratik ve hızlı bir takıma da ihtiyaç olduğu kaçınılmaz bir gerçektir.

Yaşanan gelişmeler ışığında MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., kriz önlemlerini, “2008 yılı sonunda krizi ilk hissedebilen firmalardan biri” olarak aldı. MAN’ın takım olarak, krize karşı geliştirdiği bu stratejik önlemlerin yanı sıra, pazarı da çok daha yakın takibe alarak çok önemli başarılara imza attığı da bir gerçektir. Krizin derinlemesine hissedildiği süreçte dahi,  dünyanın en büyük sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) otobüs filosunu Ankara Büyükşehir Belediye'sine kazandırdı. MAN Türkiye, piyasadaki en ekonomik ve en çevreci olarak bilinen bu araçları, Türkiye'de ilk defa üreten firma ünvanıyla bu güne kadar 1000’i aşkın araç teslim etmenin haklı gururunu yaşadı. Kriz sürecinde teşvik edici nitelikteki alınan kararlarla, iç piyasa müşterilerine, “ikinci el takas desteği” ve “özel finansal avantajlar” sağlandı. Böylece filolarının değer kaybetmesinin önüne geçilerek, filolar güçlendirildi ve yenilendi.

Satış sonrasıyla gelen değişim rüzgarı

Son iki yılda büyük yeniliklere ve değişimlere imza atan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., “yaşam boyu iş ortaklığı” felsefesinden hareketle müşterilerinin her an yanında yer alarak, kriz sürecinde yaptığı atılımlarla da fark yarattı. Ticari araç sektöründe bir devrim gerçekleştirerek hem otobüs hem de kamyon için yürür aksamda kilometre sınırı olmaksızın garanti süresini 2 yıla çıkaran MAN, üstün araç teknolojisi, kullandığı kaliteli servis malzemeleri ve eğitimli servis çalışanlarıyla araçların bakım aralıklarını da uzatma başarısını gösterdi. Bu sayede bakım maliyetlerini de çok büyük oranlarda düşürerek lojistik firmalarının nefes alması sağlandı.

Diğer yandan uygulanan mevsimsel kampanyalar ve bayi destek kampanyaları ile çok sayıda yedek parça fiyatında indirimler uygulanarak kriz yılında daha az araç satılmasına rağmen 2009 yılına ait yedek parça cirosu 2008’deki seviyesini korudu.

Kamyon pazarı

Küresel finans kriziyle birlikte özellikle 2008 yılının sonunda Avrupa piyasalarında başlayan daralma Türkiye’deki otomotiv sektörünün de zora girmesine neden oldu. Pek çok firma ne yazık ki üretimine ara vermek ya da işçi çıkarmak zorunda kaldı. Yıllara dayanan tecrübeyle sabittir ki otomotiv sektörü, maalesef krizlerden ilk etkilenen ve krizden son çıkan sektör durumunda bulunuyor. 

Türkiye pazarına bakıldığında MAN’ın faaliyet gösterdiği alan olan 12 ton üzeri kamyon pazarının 2009 yılında 12.508 adette kapandığı görülüyor. 12 ton üzeri toplam pazar, 2001 krizinin yaşandığı yılda 5.000 adetlere kadar gerilemişti. 2005 yılını 35.000 adet olarak bitiren sektör, 2007 yılında zaten beklenen bir düşüşle yılı 27.500’lerde kapatmıştı. 2008 yılında bir parça gerilemenin olacağı ve toplam pazarın 24.000 adetlerde biteceği beklenirken son 2-3 ayda yaşanan gelişmeler nedeniyle bu rakam 21.000 adetlere inmişti. Sadece bu rakamlar dahi değerlendirildiğinde 2009 yılının ne kadar zor geçtiği kolayca anlaşılabilir. MAN da kriz döneminde 600 adet araç satışı gerçekleştirerek toplam kamyon pazarı içerisinde %4,8 pazar payı elde etti.

MAN’ın da içerisinde yer aldığı ithal kamyon segmenti ise 2009 yılını toplam 3351 adet araç satışıyla bitirdi. MAN ise bu segmentte % 18’lik bir pazar payı elde etti.

2009 yılında çekicinin toplam pazar içerisindeki tercih edilme oranını artırdığını görüyoruz. Geçen yıllarla kıyaslandığında çekici tercih edenlerin sayısında %50 artış gözlendi. 2009 yılında yaşanan en temel sorunlardan biri de kuşkusuz bankaların ticari araçlara kredi vermeyi durdurmasıydı. Pek çok firma bu sorunu tüketici finans şirketleri aracılığıyla düzenlenen kampanyalarla aşmaya çalıştı. Devlet tarafından sağlanan ÖTV indirimi ise sınırlı da olsa satışlarda pozitif bir etki yarattı. Özellikle Haziran ve Eylül aylarında ertelenen taleplerin bir kısmı gerçekleştirdi. 2010 yılında ise bankaların sağlayacağı finansman olanaklarının artacağı öngörülüyor. İnşaat sektöründe beklenen baraj, yol gibi projelerin, firma yatırımlarına bir artış  getireceği bekleniyor. 2 yıldır yatırımlarını erteleyen uluslararası nakliye firmalarının da 2010 yılında yatırımlarına tekrar başlayacakları tahmin ediliyor.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. 2010 yılında yoluna 2008 yılının sonunda pazara tanıttığı, yılın kamyonu seçilen TGX ve TGS araçlarıyla devam edecek. Kullanıcıları tarafından her geçen gün daha da çok tercih edilen bu araçlar, kriz döneminde yakıtta, kullanım ömürlerinde ve satış sonrası hizmetler alanında sağladıkları büyük avantajlarla destek sağlıyor. Yakın zamanda yeni bir mikser modelini de (TGM) pazarın beğenisine sunacak olan MAN, yine ürün teknolojisiyle fark yaratacak. Türkiye koşullarına uygun olarak konfigüre edilen araç, Mart ayında satışa sunulacak.

MAN’ın sunduğu motor teknolojisi sayesinde firmalar 2010 yılında da aldıkları araçlarda AdBlue maliyetinden kurtulmuş olacaklar. MAN AdBlue gerektirmeyen sistemi ile ekstra tüketimi ortadan kaldırıyor. AdBlue ile 100 kilometrede yaklaşık 1,5 litre ekstra harcama yapıldığı göz önüne alınırsa EGR ile kullanıcının sahip olacağı

avantajları görmemek mümkün değil. Sistemin sağladığı avantajlar bununla da kalmıyor. EGR aynı zamanda sizi AdBlue’nun ağırlığından da kurtarıyor. EGR sisteminin Euro 4 araca getirdiği tonaj farkı sadece 30 kilogram, oysa AdBlue ile bu fark 300 kilograma kadar çıkabiliyor. AdBlue tankları da yaklaşık 85 litre hacimle kullanılıyor

MAN, 2010 yılında sağlanacak olan 2.el takas desteği de filolarını yenilemek isteyen ve MAN kalitesine sahip olmak isteyen firmalara büyük destek sağlayacak.

Otobüs pazarı

Toplam otobüs pazarı 2009 yılında 1392 adette kapandı. MAN bu toplam rakam içerisinde 419 adetlik araç satışıyla %30,1 pazar payı elde etti.

Otobüs sektöründe 2009 yılı özellikle belediye otobüsü segmenti incelendiğinde MAN için çok başarılı bir yıl oldu. EGO’ya verilen ikinci 500 araçlık paketle MAN’ın doğal gazlı otobüs alanındaki üstünlüğü ve başarısı bir üst mertebeye taşınmış oldu. EGO bugüne kadar teslim aldığı ilk 1000 araçta duyduğu memnuniyet neticesinde 2010 yılı  için ilave 100 araç siparişi daha verdi.

2010 yılında seyahat otobüslerinde yüksek kalite, etkileyici tasarım, çok düşük yakıt tüketimi, 2 yıl yürür aksam garantisi, ucuz bakım ve yüksek 2. el değeri gibi avantajları sayesinde gücünü artıracak olan MAN, talep yoğunluğunun artacağını ön görüyor.

Pamukkale, Kamil Koç, Nilüfer, Seç Turizm, Anadolu, Ulusoy gibi sektörün önde gelen firmalarındaki araç sayılarını 2009 yılında önemli ölçüde artıran MAN, 2010 yılında da bu artışı sürdürmeyi amaçlıyor. 2009 yılının bazı aylarında özellikle NEOPLAN Starliner aracına olan yoğun talep sebebiyle taleplerin karşılanmasında zorluklar yaşayan MAN, yine bu araca olan talebin 2010 yılında da süreceğini düşünüyor.

MAN’ın 2010 için en büyük yeniliği ise turizm sektörü için getirilecek yeni otobüsleriyle olacak. Turizm firmalarıyla görüşülerek, onların ihtiyaçlarına göre oluşturulan bu otobüslerin turizm firmalarının gözdesi olacağı düşünülüyor. Bu alandaki ilk önemli proje ise ETS firması ile gerçekleştirildi. Bu firmaya özel üretilen 4 adet otobüs, Mayıs ayı içerisinde teslim edilecek

MAN Türkiye A.Ş., 44 yıllık tecrübesiyle üretim ve ihracat kanadında merceği geniş tuttu

1966 yılından bu yana faaliyette olan MAN Türkiye, ürettiği otobüsleri bugün 41 ülkeye ihraç ediyor. MAN markalı seyahat otobüslerinin üretim merkezi konumunda olan MAN Türkiye, 2009 yılında otomotiv sektöründe ve özellikle ağır ticari araç pazarında yaşanan kriz ortamında merceği yurt içinde ve yurt dışında geniş tutmayı başardı. Üretim ve ihracat kanadında MAN Türkiye AŞ, özellikle Hollanda’ya gerçekleştirdiği 217 adetlik CNG (sıkıştırılmış doğalgazlı) belediye otobüsü satışı ve Yunanistan’da Papadakis firmasına gerçekleştirdiği 160 adetlik NEOPLAN marka seyahat otobüsü satışı ile kriz ortamında başarılı projelere imza attı. Ayrıca kalite ve rekabetçi özelliğini Avrupa’nın yanı sıra farklı coğrafyalara da taşıyan MAN Türkiye A.Ş., 2009 yılının son çeyreğinde Abu Dhabi’den 150 adetlik özel servis otobüsü siparişi aldı.

MAN Üretim Sistemi “MNPS” ile üretim süreçlerinde verimlilik sağlandı

MAN Ticari Araçlar Grubu’nun şirketlerinin iş yapış sistemlerini tanımlama ve geliştirme amacı olarak oluşturulan MNPS (MAN Production System – MAN Üretim Sistemi), MAN Türkiye tarafından önemle üzerinde durulan konular arasında yer aldı. 2009 yılı boyunca altyapı ve eğitim çalışmaları sürdürüldü. MAN Ticari Araçlar’ın tüm dünyadaki işletmelerinde değerlendirdiği MNPS çalışmaları sonucunda Türkiye, 7 kategorideki ödüllerin arasından ikisini alma başarısını gösterdi. 2010 yılı içerisinde ise başarının sürekliliğini sağlamak amacıyla başlatılan projeler devam ettirilerek MNPS felsefesinin yan sanayilerde de yaygınlaştırılması öngörülüyor.

Üretim alanlarındaki revizyonla toplam üretim zamanında % 30 kısalma sağlanacak

MAN Ankara otobüs üretim tesislerinde halen iki binada yapılan üretim, 2010 yılı içerisinde tek çatı altında birleştirilecek. Üretim sistemi MNPS kılavuzluğunda yalın üretim uygulamalarını derinleştiren MAN Türkiye, iki üretim binasının birleştirilmesiyle üretim alanlarından % 25 tasarruf sağlayacak ve otobüslerin toplam üretim zamanında  % 30’luk bir kısalma elde etmiş olacak. Müşteri memnuniyetine katkıda bulunacak bu gelişmelere ek olarak üretim stokları azalacak, üretim kalitesi ve yalın yönetim etkinliği de artacak. Projenin uygulanmasına 2010 yılının yaz aylarında başlanması planlanıyor.

Yeniden yapılanma süreci 2009 yılında hayata geçirildi

2009 yılı içerisinde MAN Türkiye A.Ş. bir yeniden yapılanma dönemine girerek bu çerçevede organizasyonel yapılanmada belli değişikliklere gitti. Firma içindeki ve dışındaki iş ortaklarıyla sinerjinin artırılması hedefi ve üretimdeki yalın yaklaşım; yönetim uygulamalarında da yalın anlayışı getirdi. MAN Türkiye organizasyon yapısında bazı bölümlerin birleştirilmesi, bazı fonksiyonların görevlerinin yeniden tasarlanması, hem farklı bilgi ve becerilerden yararlanılması hem de bütünsel bakış açısının sağlanması amacıyla farklı fonksiyonlardan çalışanlar bir araya getirilerek çalışma takımları oluşturuldu. Bu sayede kuruluş içerisindeki bilgi ve tecrübeden maksimum  düzeyde faydalanılması amaçlandı ve organizasyon yapısında  bu çerçevede bazı değişikliklere gidildi. MAN Türkiye; çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler, devlet kurumları ve toplumun oluşturduğu tüm paydaşların dengeli mutluluğunu gözeterek; dünya ve ülke iş anlayışına, refahına katma değer sağlayacak şekilde üretim süreçlerinin ve yönetim anlayışının yapılandırılması yolunda yeni hedefler belirledi ve bu çerçevede uygulamaları başlattı.

Üniversitelerle işbirliği

İşbirliği yaptığı kurum ve kuruluşların bilgi ve becerilerinden faydalanmanın yanı sıra sahip olduğu bilgi ve becerileri de paylaşma arzusunda olan MAN Türkiye, bu kapsamda üniversite – sanayi işbirliğine büyük önem veriyor. Üniversitelerle yapılan ortak proje çalışmaları, stajlar, üniversitelerde verilen seminerler ve buna benzer çeşitli uygulamalarla, üniversitelerin akademik bilgi birikimlerini şirketin sahip olduğu tecrübe, imkan ve ihtiyaçlarla birleştirmeyi hedefleyen MAN Türkiye, “2009-2010 yılı MAN Türkiye Sistem Geliştirme Projeleri”ni hayata geçirerek Ankara bölgesinde kurulu altı üniversitenin endüstri mühendisliği 4. sınıf öğrencileri ile 6 aylık ortak bir proje gerçekleştiriyor.

Projenin amacı yeni yapılanacak olan organizasyona altyapı oluşturacak “Proses Planlama”, “Standartlaştırma” ve “Kapasite Planlama” yöntemlerinin geliştirilmesi. Bu proje, MAN Türkiye stratejileriyle paralel olarak üretimde kaliteli işin doğru yerde doğru zamanda yapılmasını destekleyecek ve aynı zamanda üniversiteden mezun olacak olan proje takımına üretim ve proses tecrübesini kazandıracak. Ortak çalışılan üniversiteler Başkent, Bilkent, Çankaya, Gazi, ODTÜ, TOBB üniversiteleri. Proje takımında altı farklı üniversiteden toplam 34 endüstri mühendisliği 4. sınıf öğrencisi bulunuyor.

MAN KAMYON ve OTOBÜS TİCARET A.Ş. SATIŞ RAKAMLARI

OTOBÜS

2008

Toplam satış                      :   301 adet

Toplam pazar                    : 1667 adet

Pazar payı                           : %18,1

2009

Toplam satış                      :   419 adet                        

Toplam pazar                    : 1392 adet                                        

Pazar payı                           : % 30,1

2010 PLANLANAN

Toplam satış                      :   268 adet                        

Toplam pazar                    : 1150 adet                        

Pazar payı                           : % 23,3

KAMYON

2008

Toplam satış                      :    1840 adet

Toplam pazar                    : 21.021 adet

Pazar payı                           : %5.9

(ithal kamyon toplam pazar: 6378 adet, pazar payı: %19,4)

2009

Toplam satış                      :      600 adet      

Toplam pazar                    : 12.508 adet     

Pazar payı                           : %4,8   

(ithal kamyon toplam pazar: 3351, pazar payı: %18)       

2010 PLANLANAN

Toplam satış                      :      650 adet                     

Toplam pazar                    : 13.000 adet                    

MAN TÜRKİYE ÜRETİM RAKAMLARI

2008

Toplam üretim  :1.696 adet

2009

Toplam üretim  :1.544 adet

2010 PLANLANAN

Toplam üretim  : 1.000 adet

CİRO (KONSOLİDE)

2008                                                    

422.15 mio €                     

2009

364,56 mio €

YATIRIM (KONSOLİDE)

2008

7.393 mio €                       

2009

2.155 mio €                       

2010 PLANLANAN

4.560 mio € 

 

 
IVECO Yamaha Yarış Takımının Resmi Sponsoru
 
Petrol Ofisi Hem Yakıt Tasarrufuna Hem Motora Dost Geliştirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
IVECO Yamaha Yarış Takımının Resmi Sponsoru
Iveco motosporları  dünyasına bir adım daha atarak MotoGP Yamaha ...
Temsa Treyler?den Göz Dolduran Teslimatlar
Medetoğulları Uluslararası Nakliyat, Kartaş Karadeniz ...
Anadolu Isuzu?dan Amasya?ya 40 Urban
 Turizm Taşımacılığı Isuzu'nun Binlerce ...
 
Otokar Kent İstanbul Yollarında
 Türk Mühendislerinin Ürünü Otokar’ın ...
Borusan Lojistik Filosunu Yeni BMC Çekicilerle Güçlendirdi
Türkiye lojistik sektörünün önde gelen kuruluşlarından ...
Serin Treyler 2009 Yılındaki Başarısına Devam Ediyor
2008 yılında 880 adet satış rakamına ulaşan Serin Treyler, yılın son çeyreğinde ...
 
Grupaj Servis Kalite Belgesini Yeniledi
TUV RHEINLAND denetçileri tarafından 14–15 Ocak tarihlerinde ...
Akpınar Beton?da Tercihini ?Scania?dan Yana Kullandı
İnşaat sektörünün önde gelen beton üreticilerinden ...
Castrol, Futbolseverleri 2010?da Hayalleriyle Bir Araya Getiriyor
Castrol talihleri, Ronaldo ile tanıºma ve Güney Afrika’da ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucktürkiyesrcfahrersondakikalkwkamyoncuKamyondikkat