İlk olarak, motorlarla birlikte elektrikli ticari araç tahriklerinin kalbini oluşturan bataryalar, yaklaşık iki buçuk yıl boyunca küçük seri üretimle Nürnberg'deki MAN fabrikasında manuel olarak üretilecek. Büyük ölçekli üretimin inşaatının 2023'ün ortalarında başlaması ve 2024'ün sonunda tamamlanması planlanıyor.
MAN böylece kamyon ve otobüsler için elektrikli tahrik sistemlerinin büyük ölçekli sanayileşmesinin temellerini atıyor. Ticari araç üreticisi, finansman ve bütçe gereksinimlerinin karşılanması koşuluyla, 2023-2027 dönemi için enerji araştırma ve teknoloji finansmanına yaklaşık 30 milyon avroluk katkı sözü veren Bavyera Eyalet Hükümeti'nden destek alıyor. Bu fonlar, pil montajı, hücre kimyası ve geliştirme konularında araştırma yapmak için kullanılacak.
Konuyla ilgili açıklama yapan MAN Truck & Bus SE Yönetim Kurulu Başkanı Alexander Vlaskamp: "Artık elektromobiliteyi sanayileştirmeye başlıyoruz, bu gelecek için çığır açan bir lokasyon ve yatırım kararı. Aynı zamanda, MAN'ın sürdürülebilir taşımacılık çözümleri sağlayıcısına dönüşümünün bir parçasıdır. Münih ve Nürnberg'de batarya üretimi ve ilgili kolejler, üniversiteler ve enstitülerle mükemmel işbirliği ile Almanya'da yüzlerce hatta binlerce iş güvencesi sağlıyoruz. Bu tür önemli kararlar ancak siyasetin yanı sıra işveren ve çalışan taraflarından ilgili tüm taraflarla yakın işbirliği içinde alınabilir." dedi.
** Yeni nesil batarya teknolojisinde, 2026'dan itibaren yaklaşık 1.000 kilometreye varan menziller bekleniyor. Bunun neticesinde ise e-kamyonların uzun mesafeli nakliye için uygun hale geleceği öngörülüyor.
İçinde bulunduğumuz on yılın ortalarında, bir e-kamyon ile dizel motorlu bir kamyonun toplam sahip olma maliyetinin aynı seviyede olacağını belirten MAN, uygun şarj altyapısının mevcut olduğu varsayılarak, müşterilerin e-araçlara yönelik talebinin bu süreç içerisinde önemli ölçüde artmasını bekliyor.
Ağır e-kamyonların üretimi 2024'ün başında Münih'teki MAN'da başlayacak. Aynı zamanda MAN’ın bir süredir piyasada tam elektrikli şehir içi otobüsleri ve kamyonetleri de bulunuyor.
"Elektrifikasyon" ile TRATON GROUP bünyesinde giderek daha fazla görev alacak olan Nürnberg üretim ve geliştirme tesisi için artık yeni bir çağ başlıyor: Batarya üretiminin başlamasıyla MAN Truck & Bus, TRATON'daki konumunu güçlendiriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |