Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Eylül 2024 Perşembe - 13:34

MAN hTGX, ‘2025- Kamyon İnovasyon Ödülü’nü kazandı

MAN’ın hidrojen yanmalı kamyonu hTGX inovasyon ödülüne layık görüldü. MAN’ın sıfır emisyonlu araç portföyünü tamamlayan hidrojen yanmalı kamyonu hTGX, ITOY jürisinin ‘2025- Kamyon İnovasyon Ödülü’nü kazandı. MAN bu prestijli ödülü 3’ünçü kez kazanırken, hTGX ise başarısıyla jüriden övgü aldı.

MAN hTGX,  ‘2025- Kamyon İnovasyon Ödülü’nü kazandı

MAN’ın hidrojen yanmalı kamyonu hTGX,
‘2025- Kamyon İnovasyon Ödülü’nü kazandı

Karayolu yük taşımacılığının karbonsuzlaştırmaya yönelik geliştirdiği araçlarla sektöründe sürdürülebilirliğin öncüsü olan MAN, hidrojen yanmalı kamyonu MAN hTGX ile ‘2025- Kamyon İnovasyon Ödülü’nü kazandı. MAN Truck & Bus'ın Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Frederik Zohm, Almanya’da düzenlenen IAA Ticari Araçlar fuarının basın gününde ödülü aldı. Gelecek yıldan itibaren müşterilerine yeni hTGX’i teslim etmeye başlayacak olan MAN, küçük bir hidrojen yanmalı araç serisi oluşturan ilk Avrupalı kamyon üreticisi olacak.

Ödül töreninde konuşan Dr. Frederik Zohm, IToY jüri ödülünü almaktan memnuniyet duyduklarını belirterek, şunları söyledi: “Hidrojen yanmalı kamyon MAN hTGX ile bataryalı-elektrikli araçlarımıza faydalı bir ek sunuyor. Böylece özel pazarlar ve ağır hizmet uygulamaları için sıfır emisyonlu ürün portföyümüzü tamamlıyoruz. ‘Sıfır emisyonlu araç’ olarak sınıflandırılan hTGX, karayolu yük taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasına önemli katkı sağlıyor.”

2019 yılında, otomatik şantiye koruma aracı AFAS ve 2024 yılında da otonom sürüş alanındaki araştırma ve geliştirme projeleri ANITA ve ATLAS-L4 ile bu ödülü kazanan MAN, hidrojen yanmalı kamyonu hTGX ile de bu ödülü 3’üncü kez kazanmış oldu.

MAN hTGX testlerdeki performansıyla jüriden övgü aldı

Avusturya'nın Saalfelden kentinde yapılan yol testinde IToY gazetecileri, hTGX'in MAN 16,8 litrelik H4576 altı silindirli sıralı hidrojen motoruyla elde edilen dizel benzeri performansını ve yol tutuşunu çok beğendi. Jüri ayrıca, ağır hizmet kamyonunun 700 bar kapasiteli 56 kiloluk hidrojen basınç tankının mümkün kıldığı yaklaşık 600 kilometrelik menzili ve basitleştirilmiş egzoz gazı son işlem sistemini de övdü.

MAN’ın yeni hidrojen yanmalı kamyonu hTGX, ilk etapta yaklaşık 200 adetlik bir seri olarak 2025 yılında Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ve bazı Avrupa dışı ülkelerdeki müşterilere teslim edilecek. Özellikle tank veya kereste taşımacılığı gibi ağır yüklerin taşınması için alternatif sıfır emisyonlu tahrik varyantı sunan hTGX, yeterli şarj altyapısı olmayan bölgelerde veya yeterli hidrojenin olduğu pazarlarda bataryalı-elektrikli kamyonlara alternatif olacak. 

6x2 ve 6x4 aks konfigürasyonlarıyla sunulacak olan MAN hTGX, 600 kilometreye kadar azami menzil ve yüksek taşıma kapasitesi sağlıyor. Kendini kanıtlamış D38 dizel ünitesine dayanan H45 hidrojen yanmalı motor, şirketin Nürnberg'deki motor ve batarya tesisinde üretilecek.

 


 

 
Karavanlar, Mercedes-Benz Sprinter ile Çok Farklı
 
Araç Şarj İstasyonu Sayısı Yüzde 200 Artacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DKV Mobility, Avrupa’da 22 Ülkedeki 1600 İstasyonda HVO100 Yakıt Sunuyor
DKV Mobility sürdürülebilir yakıt seçeneklerine ilgisi artan müşterilerine ...
Logistech’i 24 Bin Kişi Ziyaret Etti
İZFAŞ tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Logistech–Lojistik, Depolama ...
İlk 8 Ayda da Türkiye İhracatında Lider Değişmedi!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 8 aylık dönemine ilişkin ...
 
8 Milyon Aracı İlgilendiren Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Fiyatları Açıklandı
Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından Ulusal Taşıt Tanıma ...
Arkas’tan Dev Yatırım…
Arkas, 360 milyon dolar yatırımla filosuna altı yeni nesil eko-dizayn ...
Borusan Cat, Mobil Tanıtım Aracında Ziyaretçileri Ağırlayacak
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat, İstanbul Maltepe’deki mobil tanıtım ...
 
Mercedes-Benz Türk’ün En İyi Otobüs Teknisyenleri
Daimler Buses’ın otobüs teknisyenlerine yönelik olarak global çapta düzenlediği ...
Lojistik sektörünün geleceğinde yapay zeka
 DHL, sektörü etkileyen en önemli sosyal, ticari ve teknolojik trendleri ...
Ford Trucks Avrupa'daki Büyümesini Sürdürüyor
Ford Trucks, küresel genişlemesi kapsamında, F-MAX ve son teknoloji bağlantı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussrc haberler Kamyonsondakikaşoförnewskamyoncutruck