Mercedes-Benz Otomobil Grubu
2011 yılı Ocak-Haziran döneminde toplam pazardaki otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre % 55,52 artarak 289.746 adete ulaştı. Aynı dönem içerisinde Mercedes-Benz Türk otomobil satışları % 38 oranında artarak 6.088 adede ulaştı. Bu dönemde şirketimizin toplam otomobil pazarından aldığı pay % 2,1 iken ana rakipleri ile olan karşılaştırmalı pazardaki payı % 8,3 oranına ulaştı.
Model bazında ele alındığında ise Mercedes-Benz Türk, Mayıs ayından itibaren yenilenen C-Serisi’ni pazara sundu ve kısa sürede en çok satılan bu modelden 975 adet C-Serisi satmayı başardı.
Mercedes-Benz E-Serisi’nde ise satışlar bir önceki yıla göre % 75 oranında arttı.
Ayrıca Mercedes-Benz’in başarılı modellerinden biri olan GLK-Serisi ise senenin ilk 6 ayında 300 adet satıldı.
Kısa bir süre önce tanıtımını yaptığımız SLK- ve C-Coupé Serileri ile 2011’in son çeyreğinde satışa sunacağımız M-Serisini dikkate alarak geçen yılki satış rekorumuz olan 12.300 adedin üzerinde bir rakamla yılı kapatmayı hedefliyoruz. 2012 yılından itibaren de yenilenen B-Serisi ile ürün gamımızı genişletmeye ve satış adetlerimizi arttırmaya devam edeceğiz.
Mercedes-Benz Türk, 2011 yılının Haziran ayı sonu itibariyle satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre %114 oranında arttırırken, kamyon pazarında 9 yıldır üst üste elde ettiği pazar liderliğini de devam ettirdi. Şirketimiz, 2011 yılına da büyük bir dinamizmle başlayarak yılın ilk yarısında toplam 8.191 adetlik rekor satış ile son 10 yılda ilk altı aylık dönemde yaptığı en yüksek satış adedine ulaştı.
Uzun yıllardır çekici pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, Haziran ayı sonu itibariyle 4.280 adetlik çekici satışı ile geçen yıla göre satışlarını bu segmentte %128 oranında artırdı. Özellikle Aksaray Fabrikası’nda üretimine başlanan ve sene başından itibaren piyasaya sunulan Actros, büyük başarı kazanarak yurtiçi ve uluslararası nakliye filolarının ilk tercihi oldu. Yılın geriye kalan bölümü için alınan siparişler, Actros’un 2011 yılında rekorlar kıracağını gösteriyor.
Ağır inşaat kamyonları segmentinde de şirketimiz, gelenekselleşmiş pazar liderliğini devam ettirirken, 2.011 adet ile satışlarını bir önceki yıla göre %60 artırdı. Axor 3029 B/K (6x4), 3340 K (6x4), 4140 B (8x4) ve 3236 B (hafifletilmiş 8x4 Betonmikser) ürünlerini tamamlayan çeşitli beygir gücündeki Actros inşaat kamyonlarımız ile şantiyelerin tartışmasız en çok tercih edilen markası olmaya devam ediyoruz.
2011’in ilk yarısında, uzun yol yurtiçi nakliye segmentinde, gerek 6x2 gerekse 8x2 kamyon satışlarımızda da rekor seviyede artış gerçekleştirdik. Sektör içerisinde daralan bu segmentte şirketimiz, toplam 925 adet satış gerçekleştirdi. Bu yıl içinde piyasaya sunulan ADR donanımlı 8x2, 3229 kamyon modelimiz ise tehlikeli madde nakliyecilerinin birinci tercihi oldu.
Aynı yüksek performansı 9-21 ton hafif kamyon segmentinde de gösteren şirketimiz, bu segmentte 779 adetlik satış gerçekleştirerek geçen yıla göre satışlarını %123 oranında arttırarak dağıtım sektöründe de liderliğini sürdürüyor.
Mercedes-Benz Otobüs Grubu
Toplu taşımanın tüm otobüs pazarında önem kazanmasıyla birlikte şehiriçi otobüs pazarı 2011 yılının ilk 6 ayında toplamda 285 adetlik satış ile geçen yılın aynı dönemine oranla % 213 büyüdü. Bu dönemde şirketimiz, toplamda18 adetlik satış gerçekleştirerek %6 oranında bir pazar payına sahip oldu. Gerçekleşen bu otobüs satışlarımızın 10 adedini Conecto Körüklü (% 56) ve 8 adedini Conecto Solo (% 44) oluşturuyor. Otobüs A.Ş’nin 1.500 adetlik araç alımı projesiyle birlikte, perakende pazarına alçak tabanlı aracımız ile giriş yaptık. Bu bağlamda, 172 adet olarak gerçekleşen satışın ilk aşamasında 7 adetlik Conecto Solo teslimatı ile halk otobüsü pazarına ilk alçak tabanlı otobüs teslimatını gerçekleştirdik. Bunun yanında, Ankara halk otobüsüne de 1 adet alçak tabanlı Mercedes-Benz Conecto Solo, Bursa Belediyesi'ne ise 10 adet Mercedes-Benz Conecto körüklü otobüs teslimatı yaptık.
Türkiye şehirlerarası otobüs pazarı, 2011 yılının ilk yarısında toplam 1.080 adetlik satış ile tarihinin en yüksek 6 aylık satış hacmine ulaştı. Şirketimiz ise, 569 adetlik şehirlerarası otobüs satışı ile bugüne kadarki en yüksek 6 aylık satışını gerçekleştirmeyi başardı. Bu satış ile Türkiye şehirlerarası otobüs pazarındaki kümüle pazar payımız % 53 oranında gerçekleşti. Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak, satışlarımızın % 69’unu oluşturan Travego modelimizden 392 adetlik, % 31’ini oluşturan Tourismo’dan 177 adetlik otobüs satışı gerçekleştirdik. 2011 Mayıs ayında, ilk kez orijinal olarak koltuk arkalarına entegre ettiğimiz “eğlence ve bilgi sistemi” donanımlı otobüsleri pazara sunduk. Bu tanıtımın ardından, bugüne kadar toplamda162 adet koltuk arkası ekranlı Mercedes-Benz otobüs satmayı başardık. Toplam otobüs pazarı içinde, turizm segmentine satılan araçların %54'ünü Mercedes-Benz markalı otobüsler oluşturuyor.
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araç Grubu
Hafif Ticari Araçlar pazarı açısından 2011 yılının ilk yarısı, 2010 yılı sonunda başlayan toparlanma süreciyle devam etti. Bu toparlanma ile birlikte pazar, en yüksek adetleri gördüğü 2005 yılı seviyesine yaklaştı ancak bu rakamları aşamadı.
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar grubumuzun pazar performansı 2011 ilk yarısı ile birlikte rekor bir başarı getirdi. Rekabet ettiğimiz segmentlerde şirketimiz, tarihinin en yüksek pazar paylarını elde etti. 2011 ilk yarısında, önceki yıl % 8 seviyesinde olan pazar payımızı % 10’un üzerine taşımayı başardık. Ürünlerimizin müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılaması, bayilerimiz ile birlikte sunduğumuz müşteri odaklı hizmetlerimiz, bu başarıda önemli rol oynuyor.
Sprinter minibüs modelimiz, 9+1’den 22+1’e kadar olan koltuk kapasitesiyle, Türkiye’de gerek okul, gerek personel, gerekse turizm taşımacılığında tartışmasız en çok tercih edilen araç haline geldi. Özellikle yeni okul servisi yönetmeliğine uygun Sprinter okul taşıtları güvenlik ve konforu birarada sunuyor. Bununla birlikte, Mercedes-Benz Türk, Sprinter segmentinde Euro5 motor geçişini gerçekleştiren ilk şirket olarak sektörünün standartlarını belirlemeye devam ediyor.
Şirketimizin geçtiğimiz yıl sonunda pazara sunduğu, motorundan süpansiyonuna kadar yenilenen yeni Vito ve Viano araçları da hafif ticari araçlar segmentindeki konumumuzu güçlendirdi. Özellikle Türkiye pazarına en uygun koltuk düzeni ile sunulan Vito 8+1 minibüs, kalabalık ailelerden turizm şirketlerine, hatta kiralık araç firmalarına kadar oldukça geniş bir müşteri grubu tarafından tercih ediliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |