Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Mart 2022 Salı - 15:28

Mazottaki Fiyat Artışları Navluna Yansırsa, İki Liralık Ekmek Dört Lira Olacaktır

Akaryakıtta ÖTV ve KDV kaldırılabilir mi?

Mazottaki Fiyat Artışları Navluna Yansırsa, İki Liralık Ekmek Dört Lira Olacaktır

Akaryakıt enflasyonunda Türkiye zirveyi kimseye bırakmıyor! Ocak 2022 itibariyle akaryakıt fiyatları ülkemizde yüzde 110 arttı, ikinci sırada yer alan Bulgaristan’da ise akaryakıt fiyatları aynı dönemde yalnızca yüzde 35 artış gösterdi. AB ortalaması ise yüzde 26’da kaldı.

Ülkemizde akaryakıta son iki ayda 23 kez zam yapıldı. 7 Mart Pazartesi gecesi gelen zamla birlikte zam oranı, yılbaşından bu yana yüzde 57, son bir yılda ise yüzde 166 oldu.

Bu hafta içerisinde de yine iki ya da üç zam daha bekleniyor.

Taşımacılar artık kardan vazgeçmiş, zarar etmemenin yollarını arıyor. Verilen taahhütler, fahiş artışlar sebebiyle nakliyeciyi zora sokarken, artan akaryakıt fiyatları tabi ki sadece taşımacıları değil tüketiciyi de zorluyor.

Peki taşımacılık sektörü buna ne diyor? Sektör temsilcilerinden Oğuzhan Ağır Nakliyat, Mertcan Uluslararası Nakliyat ve Saygınlar Uluslararası Nakliyat’a mikrofon uzattık, akaryakıt fiyatlarındaki artışı ve bunun etkilerini sorduk. Çözüm için ise herkes ortak görüşte “Akaryakıtta KDV kaldırılmalı!”

“KÖTÜ GÜNLER GEÇİRİYORUZ, SEKTÖR OLARAK ZARAR EDİYORUZ”

Artan akaryakıt fiyatlarını ele aldığımız haberimizde mikrofonumuzu ilk olarak Ankara Merkezli Oğuzhan Ağır Nakliyat ortaklarından Oktay Kılıç’a uzattık ve yaşanan artışların sektör ve firmaları üzerindeki etkisini dinledik. Var olan şartlarda araç çalıştırmanın hiçbir karı kalmadığını belirten Kılıç, yaşanan fiyat artışlarının ise dünya genelinde en çok Türkiye’de gerçekleştiğine dikkat çekti.

“Tırnaklarımızla kazıdığımızı, bir aydır kaybediyoruz”

Bundan bir buçuk ay önce Türk Silahlı Kuvvetleri’nin bir ihalesini aldıklarını ancak ihalede mazot artışı şartnamede yazmadığı için artışların kendilerini oldukça etkilediğini belirten Kılıç; “İhaleyi aldığımızda mazot 13 liraydı bugün 21 lira. Şirket olarak kötü günler geçiriyoruz, sektör olarak zarar ediyoruz, yıllardır tırnaklarımızla kazıdıklarımızı maalesef bir aydır kaybediyoruz.” dedi.

“İçler acısı bir durumla karşı karşıyayız”

Akaryakıt fiyatlarındaki artış nedeniyle müşterilerine fiyat teklifi verirken nasıl bir teklif vereceklerini şaşırdıklarını söyleyerek devam eden Kılıç; “ İki gün önce verdiğimiz fiyatları ev ardından gelen yüklü zamları karşılaştırdığımızda, araç bin kilometrelik bir mesafeye gittiğinde, nereden baksanız mazot fiyatına her araç başına 1000-1500 lira eklenmiş oluyor, bu sefer fiyatını tekrardan güncellemek zorunda kalıyorsunuz.  Yani gerçekten vermiş olduğumuz sözler pul oluyor. Bu durumun nereye gideceğini ne olacağını bizim öngörme şansımız yok. Biz bu devletin yöneticisi değiliz, milletiyiz. Bizim yönetenlerimize saygımız var, yönetenler de milletinin ne halde olduğunu, nasıl bir durumda olduğunu, geçimin ne kadar zor olduğunu görsünler istiyoruz. Akaryakıt zammının zararı sadece nakliyeye değil, tüketicilere de büyük bir zararı var. Her şey lojistikle geliyor, tuzundan suyuna her şey böyle ulaştırılıyor. Nakliyeye zam gelince tüketici de bundan fazlasıyla etkilenecek. İçler acısı bir durumla karşı karşıyayız. Ya sabır diyoruz.”

“Sanki savaş Türkiye’de yaşanıyor”

Brent petrolün normal bir seviyeye düşene kadar mazottaki ÖTV ve KDV’nin kaldırılması gerektiğini belirten Kılıç devam ediyor; “Bunun herkese faydası olacaktır. Türkiye Cumhuriyeti güçlü bir ülke iki ay mazottan ÖTV, KDV alınmadı diye batacak hali yok. Alınması gereken önlem bu. Bizim de dışarıdan gördüğümüz kadarıyla hiçbir önlem alınmıyor. Her akşam benzinliklerin önünde kuyruklar oluşuyor. Sanki bu savaş Türkiye’de yaşanıyor.”

“Şu an araçlarımızı çalıştırmamak, çalıştırmaktan çok daha karlı”

Dünyada mazot zammının her yerde geçerli olduğunu ama Türkiye’deki artışın çok daha fazla olduğunu dile getiren Kılıç ; “Avrupa’nın hangi ülkesi olursa olsun, mazota yüzde 35’in üzerinde hiçbir ülkede zam gelmedi. Örneğin Romanya’da mazot bu krizden önce 1,15 Euro iken şimdi 1,5 Euro. Dünyanın en pahalı mazotunu yakan ülke Belçika’dır; burada 1,80 Euro olan mazot krizden sonra 2,10 Euro oldu.” diye devam ediyor ve firmalarının mevcut durumlarını şu şekilde açıklayarak sözlerini bitiriyor; “Önlem olarak tek düşündüğümüz şey şu; araçlarımızı parka çekip çalıştırmamak. Ama bu sefer de çalıştırdığımız personelimiz, sorumlu olduğumuz insanlar var. Firma olarak hiçbir önlem alma şansımız yok. Şu anda tırı çalıştırmamak, çalıştırmaktan çok daha karlı bir durum.”

 

 

“SEKTÖR BÜYÜK BİR KRİZİN İÇERİSİNE SÜRÜKLENİYOR”

Yaşanan artışlar için mikrofon uzattığımız bir diğer isim ise Konya merkezli Mertcan Uluslararası Taşımacılık Genel Müdürü Ceyhun Can oldu. Fiyat artışlarının henüz navlun fiyatlarına yansımadığını belirten Can, var olan gidişatta sektörün büyük bir krizin içerisine sürüklendiğine vurgu yaptı.

“Şu an piyasa zararına çalışıyor”

“Bir ay içerisinde alınan akaryakıtta araç başına bir turda 400-450 Euro kaybımız oldu. Ne yapılması gerekiyor biz onu öngöremiyoruz. Şu an Konya’dan İstanbul’a yüklenen oradan da ihracata devam edecek olan bir araç KDV dahil 6500 liraya yükleniyor, ancak gelin görün ki bu mazot parasına yetmiyor. Şu anda piyasa zararına çalışıyor. Şahıs olarak çalışan arkadaşlarımızın çoğu şu anda araçlarını satmayı düşünüyor.”

“Mazottaki fiyat artışları navluna yansırsa, iki liralık ekmek dört lira olacaktır”

İhracatın düşüp, ithalata araç bulunmadığını belirten ve sektörde büyük bir dengesizlik olduğunu ifade eden Can şöyle devam ediyor; “ Fiyat artışlarının navluna etkisi yansımıyor, ne zaman yansır bilmiyoruz. Kaldı ki navluna bize yansıyan zamları yansıtsak, o kadar artı navlun yazmaya kalksak şu an aldığınız iki liralık ekmeğin fiyatının 4 liradan aşağıya olmaması lazım. Bu fiyatlar henüz yansıtılmış hali değil. Sektör böyle giderse büyük bir krizin içerisine sürükleniyor.”

 

 

“TEK ARZUMUZ AKARYAKITTA KDV’NİN KALDIRILMASI”

Merkezi Hatay Antakya’da bulunan Saygınlar Uluslararası Nakliyat firma ortağı Faruk Kızgın ise var olan sorunların ve çözümün ortada olduğunu belirtirken, çözümün akaryakıtta KDV’nin kaldırılmasında olduğunu dile getirdi.

Devlete karşı cephe almanın ve protesto edici yaklaşımların yarardan çok zarar getireceğine inandıklarının altını çizen Kızgın konuyla ilgili görüşlerini şu şekilde iletti; “Biz her zaman devletimizin yanındayız, hiçbir zaman devletimizin karşısında ona zarar verecek bir tutum içerisinde olmamalıyız. Yapabileceğimiz tek şey, devletten destek beklemektir. Yaşanan fiyat artışlarında yapılabilecek tek şey devletimizin bizi akaryakıtta KDV’yi kaldırarak desteklemesidir. Bu desteğin gerçekleşeceğini düşünmesek de tek arzumuz budur.”

 

Kamyonum Dergisi/ Öykü İmset

 

 

 

 

 
Mercedes-Benz Türk’ten Kadınların İş Hayatına Aktif Katılımı İçin Önemli Çalışmalar
 
Sınırları Aşan Kadınların İlham Verici Hikayeleri Aras Kargo Kadın Çalışanlarıyla Buluştu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk’ten Kadınların İş Hayatına Aktif Katılımı İçin Önemli Çalışmalar
Mercedes-Benz Türk, işe alımdan kariyer fırsatlarına kadar her alanda ...
KADIN
Ne çok laf söylenir kadın için… Ne şiirler yazılır… Ne ağıtlar yakılır… Ne şarkılar ne türküler…
Kadın Şoförler Kendilerini Güvende Hissediyor mu!
Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Women in Trucking (WIT) tarafından ...
 
Benzin Ve Motorine Yine Zam
Bu gece yarısından itibaren geçerli olacak şekilde benzine 57 kuruş, motorine ...
Savaş 'Çip Krizi' Etkisi Yapabilir
Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik saldırısının, Türkiye otomotiv sektörünü ...
Petrol Fiyatları Uçuşa Geçti: Zam Kapıda!
ABD'nin Rusya'dan petrol ithalatını yasaklamayı planladıklarını duyurmasından ...
 
Anadolu Isuzu 2021 Yılında Da Yüksek Performansı İle Yurt İçi ve Yurt Dışı Pazarlardaki Güçlü Büyümesini Sürdürdü
Anadolu Isuzu’nun 2021 yılı boyunca gösterdiği yüksek performans, şirketin ...
Batı Akdenizli İhracatçılar, Rusya'nın Kota ve Yasakları Kaldıracağını Düşünüyor
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Başkanı Ümit Mirza Çavuşoğlu, ...
Türkiye'nin Başarılı İhracatçı Kadınları Ödüllerine Kavuştu
Yükselen Türkiye'nin Mimarı Kadınlar Olacak Güçlü Kadın Güçlü İhracat Daha Güçlü Bir Türkiye
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförtürkiyekamyonumsondakikatreylerfahrerlkw haberler bus