Seri üretim eActros ile benzersiz bir performans
Mercedes-Benz Trucks, IAA 2016’da ağır sınıf bir elektrikli kamyonu tanıtan dünyanın ilk üreticisi olmuştu. Marka, 2018 yılının başında Mercedes-Benz eActros’un dünya tanıtımını yaparak önemli bir adım daha atmıştı. 2018 yılının sonbaharından bu yana ise araçların müşteri testleri devam ediyor.
Müşteri testlerinden elde edilen veriler, prototipin ve buna bağlı olarak seri üretim versiyonun geliştirilmesi için kullanılıyor. Bugün gelinen noktada, şarj edilebilir bataryaya sahip tamamen elektrikli eActros, şehir içi dağıtım sektörü için sürdürülebilir bir kullanım sunuyor. Kullanılabilirlik ve performans özellikleriyle geleneksel bir dizel kamyondan hiçbir şekilde geri kalmıyor. Prototipin yaklaşık 200 kilometre menzili, yük, rota veya topografyadan bağımsız olarak gerçekçi olduğu kanıtlandı. Sürücüler farklı hız aralıklarında kullanıma sunulan yüksek tork değerinden çok etkileniyor. Ayrıca sessiz ve sakin sürüş deneyiminden de memnun kaldılar. Tüm bunlara ek olarak, Öngörülü Sürüş Sistemi de elektrik enerjisi geri kazanımında avantaj sağlıyor.
Seri üretim eActros, menzil, güç ve güvenlik gibi noktalarda prototipe göre çok daha üstün olacak. Seri üretim eActros, taşıma kapasitesi açısından da geleneksel bir Actros ile aynı seviyede olacak. eActros, iki ve üç akslı olarak pazara sunulacak. Daimler Trucks, eActros’u; rota analizleri, olası sübvansiyonların kontrol edilmesi, operasyonel filo entegrasyonu desteği ve uygun şarj altyapısı çözümlerinin geliştirilmesi olmak üzere, elektrikli ulaşım danışmanlığı dâhil bütünsel bir ekosistem olarak sunacak.
eEconic ile elektrikliye geçişin geleceğine yatırım
eActros dışında şarj edilebilir bataryaya sahip tamamen elektrikli Mercedes-Benz eEconic’in üretimine 2022 yılı itibarıyla başlanacak. Daimler Trucks böylece kamyonların elektrikliye geçişi sürecinde önemli bir adım daha atıyor. eEconic için gerekli teknik mimariyi eActros sağlıyor. Her iki araç da Daimler Trucks & Buses tarafından uygulanan global platform stratejisinden yararlanıyor. Böylece elektrikli araçların seri üretimi daha da geliştirilebiliyor. eEconic, ergonomik ve güvenli yapısıyla özellikle şehir içi trafiğinde, belediye tarafında katı atık toplama aracı olarak tasarlandı. Söz konusu kullanım alanı, yaklaşık 100 km’lik kısa ve planlı rotalar ve çok yüksek dur-kalk oranı nedeniyle şarj edilebilir bataryaya sahip tamamen elektrikli kamyonlar için çok uygun.
Daimler Trucks, yerel olarak 0 karbon emisyonlu iş modeli dönüşümünü hız kesmeden sürdürüyor. Mercedes-Benz’in dünya genelindeki üretim ağına yatırımları da devam edecek. Söz konusu yatırımlar özellikle altyapı önlemleri, özel makineler ve teknik tesislere odaklanıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |