İlk kamyonunu 1986 yılında banttan indiren Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen çekici ve kamyonları ile Türkiye kamyon pazarındaki liderliğini koruyor.
Sektörde 50. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk, zorlu bir rekabet ortamının yaşandığı 2017 yılında üretim, ihracat ve satış hedeflerini gerçekleştirirken Türkiye kamyon pazarında geleneksel hale gelen liderliğini sürdürdü. Şirket, kamyon üretiminde yaptığı yeni yatırımlarla ihracat pazarlarındaki konumunu güçlendirirken yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebilecek konuma geldi.
2017 yılını yatırımlarla kapatan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında da kamyon pazarına liderlik edecek önemli adımlar atmaya hazırlanıyor. Aksaray Kamyon Fabrikası’nın 30. yılını kutladığı 2016 yılında 113 milyon Avro tutarında yatırım kararını açıklayan şirket, bu yeni yatırımla fabrikanın üretim kapasitesini ikiye katlamaya hazırlanıyor.
Bu kapsamda, Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üç vardiyalı üretime geçilerek çalışan sayısının 1.800’den 3.000’e yükseltilmesi de planlıyor.
Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Bahadır Özbayır ve Kamyon Ürün Yönetimi Grup Müdürü Cüneyt Uslu, 2017 yılını değerlendirdi.
“Pazarın Yerinde Kalması Endişe Verici”
Otomotiv sektörü rekora gidiyor; ama kamyon pazarı üvey evlat gibi görülüyor diyen Özbayır, “6 ton ve üzeri kamyon pazarının 18 bin adetler seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam geçen yıl 19 bin olmuştu. Gidişe bakılırsa, yıl sonunda aynı seviyelerde olacak. Yaşanan tüm sorunlara ve belirsizliklere karşın geçen yılla aynı oluyorsa işler yolunda denilemez. Hafif ticari ve binekten gelen rekor da ihracat kaynaklı. Ticari araçlarda geçen yıl ile aynı seviyedeysek sorun var demektir. Geçen yıl pazar yüzde 45 oranında daralmıştı. Bu daralmanın aynı düzeyde 2017’de devam etmesi pazarın çırpındığı anlamına geliyor. Pazarın mevcut konumundan daha geriye gitmemesi sevindirici; ancak yerinde kalması da endişe vericidir. Ekonominin ana göstergesi ticari araçlardır. Bu yıl 5.000 civarında çekici satılmış. Geçen yıl ise 8.000’lerde gerçekleşmiş. Çekici pazarında yüzde 40 gerileme var. Bu yıl inşaat 7.000 mertebesinde gidiyor. Geçen yıl 4 bin 500’lerde seyreden bir pazar 2017’de yüzde 45 artmış. İnşaatın lokomotif olduğu bir çekici pazarı karşımıza çıkıyor. Önceki dönemde toplam pazarın yüzde 50’si çekiciyken bu rakam şimdi yüzde 28 oldu. İnşaatın payı da yıllardır yüzde 18-20 arasındadır; ancak şu an yüzde 45 oldu. Bu yıl yüksek montanlı satışları hiç yaşamadığımız da ayrı bir gerçeklik. Güneydoğu sorunu çözülmeden kamyon pazarının eski günlerine dönmesi zor gözüküyor” dedi.
“En Kötü ve Sıkıntılı Dönemlerde Dahi Yatırımlarımızı Aksatmadık”
Özbayır, “Daimler ve Mercedes-Benz markası, Türkiye’nin geleceğine hep olumlu bakıyor ve Türkiye’nin önemli bir satış üssü olduğunu düşünüyor. Dünyada üç önemli üretim tesisimiz var, biri Türkiye’de. Aksaray’ı bir Ar-Ge merkezi yapmak için çalışmalarımız devam ediyor. Aksaray’da 8.4 milyon Euro’luk bir yatırım yaptık. Mercedes, Türkiye’ye yalnızca elini değil, vücudunu da koymuş durumdadır. En kötü ve sıkıntılı dönemlerde dahi yatırımlarımızı aksatmadık. Türkiye’ye 1 milyar Euro’dan fazla yatırım yaptık. Üretim 17 bin adetten 34 bin adede çıktı. Yalnızca Aksaray Kamyon Fabrikası’na 113 milyon Euro yatırım yapıldı. Artık belirli aksamlar Türkiye’de geliştirilecek. Yüksek kabinli ve yüksek beygir güçlü 630 beygir gücündeki araçların üretimine de Aksaray’da başlanacak. 15 tondan 40 tona kadar araçlarımız var. 2018 yılından itibaren de uzun ve kötü yol testleri dünyada sadece Aksaray’da yapılacak. Türkiye bu testler için ideal bir ülke” diye konuştu.
“Önümüzdeki Yıl Çekici Lehine Bir Değişim Şart ve Beklenmeli”
Özbayır, “Rekabetin yaşanması için daha düşük maliyetler anlamına gelen Euro 6 modellerinin tercih edilmesi lazım. Euro 6’nın başta yakıt olmak üzere birçok avantajı var. Bakım aralıkları 120 bin kilometreye kadar düştü. Altyapı ve teşkilat olarak hazırız; ama talep bekliyoruz. Önemli olan çekici tarafının açılması, önümüzdeki yıl çekici lehine bir değişim şart ve beklenmelidir. İnşaat yatırımlarının devam edeceğini öngörüyorum. Çünkü önümüzde bir seçim var. Ama Türkiye’nin konjonktürü göz önüne alınca iddialı tahminler yapmak zor. Hafif kamyon pazarı aynı seviyede devam ediyor. Müşteri talep ve beklentileri değişiyor. Önce yarı otonom dönem başlayacak, şoförün belli inisiyatifi kalacak. Kamyonun kendi kendine gittiği yılları da göreceğiz. Sürekli müşteri beklentileri üzerinde çalışmak durumundayız. Önümüzdeki yıl yine dokunuşlarımız olacak, niş yerlere yeni ürünler gelebilir” ifadelerini kullandı” ifadelerini kullandı.
Şirket, 2018 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yeni AR-GE Merkezi’nin açılışını da yaparak Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik hizmeti sunacak.
Mercedes-Benz Türk’ün 2017 yılında kamyon pazarına öncülük edecek önemli yatırımlarından biri de Aksaray Kamyon Fabrikası’nda 8,4 milyon Avro tutarında yatırımla kurulacak yeni AR-GE Merkezi’nin temel atma törenini gerçekleştirmesi oldu. 2018 yılında açılması planlanan yeni AR-GE Merkezi, İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndaki mevcut AR-GE Merkezi ile birlikte Daimler AG’nin global “yetkinlik merkezleri”nden biri olacak. AR-GE çalışmalarıyla Türkiye’den dünyaya teknoloji ve mühendislik ihraç eden şirket, yeni AR-GE Merkezi’nin açılmasıyla birlikte Daimler AG’nin global AR-GE ağı içerisinde yeni sorumluluklar üstlenecek. Bu kapsamda 2018 yılı itibariyle Mercedes-Benz uzun yol kamyonlarının tüm araç yol testi onayları Aksaray tarafından verilecek.
2017 Daimler kamyon dünyası için de başarılı bir yıl oldu
Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler AG, dünya çapında başarısına başarı katmaya devam ediyor. Dünya kamyon pazarı içerisindeki yerini güçlendiren Daimler Trucks satışlarını 2017 yılında artırdı; bunun en belirgin sebebi NAFTA bölgesi ve Asya’daki satışlar oldu. Actros Avrupa’da TCO (Toplam Sahip Olma Maliyeti) kapsamında birinci bulundu, yenilenmiş Actros ile % 15 yakıt ekonomisi sağlandı. Bu başarıları uzun vadede de garantilemek için Daimler, yeni stratejisi CASE (Connected ‘bağlanabilen’, Autonomous ‘otonom’, Shared & Services ‘paylaşımlı’, Electric Drive ‘elektrikli sürüş’) ile gelecekteki Mercedes-Benz kamyonlarının donanımlarını şimdiden belirledi. Şehir içi taşımacılığına uygun hafif e-kamyonlar (FUSO eCanter, Mercedes-Benz Electric Truck) yollarla buluştu bile. Future Truck ile ilgili çalışmalar ise son hız devam ediyor.
Mercedes-Benz Türk 2018 Hedefleri
Mercedes-Benz Türk, Daimler’in CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürecek. Aksaray Kamyon Fabrikası’na, AR-GE’ye ve IT teknolojileri ve çözümlerine yaptığı yatırımları hızla devam eden şirket, Endüstri 4.0 ve dijitalleşmeyi de odağına alarak hem içeride hem dışarıda süreçlerini güncelleyip yenileyerek yeni projelere imza atmaya hazırlanıyor.
Üretim kapasitesinin ikiye katlanması süresinde Aksaray Kamyon Fabrikası’nda Endüstri 4.0’ın getirilerinden olan robotlu otomasyon sistemleri; boyahane, karoser ve iç süsleme hatlarında kullanılıyor. 2016-2017 yılları arasında robotlaşması % 100 oranında artan fabrika, 2018 yılında ilave 18 robotu devreye almayı planlıyor.
Yakın gelecekte Türkiye pazarına sunulan Mercedes-Benz kamyonlarında teknolojik yenilikler devreye girecek. Bunlara ilk örnekler Mercedes-Benz Uptime ve Fleetboard olacak.
Mercedes-Benz Türk, ürün gamıyla tercihlere yön veriyor
Türkiye kamyon pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da kamyon sektöründe öncü marka olma konumunu sürdürüyor. Mercedes-Benz Türk sensörler, mobil cihazlar ve uygulamalar dünyasında; veri toplama, analizi ve sonuç elde etme ile sağladığı katmadeğer ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Bu teknolojiler ile Mercedes-Benz araçlar günden güne güçlenerek; kamyon ve çekicilerin arıza ve bakım aralıklarının uzamasından, aracın sürekli kullanılabilir olmasına kadar pek çok önemli noktada hizmet sağlıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |