Ocak-Ağustos döneminde, yolcu sayısında tam 1 milyon artış kaydeden Metro Turizm, yılsonu için belirlediği 23 milyon yolcu hedefine de bir adım daha yaklaştı.
Türk karayolu yolcu taşımacılığı sektörünün lider ve öncü firması Metro Turizm, 2012 yılında da büyüme iddiasını sürdürüyor. Kurulduğu 1992 yılından bugüne kadar sayısız ilklere imza atan ve bu sayede sektörde açık ara lider konumda bulunan Metro Turizm, yılın ilk sekiz ayında toplam 13,4 milyon yolcu taşıdı.
Karayolu yolcu taşımacılığındaki en genç filoya sahip ve Türkiye’nin en fazla noktasına sefer gerçekleştiren otobüs firması olan Metro Turizm, yılın ilk altı ayında yaklaşık 450 milyon lira ciro gerçekleştiren Metro Holding’in de ‘amiral gemisi’ olma özelliği taşıyor.
Metro Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Ertan Çakır, 2011 yılını 921 milyon lira ciroyla kapatan holdingin bu yıl cirosunu 1,2 milyar liraya çıkarmayı hedeflediğini bildirdi.
Bu yıl Capital Dergisi’nin ‘En büyükler listesi’nde 73 sıra birden atlayarak 135’inci sıraya yükseldiklerini söyleyen Çakır, “Metro Turizm’in toplam cirodaki payı ilk 6 ayda yüzde 66’ya yükseldi. Geçen yıl 19 milyon 448 bin 549 yolcu taşıyan Metro Turizm, hem sektör, hem de kendi rekorunu kırmıştı. Yaz tatili ve Ramazan Bayramı’nın da birleştiği yaz sezonunun da etkisiyle zaman zaman günlük 2.200’nin üzerine çıkan sefer sayımızla ve 1.300’e yakın otobüsümüzle yolcularımıza hizmet verdik. Yılın ilk sekiz ayında pazarın %6 büyümesine rağmen biz Metro Turizm olarak yolcu sayımızı geçen yıla oranla yüzde 8 artırarak toplam 13,4 milyon yolcu taşıdık. Sefer sayımız ise %9 artarak 310 bine yaklaştı. Bu rakamlar, yılsonu için hedeflediğimiz 23 milyon yolcu hedefinin şimdiden tuttuğunu gösteriyor” şeklinde konuştu.
Metro Turizm’den hizmet kalitesine aralıksız yatırım
Metro Turizm’in karayolu yolculuğunu daha keyifli, daha konforlu ve daha güvenli hale getirmek için aralıksız yatırım yaptığını dile getiren Çakır, sözlerine şöyle devam etti:
“20 yıldır olduğu gibi 2012 yılında da yolcularımıza en kaliteli ve en yeni teknolojiyle hizmet vermeye devam ediyoruz. Bu çerçevede Çağrı Merkezi ve internet sitemizde yenilikler yaptık. Tüm araçlara eksiksiz olarak kişisel eğlence sistemi kurduk. Host ve hosteslere yönelik eğitimlere ağırlık vererek hizmet kalitemizi artırmayı hedefledik. İkramlarımızı müşteri beklentileri doğrultusunda revize ettik. Kaptan ve servis görevlilerinin yanı sıra sözleşmeli otobüs, yazıhane, mola yeri ve şehir içi servis işletenler için de disiplin talimatı hazırlanarak kendilerine tebliğ edildi. Bu dönemde ISO 9001:2008 Belgesi için de denetlemeden geçtik ve belgemizi sorunsuz olarak yeniledik. Yolcularla sosyal medya üzerinden iletişime geçebilmek için Facebook ve Twitter grupları kurduk. Şikâyet ve öneri yönetim sistemimizi yeniledik. Bütün bu yatırımlar neticesinde yine de hız kesmiyoruz. Düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz yolcu anketleri ve analizler doğrultusunda düzeltici ve önleyici faaliyetleri hayata geçirmeye devam ediyoruz.”