Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Ekim 2012 Çarşamba - 09:36

Michelin Tüm Bayileriyle Lastikte Etiketlemeye Hazır

Tüm dünyada lastik sektörünü ve araç sürücülerini yakından ilgilendiren lastikte etiketleme uygulaması, Avrupa ülkeleri ile eş zamanlı olarak Türkiye’de de 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren başlıyor. Dünyanın önde gelen lastik üreticisi Michelin de, lastikte etiketleme uygulamasının getireceği değişimlere ilişkin bilgilendirmek üzere, 400’ü aşkın bayisine birebir etiketleme eğitimi verdi.

Yeni Avrupa Birliği düzenlemesi olan “Lastikte Etiketleme Uygulaması”, sürücülere genel olarak farkında olmadıkları lastiğin performansı hakkında objektif bilgi sağlamayı ve bu bilgileri sağlarken lastik performansını artırmayı amaçlıyor.

 

Dünya lastik pazarının önde gelen üreticisi Michelin de, lastiğin özellikleri hakkında bilgilerin yer almasını zorunlu kılan etiket uygulamasına tüm satış noktalarında 1 Kasım tarihi itibariyle tamamen geçerken, öte yandan müşterileriyle temas halinde olan bayilerine de bu konuda bir eğitim programı düzenledi. Eğitimlerde, düzenleme ile birlikte lastik etiketlerinde yer verilmesi zorunlu hale gelen ‘lastiğin yakıt tüketimi, dış ses gürültüsü ve ıslak zeminde fren mesafesi gibi’ performans ve güvenlik kriterlerine yönelik kapsamlı bilgiler aktarıldı.

 

Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, lastikte etiketleme uygulaması ile birlikte lastiklerde artık bir sınıflandırma olacağını söyleyerek, ‘Bu sınıflandırma, tüketicilerin bilgilendirilmesi açısından çok faydalı olacak. Michelin olarak, lastikte etiketleme uygulamasını son derece önemsiyor ve tüketicileri, lastikler hakkında bilinçlendirmesi ve bütün lastiklerin aynı olmadığını göstermesi açısından destekliyoruz.  Öte yandan, bu 3 performans kriterinin yanı sıra ‘lastiğin kullanım ömrü, kuru zeminde fren mesafesi ve dayanıklılık kriterlerinin de etiketleme uygulamasında önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu vesileyle şu noktanın da altını çizmek isterim ki, Michelin olarak 1992 yılında ürettiğimiz düşük yuvarlanma dirençli lastiklerimiz “Energy Saver” ile, lastikte etiketlemeye ilişkin herhangi bir yasal zorunluluk yokken bile bu konuda müşterilerimizi bilinçlendirmeye dönük önemli bir dönüşüme imza atmıştık. Bu konuda sektördeki çıtayı yükselttiğimizi söyleyebilirim” dedi.

 

Lastiklerde iki kat uzun kullanım ömrü

 

Lastiklerin kullanım ömrünün iki katına kadar çıkabileceği veya bir tam yıllık kullanım süresine kadar değişiklik gösterebildiğini belirten Sertan Akçagöz, bu nedenle iyi ve kaliteli bir lastiğin kullanım ömrü kriterinin de önem taşıdığını ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: “Avrupa ülkelerinde 1 Kasım 2012’de binek, hafif ticari ve ağır vasıta lastiklerinde geçerli olacak bu kanun, lastiğin 3 önemli performans kriteri olan ‘yuvarlanma direnci, ıslak zeminde fren mesafesi ve dış gürültü seviyesi’ ile ilgili tüketicilere ışık tutacaktır. Bunun dışında kalan lastik ömrü, dayanıklılık, kuru zeminde fren mesafesi gibi önemli kriterler ise bu etiketleme sisteminde bulunmamaktadır. Lastiğin toplam performansı, bütün bu kriterlerin ortalaması olarak değerlendirilebilir. Sadece sessiz ama yakıt tüketimi yüksek olan bir lastik iyi bir lastik olarak adlandırılamayacağı gibi, ıslak zeminde fren mesafesi kısa olan ama kuru zeminde fren mesafesi uzun olan bir lastik de “güvenli” bir lastik olarak adlandırılamayacaktır. Michelin lastikleri, bu performans dengesinde en kaliteli ve pazara referans olabilecek lastikleri ürettiği için kullanıcılar tarafından tercih edilen bir marka olmuştur.”

 

Michelin binek lastiklerine A derecesi

 

Michelin’in 2010’dan bu yana sunduğu tüm yaz lastiği serileri, güvenlikle ilgili bir etken olan ‘ıslak zeminde frenleme’de en üst seviye olan A derecesine layık görüldü.

 

Bu yaz yollara çıkan MICHELIN Energy Saver + serisi, ıslak zeminde frenleme konusunda A sınıfında yer alıyor. MICHELIN Primacy 3 ise, ıslak zeminde frenlemede A derecesine layık görüldü. MICHELIN Pilot Super Sport ve MICHELIN Pilot Sport 3 ıslak zeminde frenlemede A sınıfında yer alıyor.

 

Michelin X Line Energy serisine enerji tüketimine “A” derecesi

 

Michelin ağır vasıta lastiklerine de A derecesi geldi. Yeni Michelin X® Line Energy™, yakıt verimliliği sunan beşinci nesil kamyon lastiğidir. Yeni Michelin X® Line Energy™ serisindeki 385/55 R 22.5 T lastiği, 1 Kasım’da yürürlüğe girecek lastik etiketleme testlerinde;  enerji tüketiminde “A” derecesine layık görülürken, ıslak zeminde yol tutuşunda “B” derecesi, lastik dış ses gürültüsünde (70 dB) ile derecelendirildi.

 

“A” ile “G” arasında yakıt tüketimi yüzde 7,5

 

Lastik yolla temas halindeyken ve enerjinin yüzde 20’sini kullanır. Bunun anlamı ise 5 depo yakıtınızın bir deposunu lastikleriniz harcar. Lastikte etiketleme uygulamasında enerji tüketimi, makineyle ölçülen yuvarlanma direncinin test boyunca taşınan yüke bölünmesiyle ortaya çıkan bir katsayı olarak ifade edilir.  Yapılan testler sonucunda yedi verimlilik sınıfı altında değerlendirildi.  A ile G arasında değişen derecelendirilen ve belirli bir araç için tam takım A sınıfı lastikler, tam takım G sınıfı lastiklere göre yüzde 7,5’e kadar daha az yakıt tüketimi ve bununla doğru orantılı olarak karbon salımı tasarrufu sağlıyor.

 

“A” ile “G” arasında ıslak zeminde fren mesafesi 18 metre

 

Fren mesafesi standart prosedüre göre, yani derecelendirilmiş lastiğin standartta tanımlanmış referans lastikle karşılaştırılmasıyla ölçülür. İki mesafe arasındaki oran (test edilen lastik/referans lastik) lastiğin etiket üzerindeki ıslak zeminde yol tutuşunu belirler. Yuvarlanma direnci gibi ıslak zeminde yol tutuşu A (en yüksek) ile G (en düşük) arasında olmak üzere yedi verimlilik sınıfıyla ifade edilir. Sonuçların araca ve mevcut hava koşullarına bağlı olarak değişebildiği gibi; sınıflar arasındaki fark, tam takım A sınıfı lastiklere sahip bir aracın fren mesafesinin tam takım G sınıf lastiklere sahip bir aracın fren mesafesinden yüzde 30’a kadar daha kısa olabilmesine sebep olmaktadır. Bu, 80 km/s›ten tam olarak durana kadar fren yapan bir araç için yaklaşık 18 metre anlamına gelmektedir.

 

Ancak, güvenlik sadece ıslak zeminde yol tutuşu ile ölçülmemelidir.. Michelin’in stratejisi her sürüş koşulunda, kuru ve ıslak yolda, düz ve virajlı yollarda güvenliği sağlayacak lastikler tasarlamaya ve üretmeye odaklanmıştır.

 

Lastik dış ses gürültüsü

 

Lastikler büyük ölçüde rahatsız edici bir unsur olan trafik gürültüsünü artırdığı için yeni etiket sisteminde, lastiğin çevreye yaydığı sesi sınıflandırıyor. Ölçülen değer desibel (dB) olarak belirtiliyor ve gürültü seviyesinin AB standartlarıyla ilişkisine bağlı olarak bir, iki veya üç siyah dalga olarak sembolize ediliyor. Üç dalga, lastiğin gürültüsünün mevcut limitle aynı seviyede olduğunu, iki dalga lastiğin mevcut limitin 3 dB1 altında olduğunu veya düzenlemedeki standartların iki katı sessiz olduğunu ve bir dalga lastiğin mevcut limitin 6db1 altında olduğunu veya düzenlemedeki durumu belirtiyor.

 
Ren Trans Filosu DAF ile Şimdi Daha Güçlü
 
Taşımacılıkta Kriterler Yükseliyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ren Trans Filosu DAF ile Şimdi Daha Güçlü
Rentrans Uluslararsı Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti. TIRSAN Treyler A.Ş. ...
Bir Haftada İkinci İndirim!
Benzin fiyatlarında bu geceden itibaren geçerli olmak üzere 9 kuruş indirme gidildi.
Nakliyeciler DAF’ı Tercih Ediyor
Rizeport Lojistik ve GAZİ-TUR Uluslararası Nakliyat firmaları filolarını ...
 
Temsa Global Hedef Büyüttü
Türkiye’nin önde gelen otomotiv şirketlerinden TEMSA, yurtdışında gösterdiği ...
Gemalmaz, Otokar’dan Hız Aldı
Başkentin önde gelen lojistik firmalarından Gemalmaz Nakliyat, filosunu ...
Hankook Tire Avrupa’daki Kapasitesini Tekrar Arttırıyor
Premium lastik üreticisi Hankook, yaklaşık 8,6 milyon Euro'luk toplam ...
 
Kış Lastikleriniz HSBC Advantage’dan
HSBC Advantage üyesi Bridgestone, Lassa ve Lastiğim bayilerinden yapılacak ...
Türkiye Yolları Volvo'ya Emanet
Yol yapım ve bakım hizmetleri için makina parkına 17 adetlik greyder paketi ...
Tedarik Zincirinin Halkalarını Tamamlandı
GEFCO tarafından kurulan Gümrük Müşavirliği Limited Şirketi Eylül ayından ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikafahrer haberler treylersrcKamyontruckşoförkamyonum