Nakliye şirketleri, özellikle de bölgesel nakliyeciler önemli sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Müşteriler nakliyecilerin daha ağır yükleri daha hızlı bir şekilde ve sürekli artan işletme maliyetlerine rağmen daha düşük maliyetlerle taşımalarını beklemektedir. Bu ihtiyaçlar o kadar fazladır ki, Batı Avrupa’daki toplam kamyon trafiğinin % 62’isine tekabül etmektedir. Nakliye şirketleri maliyetlerin hızlı bir şekilde arttığı bir sektörde tasarruf yapma ihtiyacı hissetmektedir.
Michelin, yenilikçi çözümler üretmek amacıyla araştırma ve geliştirmeye uzun süredir ciddi yatırımlar yapmaktadır (Teknoloji Merkezi’ne yıllık yaklaşık olarak 500 milyon Euro bütçe ayrılmaktadır). Yaratılan çözümler nakliye şirketlerinin karşılaştıkları sorunların üstesinden gelmesine yardımcı olmaktadır. Yeni Michelin X MultiWay 3D lastiği, rakipsiz performans dengesi sağladığından böyle bir çözümün somut bir örneğidir. Lastiğin performansı bir araya getirilemez gibi görünen özellikleri birleştirme yeteneğinden kaynaklanmaktadır, bu da doğru teknolojiler olmaksızın imkânsız olabilecek bir başarıdır. Michelin X MultiWay 3D, her şeyden önce çok amaçlı bir lastiktir. Bütün yol türlerinde ve bütün hava koşullarında kullanılabilmektedir. Zaman ve yakıt tasarrufuna ilaveten güvenilirlik ve güvenlik sağlamaktadır. Kısacası, kamyonculara bütün yollarda en iyi sürüş koşullarının garantisini vermektedir.
Yeni lastiğin ismi; görevini, daha doğrusu görevlerini özetlemektedir. “Multiway” (çok yönlü) terimi mümkün olduğunca geniş bir şekilde yorumlanmalıdır çünkü yeni lastik:
- Yol yüzeyine bakmasızın (her türlü yol koşulunda mükemmel yol tutuşu) üst düzey bir çekiş gücü sağlamaktadır.
- Ana ve tali yollara ilaveten otoyollarda sürüş için tasarlanmıştır.
- Bütün mevsimlerde sürülebilmektedir.
Benzer bir şekilde, Michelin X MultiWay 3D tarafından sağlanılan tasarrufların bir bütün olarak görünmesi gerekmektedir. Lastiğin yakıt verimi, uzun ömürlülüğü ve yeniden kaplanabilirlik özellikleri çevresel etkisinin azaltılmasına yardımcı olmaktadır. Daha düşük yakıt tüketimi ve daha uzun kilometre ömrü, aynı zamanda nakliye şirketlerinin daha üretken olmasını sağlamaktadır. Ama hepsi bu kadar değil. Lastiğin bütün sürüş koşullarında üst düzey çekiş gücü, kamyoncuların görevlerini etkin ve güvenli bir şekilde yapmalarına yardımcı olmaktadır. Üstün yol tutuşu sayesinde Michelin X MultiWay 3D, teslimatları yavaşlatabilecek olan kazaların meydana gelme riskini sınırlandırmakta ve bu suretle de verimi artırmaktadır.
Michelin X MultiWay 3D XZE 80, Nisan 2011’de Avrupa’da piyasaya sürüldü ve Temmuz 2011’de XDE 80 versiyonunun tanıtımı yapıldı. Michelin X Multiway 3D XZE 70 ve XDE 70 ise Mayıs 2011’de pazara sunuldu.
Çok amaçlı bir lastik
Michelin, Batı Avrupa’da kamyon trafiğinin % 62’sine tekabül eden bölgesel nakliye sektöründe, çok amaçlı kullanım için özel olarak tasarlanmış bir lastik olan X MultiWay 3D ile liderliğini güçlendirmiştir. Taşıt kullanımını en iyi hale getirme ihtiyacı duyan bir endüstride, çok amaçlı çözümler verimin artırılması için temel teşkil etmektedir.
Michelin X MultiWay 3D; yolların kuru, nemli, ıslak veya hatta hafif karla kaplı olup olmadığına bakılmaksızın ana ve tali yollara ilaveten otoyollar olmak üzere bütün yol türlerine ve bütün iklim koşullarına kendisini uyarlamaktadır. Yeni lastik ürün yelpazesi, bütün koşullarda daha güvenli bir şekilde ve daha düşük maliyetlerle daha ağır yükler taşıması gereken kamyoncuların beklentilerini karşılarken daha kısa teslimat süreleri için müşteri taleplerini tatmin etmek amacıyla tasarlanmıştır.
Michelin X MultiWay 3D’yi çok amaçlı bir lastik haline getiren özellik, Michelin Dayanıklı Teknolojileri olarak bilinen yenilikçi teknik çözümlerden oluşan pakettir. Kendi kendini yenileyen çift yönlü lamellere ilaveten ‘Tower Pump’ kılcal kanalları ‘çeker aks’ lastiğini tamamlarken, direksiyon dingili lastikleri, yeni delta lamelleri sayesinde tüm yol koşullarında daha fazla yol tutuşu sağlıyor.
Ortalama olarak, Avrupalı yerel nakliyeciler yerel yollarda % 60, ana yollar ile otoyollarda % 40 oranında, çok kötü koşullarda olan yollarda ise arada sırada seyahat etmektedirler. Bu nedenle, lastiklerin yol yüzey kalitesine bakılmaksızın üst düzey çekiş gücü sağlayabilmesi gerekmektedir. Michelin X MultiWay 3D XZE, bu nedenle kaygan yüzeylerde mükemmel yol tutuş ve çekiş gücü sağlayan derin kılcal kanallar ile tasarlanmıştır. Hem ön hem arka lastikler üzerindeki M+S (Çamur + Kar) işareti kış aylarında veya çamurlu yol koşullarında kullanılabileceklerinin kanıtıdır.
Yerel nakliyeciler, 80 ila 500 km uzaklığında olan her yere sürmektedirler ve sıklıkla dur-kalk yapmaktadırlar. Bu nedenle Michelin X MultiWay 3D, tutunmanın düşük olduğu yollarda frenlemeyi ve çapraz yol tutuşu artıran derin, yönlü kılcal kanalları ile ön plana çıkmaktadır. Yol tutuşun düşük olduğu yollarda üçte ikisi aşınmış olan lastiklerle acil durum frenleme mesafesi 8 metre veya % 25 azalmaktadır.
Michelin X MultiWay 3D, bu nedenle bütün yol şartlarında bölgesel ve ulusal nakliye şirketlerinin gereksinimlerini karşılamaktadır. Donmuş gıdalar için % 9, sıvılar için % 8 ve atıklar için % 7 ile karşılaştırıldığında ticari faaliyetlerinin neredeyse yarısı nakliye paketleri ve ticaret eşyalarını içermektedir. Infinicoil teknolojisi, Michelin X MultiWay 3D 70 serisi ön dingil lastiklerine sekiz tonluk bir yük kapasitesi sağlamaktadır.
Bölgesel ve ulusal nakliye için ideal olarak uygun olan Michelin X MultiWay 3D ürün yelpazesi, aynı zamanda bu sektördeki en iyi performans sağlayan lastik olan Michelin X Energy Savergreen lastiğin yerini alamasa bile uzun mesafeli kullanımda çok iyi sonuçlar vermektedir.
Uygun maliyetli bir lastik
Michelin X MultiWay 3D, sürücülerin her anlamda tasarruf yapmalarına yardımcı olarak ihtiyaçlarının karşılanması sorununa çözüm bulmaktadır. Bu lastikler sadece maliyetler, süreleri ve yakıt tüketimini değil (bu suretle de karbon salınımlarını düşürerek) aynı zamanda stresi de azaltmaktadır.
Michelin X MultiWay 3D, her şeyden önce artan bir kârlılık kaynağıdır. Bölgesel bir nakliye aracı lastiğine sahip olmak noktasında en düşük toplam maliyetin sağlanması amacıyla tasarlanmıştır. Merkezi İspanya’nın Toledo şehrinde bulunan bir nakliye şirketi olan Palomo, “Michelin XZE2+ ile karşılaştırıldığında kilometre başına maliyetin yaklaşık olarak % 20 azalacağını” beyan etmektedir.
Buna ilaveten, lastik daha uzun süre dayanmaktadır. Toplam kilometre ömrü, yönlü lastik sırt desenine sahip olan bir ön dingil lastiği için % 15’e kadar, çeker aks lastiği için % 30’a kadar artmaktadır. Bu performans, merkezi İspanya’nın Seville şehrinde bulunan bir nakliye şirketi olan Runidos El Cuervo S.C. tarafından onaylanmıştır: “Daha önce kullandığımız lastik XZE2+ ile karşılaştırıldığında toplam kilometre ömründe % 25’lik bir artış olacağını tahmin etmekteyiz...”
Michelin X MultiWay 3D, düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tasarrufu sağlanmaktadır. Lastiğin ebadı ve konumuna bağlı olarak, E2+, XDN2 Grip ve Multiway XD lastik ürün yelpazeleri ile karşılaştırıldığında yuvarlanma direncindeki azalma % 25 kadar olabilmektedir.
Michelin, lastiğin kendisine ilaveten aynı zamanda lastiğin faydalı ömrünün başından sonuna kadar yakıt veriminin artırılmasına yardımcı olan, değer yaratan hizmetler de sağlamaktadır. Nakliye şirketleri, lastikleri doğru hava basıncında tutarak 100 kilometrede 0.24 litreye kadar yakıt tasarrufu yapabilmektedir. Michelin X MultiWay 3D’nin avantajlarından tamamen faydalanmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için kamyoncuların lastik hava basınçlarının düzenli olarak kontrol etmeleri gerekmektedir. Buna ilaveten, her bir dingilin paralellik ayarının kontrol edilmesi yakıt tüketiminde her 100 kilometrede fazladan 0,59 litrelik bir azalma sağlayabilmektedir.
Michelin X MultiWay 3D’nin deseninin sağlamlığı ve Michelin Energy Flex karkası, uzun ömürlülük sağlar. Sonuç olarak, lastik daha az servis bakımı gerektirmektedir ve bu suretle bakım maliyetlerini azaltmakta ve çalışma süresinde daha az aksamalara neden olmaktadır, bu da taşıtın toplam çalışma zamanı ve böylelikle verimi üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Son olarak, Michelin X MultiWay 3D’in uzun ömürlülüğü bölgesel nakliyede 315/80 R 22.5 ebadındaki lastikler için % 91’i ve 315/70 R 22.5 ebadındaki lastikler için % 94’ü aşan eşsiz bir yeniden kaplanabilme oranıyla daha da uzatılmaktadır.
Remix kaplama oranları
Michelin X MultiWay 3D, Michelin’in “3 Ömür” kavramını mükemmel bir şekilde yansıtmaktadır. MultiWay 3D XDE, Recamic teknolojisi ile yeniden kaplamalar derin Raindrop ve Double Wave damarlar ile aynı sırt desenine, dörtlü TowerPump damarlar ile aynı sırt desenine ve yeni bir lastiğinki gibi aynı banda ve de tamamen yeniden oluşturulmuş lastik yanaklarına sahip olurlar.
Teknoloji zengini bir lastik
Daha geniş yanaklar ve daha yüksek omuzlar sayesinde, Michelin X MultiWay 3D kaldırım taşlarından ve trafik döner kavşaklardan kaynaklanan kesik ve çiziklere karşı daha dayanaklıdır. Lastikte aynı zamanda sıra dışı güvenlik performansı sağlayarak Michelin Dayanıklılık Teknolojileri’nin tamamından faydalanılmaktadır.
Michelin X MultiWay 3D, ön lastiğin kare şeklinde büyük profili, üstün dayanıklılık sağlamaktadır. Daha geniş omuzlar (80 seri 7 mm) kesiklere karşı daha dirençli hale getirmekte ve mükemmel frenleme sağlarken, yarı aşınmış olduklarında dahi direksiyon titreşimlerini ortadan kaldırmaktadır.
Michelin Dayanıklılık Teknolojileri’nin teknik nitelikleri, bütün koşullarda artırılmış yol tutuşuna ilaveten daha fazla uzun ömürlülük sağlamaktadır. Bunlar, üç boyutlu, kendi kendini kilitleyen çift yönlü lameller, kendi kendini yenileyen yağmur damlası kanalları ve yeni TowerPump kanallarını içermektedir.
Michelin markalı bütün lastiklerin ayırt edici bir özelliği sıra dışı uzun ömürlü olmalarıdır. “3D çift yönlü lameller” patentli bir Michelin yeniliğidir. Çünkü üç boyutludurlar, kılcal kanallar lastik sırt bloğunun sağlamlığını sağlamaktadır ve bu suretle de aşınmayı azaltmaktadır.
Çift dalgalı kılcal lameller hem dikey hem de yatay olarak çalışarak geleneksel lastik sırt desenlerinden daha uzun kullanım ömrü sunmaktadır. Kendi kendini yenileyen 3 boyutlu yağmur damlası kanalları aşınmaya rağmen ve aşınma durumunda yol tutuş kaybını engellemektedir.
Bu patentli teknoloji, her bir lastik bloğunun merkezinin içerisinden yağmur damlası şeklinde silindirik kanalların açılmasından ibarettir. Lastiğin üçte ikisi aşındığında, kanallar bloğun ortasında yeni kılcal kanalları oluşturmak için kademeli olarak açılmaktadır. Bu şekilde lastik kendisini tamamen yenilemektedir. Sonuç olarak, Michelin X MultiWay 3D yol tutuşunu sürdürmektedir, bu suretle de taşıtın güvenlik performansını artırmaktadır.
Üç boyutlu TowerPump lamelleri, kaygan yüzeylerde üst düzey yol tutuş sağlarken yırtılma riskini ortadan kaldırmaktadır. Aynı lastik sırt bloğu üzerinde çift dalgalı ve yağmur damlası kılcal damarlar ile birleştirildiklerinden, kaygan yüzeyler üzerinde artan çekiş gücü sağlamaktadırlar. Bu nedenle, temas yüzeyindeki su depolanmakta ve küçük pompalar gibi hareket eden silindirik ve dikey kılcal damarlar sayesinde tahliye edilmektedir. Bu nedenle de TowerPump-Emme Pompası olarak isimlendirilmektedir. Diş açma kanalları ile karıştırılmaması gereken bu kılcal damarlar, aynı zamanda aşırı kullanım koşullarında kesiklere ve çiziklere karşı geleneksel kılcal kanallardan daha iyi direnç göstermektedir.
Bu üç boyutlu kılcal kanalların birleştirilmesi sayesinde, lastiğin bütün ömrü boyunca yol tutuşu sürdürülmektedir. Michelin’in yaptığı bir testte; X MultiWay 3D’nin, üçte ikisi aşınmış lastiklerle yol tutuşun düşük olduğu bir yüzeyde % 19 daha fazla çekiş gücü sağladığı ortaya çıkmıştır.
Merkezi İtalya’nın Verona şehrinde bulunan bir nakliye şirketi olan Adami Autotrasporti SpA bu performansı onaylamıştır: “Sürücülerimiz hem kuru hem ıslak yüzeylerde genel konfora ilaveten çok hassas bir direksiyon hâkimiyeti ve fren yapıldığında mükemmel yol tutuş olduğunu belirtmiştir. Bu sonuçlardan çok memnunuz...”
Virajlarda yol tutuş kabiliyeti ve bir virajdan çıkışta hızlanırken yol tutuş da büyük ölçüde geliştirilmiştir. Buna ilaveten, özellikle ıslak yollarda acil durumda frenleme kabiliyeti artırılmıştır. Michelin X MultiWay 3D, çok az yol tutuş sağlayan ve buzlu yollarda sürüşe benzeyen bir yüzey olan cilalı beton üzerinde test edilmiştir. Testte, üçte ikisi aşınmış olan 315/80 Michelin X MultiWay 3D XZE/XDE lastiklerle donatılan bir taşıtın frenleme mesafesinin aynı aşınma derecesinde ve aynı acil durum frenleme koşullarındaki Michelin XZE2+/XDE2+ ile karşılaştırıldığında sekiz metre daha önce durabildiği ortaya çıkmıştır. Testler, Ladoux Teknoloji Merkezi pistlerinde; ıslak, yüzeyi parlak beton zeminler üzerinde yapılmıştır. Sekiz metre, frenleme mesafesinde % 25’lik bir azalma anlamına gelmektedir, bu da iki otomobil uzunluğuna eşit bir mesafedir.
Toplumun bir bütün olarak faydalandığı bir lastik
Avrupalı nakliye uzmanlarının çoğu için “çevre aşkına çevrecilik” bir öncelik olmamakla birlikte 2010 yılı temmuz ayında yapılan ‘Kamyon Lastiği Kullanıcıları’ ve ‘Çevre’ isimli çalışmaya göre “yeşil” girişimler hakkında olumlu bir imaja sahiptirler. Örneğin, İngiltere’de mülakat yapılan kamyon sürücülerinin % 87’si çevresel kaygıların yeni ticari faaliyet geliştirilmesinin ve kârlılık kazançları oluşturmanın bir yolu olduğunu düşünmektedir.
Çevresel koruma ve artan hareketlilik ikilisinin arasının bulunması Michelin’in uzun zamandır peşinde olduğu bir mücadeledir. Fabrikalarda, imalat boyunca tüketilen enerji miktarı ve meydana gelen atık miktarından, sıvı ve gaz salınımlarının miktarına kadar üretim sürecinin çevresel etkisinin azaltılması için her türlü çaba gösterilmektedir. Bütün Michelin X MultiWay 3D lastikleri ISO 14001 standartlarıyla onaylanan fabrikalarda üretilmektedir.
Michelin X MultiWay 3D ürün yelpazesi hem yakıt tüketimini hem de karbon salınımlarını azalttığından, çevre üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Yakıt tasarrufları bundan önceki lastik serileri ile karşılaştırıldığında % 25 kadar daha fazla bir miktara ulaşabilmektedir. Lastikler, aynı zamanda uzun ömürlülüğü sayesinde çevre üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Yeni bir lastik daha uzun süre dayandığından, aynı zamanda yeniden diş açılabildiğinden ve yeniden kaplanabildiğinden, daha az lastik üretilmektedir, bu da toplam hammadde tüketiminin daha az olması anlamına gelmektedir. Bütün Michelin kamyon lastiklerinde olduğu gibi, Michelin X MultiWay 3D de “3 Ömürlü” olarak tasarlanmaktadır.
Remix bilgileri
Yeniden diş açılması ve yeniden kaplanması bir lastiğin güvenlik performansından ödün verilmeksizin lastik kilometre ömrünün geliştirilmesine yardımcı olmaktadır. Michelin tarafından geliştirilen çözümler, lastik ömrünü 2.5’li bir katsayı ile artırırken hammadde tüketimini % 70 ila 75 oranında azaltmaktadır.
Michelin kamyon lastiklerinin “4 Ömrü”
Yeniden diş açılması temel bir aşamadır. Michelin mühendisleri, bu nedenle tasarım aşamasından başlayarak lastiğin güvenlik performansının temelini oluşturan güç ve dayanıklılıktan ödün vermeksizin, yeniden kanal açılmasına yetecek kalınlıkta olan bir lastik sırt deseni altı bileşeni tasarlamıştır. Lastiklerde, lastik sırt desen derinliği 3 ila 4 milimetre olduğunda yeniden diş açılmaktadır. Bu işlem özel, ısı ile çalışan bir yeniden diş açma aleti ile orijinal lastik sırtının kaynağına inen uzman bir teknisyen tarafından gerçekleştirilmektedir.
Diş açıldıktan sonra aşınan bir lastik yeniden kaplanabilmektedir. Lastik ikinci bir defa yeniden kanal açıldıktan sonra 2 ila 3 mm lastik sırtı kalıncaya kadar kullanılabilmektedir, bu da lastiğe dördüncü ömrünü vermektedir. Michelin lastiklerinin tamamı, yüksek kaliteli yeniden diş açılmasına olanak sağlanması için lastik sırtında yer alan aşınma göstergelerinin ortasında bir yeniden diş açma kanalına sahiptir.
Bir Michelin Remix kaplaması; toplam kilometre ömrü, yol tutuş, direksiyon hâkimiyeti, hasara karşı direnç, yuvarlanma direnci ve gürültü anlamında yeni bir ürünle aynı performansı sağlamaktadır. Yeniden kaplama sayesinde kaynaklar korunmakta ve daha az yeni lastik üretilmektedir. Michelin, aşınmış lastiklerini geri dönüşümü sayesinde sürdürülebilir çevre ilkelerini faal bir şekilde desteklemektedir. Michelin, “tamamen yeni gibi” Remix teknolojisi sayesinde yeni lastiklerdekilerle aynı işlemleri, lastik sırtlarını ve kauçuk bileşenlerini kullanarak aşınmış kamyon lastiklerini yeniden canlandırmaktadır.