Serin Treyler yüzde 100 Türk mühendisinin imzasını taşıdığı yeni ürünü Trolley’i düzenlediği bir organizasyonla 20 Eylül 2011 tarihinde Konya’da tanıttı. Standart treylere göre kullanıcısına yüzde 30’luk daha fazla yükleme kapasitesi sağlayan Trolley, boyutlarıyla ve teknolojisiyle Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor. Serin Treyler’in patentli üretimi olan Trolley, yarının taşımacılık ihtiyaçlarını giderecek bir proje olarak üretildi.
Artan taşımacılık maliyetlerini minimize etmek için 22 metre (çekici + treyler) uzunluğunda üretilen Trolley, yapılan tüm testleri başarı ile geçti. Bağımsız test kuruluşları tarafından yapılan testlerde özelikle treylerin manevra ve fren sistemleri yapılan testlerde standartların üzerinde bir performans sergiledi.
Türkiye’de ilk olduk
Serin Treyler Yönetim Kurulu Üyesi Recep Serin, Avrupa’da bir süredir devam eden daha uzun treylerle taşıma fikrinin temel olarak, maliyetleri düşürmek ve çevre hassasiyeti üzerine kurulduğunu söyleyerek, Türkiye’de bunu ilk hayata geçiren firma olarak istediklerini açıkladı.
Yaklaşık 6 aylık bir Ar-Ge çalışması sonucu hayata geçtiğini kaydeden Serin, sipariş alınmasıyla birlikte seri üretime geçebileceklerini söyledi. Uzun treyler kavramının Türkiye’de yeni bir uygulama olduğunu belirten Serin, pazarın ve yasal düzenlemelerin zaman içerisinde uzun treylerin önünü açacağı öngörüsünde bulundu.
Serin, çok yeni bir araç olmasına rağmen, Trolley’in müşteriler tarafından test amaçlı olarak yoğun bir şekilde talep edildiği bilgisini verdi. Türkiye’de son yıllarda taşımacılık altyapısına önemli yatırımlar yapıldığını söyleyen Serin, “Lojistik pazarında Türk firmalarının iddiası güçleniyor. Tedarik firmaları olarak onlara yeni ürünlerimizle destek veriyoruz. Onların daha rekabetçi olmaları sağlamak istiyoruz. Bizler de müşterilerimiz ve tedarikçilerimizden yeni ürünlerimizle ilgili öneri ve geliştirmelere açık olduğumuzu belirtmek isterim.” dedi.
Testleri üstün başarı ile geçtik
Recep Serin, aracın teknik mevzuatları karışladığını belirterek, sözlerini şöyle bitirdi: “Ürünümüz 97/27 kütle boyut, 71/320 fren, 94/20 çeki tertibatları başta olmak üzere tüm ilgili regülasyonlarda testleri yapılmış ve tam geçer not almıştır. Dümenleme mekanizmasıyla ilgili regülasyonlardaki dönüş yarı çapları içindeki manevraları ve fren testlerinde mükemmel sonuçlara ulaşmıştır. Aracın ön kısmının rampalarda da yüklenebilmesi ve aracın tek başına da kullanılmasını sağlayan lineer kızaklar geliştirilmiştir. Bu kızaklar dolayısıyla araç üzerindeki kasanın ileri ve geri kaydırılması sağlanmıştır.”
Trolley projesinde gerçekleştirilen ana unsurlar;
• %30 civarında daha yüksek taşıma hacimli,
• Yarı römorkun manevra kabiliyeti artırılmış ana römorkla birlikte stabil bir şekilde hareket etmesi ve frenlemesi sağlandı,
• Treylerin ileri ve geri hareketlerinde dingillerine eşit yük gelen ve kolay manevra yapabilmesi sağlandı
• Optimum tasarım parametreleri belirlendi,
• Ana römorka stabil bir şekilde bağlanabilen,
• İleri/geri hareket ve viraj içi hareketi açısından dengeli,
• Yarı römork tasarımı yapılmış ve üretimi gerçekleştirilmiştir.