Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Mayıs 2017 Cuma - 17:08

Michelin, lastik performansına odaklanıyor; maliyetler azalıyor

Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Michelin, hareket kabiliyetini artıracak sürdürülebilir hareketlilik çözümleri geliştirmeye devam ediyor.

Michelin, lastik performansına odaklanıyor; maliyetler azalıyor

Kaza oranlarıyla diş derinliği arasında bir bağlantı yok

Lastikler aşındıkça lastik performansı da değişiyor. Ancak tüm yeni lastikler aynı performansı göstermediği gibi tüm aşınmış lastikler de aynı performansı göstermiyor. Bağımsız çalışmalar, kaza oranlarıyla diş derinliği arasında doğrudan bir bağlantı olmadığını kanıtlıyor. Araştırmalara göre; ileri teknoloji ile geliştirilen bir lastik, dişteki son milimetreye kadar yüksek seviyede tutuşu mümkün hale getiriyor. Michelin ve bağımsız kuruluşların gerçekleştirdiği testler, önemli olanın diş derinliği değil lastiklerin performansı olduğunu gösteriyor.

Michelin’in Ladoux Test Merkezi’ndeki testleri; yasal limite kadar aşınmış bazı lastiklerin ıslak zeminde frenleme mesafesinin bazı yeni lastiklerle neredeyse aynı olduğunu, diş derinliğinin frenleme için doğru bir gösterge olmadığını gösteriyor.

VUFO (Kaza Bilimi Enstitüsü) araştırmasına göre kazaların yüzde 70’i kuru zeminde gerçekleşiyor. Lastik aşındıkça ‘slick’leşiyor. Aşınmış lastik yeni lastiğe oranla daha kısa mesafede duruyor. Kuru zeminde lastik aşındıkça güvenliğin arttığı görülüyor. Lastik diş derinliği azaldıkça kuru zeminde tutuş kabiliyeti artıyor. Aşınmış lastik, kuru zeminde yeni lastiğe kıyasla daha kısa mesafede duruyor. Bunun en iyi örneğini; yarış parkurlarında görmek mümkün: “Slick” lastikler kuru zemin koşullarında yarışçıların hem performans hem yol tutuşu anlamında tercihi olmaktadır.

Lastik kullanıldıkça yakıt tüketimi düşüyor

Beş dolu depodan biri, sadece lastiklerinin yuvarlanma direncinin üstesinden gelmek için kullanılıyor. Diş derinliği azaldıkça aracın yakıt ekonomisi de iyileşiyor. Yasal diş limitinde çıkarılan lastiğin yuvarlanma direnci, yeni lastiğin yüzde 80’i oranına denk geliyor. Lastiği yasal sınır olan 1.6 mm’den önce değiştirilmesi ömrünün ¼’inin israf edilmesine, bu da her araç için 2 yılda 1 lastiğin israf edilmesine yol açıyor. Dolayısıyla lastiği yasal diş aşınma limitine gelinceye kadar araçta tutmak, yakıt yönünden verimlilik süresini artırırken sürücünün yakıt maliyetini de azaltıyor. Ayrıca lastik kullanıldıkça ses seviyesi de düşerek sürüş keyfini artırıyor. Michelin, nasıl ki kirlenmiş bir 

ayakkabı sırf bu yüzden çöpe atılmazsa; güvenlik alarmı vermeyen bir lastiğin de ömrünü tamamlamadan değiştirilmemesi gerektiğini öneriyor.

Zamanından önce değiştirilen lastik hem çevreye hem cebe zararlı

Lastiklerin yasal limitten önce değiştirilmesi üründen optimum faydalanma süresini kısalttığı gibi tüketiciler için maliyetleri de artırıyor ve çevre üzerinde olumsuz etki yaratıyor. Michelin sosyal sorumluluk bilinci ve  “programlı uzun ömürlülük” stratejisiyle lastik sektöründe lastiğin ilk kilometreden son kilometreye kadar sürdürülebilir bir performans sağlaması için sektörü teşvik ediyor, 1.6 mm yasal sınıra kadar yüksek seviyede yol tutuşu sağlanabileceği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

Vaktinden önce değiştirilen lastiğin maliyeti yılda 6 milyar Euro

Araştırmalara göre lastikleri çok erken değiştirmek, Avrupa’da bir yılda 128 milyon ek lastiğin tüketilmesine neden oluyor. Çevreye etkileri incelendiğinde ise, her yıl 9 milyon ton CO2 emisyonu ortaya çıkıyor ve yılda 1 milyon ton hammadde israfı ile atıkları yüzde 35 artırıyor.  Çevresel etkinin yanı sıra lastikleri tamamen aşınmadan değiştirmek de tüketiciler için ciddi ve gereksiz maliyete neden oluyor. Ernst&Young’ın raporuna göre erken lastik değişimi, sadece bir yıl içerisinde Avrupa’da 6 milyar Euro ekstra maliyet anlamına geliyor.

Ernst & Young : Lastikler ve planlı eskitme raporu

  • Yaz lastikleri dünya genelinde uzun bir süre uyumlulaştırılmış yönetmeliğe (1,6 mm) tabi tutulmuştur.
  • Lastik sektörünün bazı paydaşları, Avrupalı sürücüleri lastiklerini uygulamada 3 mm’deyken değiştirmeleri yönünde teşvik etmektedir.
  • Minimum diş derinliğinin 1,6 mm’den 3 mm’ye getirilmesine ilişkin yasal değişikliği destekleyen kaza verileri sonuçsuz kalmıştır.
  • Lastikleri Avrupa Birliği’nde 3 mm’deyken değiştirme zorunluğunun çevresel ve ekonomik etkileri geniş çaplı olacaktır.
  • Planlı eskitmeyle mücadele için, kullanılmış lastiklere ilişkin zorunlu testlerin yürürlüğe konması ve çevre modülasyon vergi planının uygulanması gibi iki ana tavsiye sunulabilir.

 
Brisa, Otopratik ile Yenilikçi İş Modelini Bursa’ya Taşıdı
 
İpek Yolu’nun Kalbi İstanbul Yeni Havalimanı’nda atacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brisa, Otopratik ile Yenilikçi İş Modelini Bursa’ya Taşıdı
Brisa’nın 42. Otopratik mağazası Nilüfer, Bursa’da hizmete sunuldu. Otopratik ...
OYDER Olağan Genel Kurulu’nda Yeni Yönetim Kurulu Seçildi
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) Olağan Genel Kurulu’nda ...
Motul, Türkiye’de Yatırımlarını Artırıyor
Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Motul, Türkiye’deki yatırımlarını ...
 
Akıllı Ulaşımın Geleceği Elektrikli Araçlarda
Akıllı Ulaşım ve Ulaşımın Geleceği, Intertraffic İstanbul Fuarı’nda masaya yatırıldı.
50. Yılda 50 Startup Yarışmasında Ön Elemeyi Geçen 100 Startup Açıklandı
Mercedes-Benz Türk’ün düzenlediği “50. Yılda 50 Startup” yarışmasında ...
GEFCO Türkiye Almanya Taşımalarına Ağırlık Veriyor
GEFCO, Türkiye ve Almanya’daki ağıyla yürüttüğü yeni pazarlama kampanyasına ...
 
Krcher TOBFED’e Devrim Niteliğindeki Easy Force Teknolojisi’ni Tanıttı
Alman temizlik devi Kärcher, TOBFED’i (Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu) ...
Citron Servislerine Yaz Fırsatları Geliyor
Citroën, 26 Mayıs-24 Haziran 2017 tarihleri arasında araçlarını yetkili ...
Siemens Trafik Mühendisliği Çözümlerini Intertraffic 2017’de Tanıttı
Dünya çapında 900 şehirde hayata geçirdiği akıllı ulaşım sistemleriyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerkamyonumtürkiyelkwtruckKamyontreylerşoförsrc