Michelin Grubu’nun 2011 yılı ilk 9 ay finansal sonuçları açıklandı. Michelin’in net satışları, lk 9 ayında yüzde 17.3 oranında artışla 15.2 milyar Euro olarak gerçekleşti.
Net Satışlar (Milyon €) |
3. Çeyrek |
İlk dokuz ay |
||||
|
2011 |
2010 |
% değişim |
2011 |
2010 |
% değişim |
Binek otomobil ve kamyonet lastikleri ve ilgili satışlar |
2,664 |
2,515 |
+5.9% |
7,916 |
7,136 |
+10.9% |
Kamyon lastikleri ile ilgili satışlar |
1,729 |
1,530 |
+ 13.0% |
4,995 |
4,096 |
+22.0% |
Özel işler* |
748 |
603 |
+ 24.0% |
2,335 |
1,765 |
+ 32.3% |
Toplam grup |
5,141 |
4,648 |
+ 10.6% |
15,246 |
12,997 |
+ 17.3% |
*Özel işler; iş makineleri,tarım, iki teker,uçak lastikleriyle Michelin Lifestyle ı kapsamaktadır
Genel ekonomik eğilimler doğrultusunda, lastik pazarları ve özellikle ağır vasıta lastik sektörü, Michelin’in temmuz ayı sonunda ifade ettiği ölçülü iyimserliği doğrular bir şekilde, yaz boyunca aşağı yönlü oldu. Dördüncü çeyrekte, Avrupa’da binek otomobil lastiği ve hafif ticari araç lastik sektöründeki büyüme, kış lastiklerinin son tüketicilere satışına bağlı olacak. Ağır vasıta pazarı için Avrupa’da kayda değer bir belirsizlik beklenirken özel lastik pazarlarının çok hareketli olacağı bekleniyor.
Michelin Grubu, bu ortamda satış hacimlerindeki büyümenin yılsonu itibarıyla % 8’e doğru bir eğilim göstermesi gerektiğini tekrar doğruluyor.
Michelin, faaliyetlerini etkin bir şekilde yönetmeye devam ediyor. Hammadde maliyetlerinin işletme sermayesi üzerindeki etkisi nedeniyle serbest nakit akışının 2011 yılında geçici olarak negatif olacağını onaylıyor ve yılsonunda işletme sermayesinin 2010 yılındakinden önemli ölçüde daha yüksek olması bekleniyor.
Pazar değerlendirmesi
Binek otomobil ve hafif ticari lastikleri
2011 yılı ilk 9 ay % değişim Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla |
Avrupa |
Kuzey Amerika |
Asya (Hindistan Hariç) |
Güney Amerika |
Afrika/ Hindistan/ Orta Doğu |
Toplam |
Orijinal ekipman Değişim pazarı |
+8% +8% |
+6% -0% |
-1% +12% |
+6% +7% |
+9% +3% |
+4% +6% |
Üçüncü çeyrek 2011 % değişim Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla |
Avrupa |
Kuzey Amerika |
Asya (Hindistan Hariç) |
Güney Amerika |
Afrika/ Hindistan/ Orta Doğu |
Toplam |
Orijinal ekipman Değişim pazarı |
+6% +6% |
+9% -2% |
+6% +9% |
+3% +5% |
+1% +3% |
+6 % +4 % |
Orijinal ekipman pazarı
Orijinal ekipman pazarları yüksek kaliteli ve ihraç edilen taşıt donanımlarındaki daha hızlı bir talep artışıyla Avrupa’da genişlemeye devam ediyor. Yılın başında, otomobil alıcılarında tereddüdün yaşandığı bir dönem sonrasında Kuzey Amerika pazarında yüksek akaryakıt fiyatlarına rağmen yukarı yönlü bir eğilim yaşandı.
Asya’da (Hindistan hariç) Çin pazarı üçüncü çeyrekte % 5 kadar artış gösterdi ve otomobil talebinin desteklenmesi için hükümet programlarının devam ettirilmesiyle daha yüksek bir büyüme trendi yakalandı. Japonya’da talep % 20 oranında düştü ve depremin ardından otomobil üreticilerinin üretim düşüşü nedeniyle talebin yılsonunda 2010 yılından daha düşük olması bekleniyor.
Güney Amerika’daki büyüme, yükselen ithal otomobil satışları karşısında yerli üretim yavaşladığından üçüncü çeyrekte yavaşladı.
Değişim pazarı
Avrupa’da pazar büyümesine sert geçen 2010-2011 kışı boyunca hemen hemen tamamen eritmiş oldukları stokları yeniden oluşturduklarından bayiler tarafından kış lastiklerine olan güçlü talep önderlik etti. Rusya’da da talep çok güçlü olarak kaldı.
Kuzey Amerika’da, kat edilen toplam kilometre akaryakıt fiyatlarındaki artışa rağmen esas itibarıyla değişmedi. Buna ilaveten, karavan ve yüksek hız derecelendirmeli (V ve Z) sektörler pazarı geride bırakmaya devam etti.
Çin pazarı, son tüketicilerden gelen güçlü taleple yükselerek % 21 oranında artış gösterdi. Japon pazarında ise tsunamiyle yok olan otomobillerin değiştirilmesi için ikinci el otomobil satışlarında (geleneksel olarak yeni lastiklerle donatılmaktadırlar) yaşanan daha hızlı bir büyüme sayesinde % 11 artış sağlandı.
Güney Amerika pazarlarında talep enflasyon baskısına rağmen başta Brezilya olmak üzere (% 5 kadar) yukarı yönlü eğilime devam etti.
Ağır vasıta lastikleri
2011 yılı ilk 9 ay % değişim Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla |
Avrupa |
Kuzey Amerika |
Asya (Hindistan Hariç) |
Güney Amerika |
Afrika/ Hindistan/ Orta Doğu |
Toplam |
Orijinal ekipman Yenileme |
+48% +10% |
+60% +10% |
-8% +5% |
+20% +11% |
+114 % +11% |
+17 % +8 % |
Üçüncü Çeyrek 2011 % değişim Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla |
Avrupa |
Kuzey Amerika |
Asya (Hindistan Hariç) |
Güney Amerika |
Afrika/ Hindistan/ Orta Doğu |
Toplam |
Orijinal Ekipman Yenileme |
+27% -2% |
+53% +3% |
-1% +3% |
+18% +0% |
+114% +11% |
+19% +3% |
Orijinal ekipman
Avrupa orijinal ekipman pazarı yeni kamyon siparişlerindeki gerileme ve üreticilerin güveninin azalmasına paralel olarak üçüncü çeyrekte yavaşladı. Kuzey Amerika’da talep, güçlü yeni ağır vasıta satışlarını yansıtarak, ilk yıl seviyelerinden keskin bir şekilde artmaya devam etti. Asya’da (Hindistan hariç) ve özellikle yılbaşından buyana kredinin sürekli olarak daraltıldığı Çin’de (% 10’un altında) talep zayıfladı.
Güney Amerika’da talep, 2012 yılında ağır yük kamyonlarının teknik standartlarında planlanan değişimin ötesinde Brezilya’da erken alımlarla (% 20’ye kadar) desteklenmeye devam etti. Talep aynı zamanda özellikle Hindistan’da radyal lastiklere geçişte yaşanılan bir artışla birlikte Afrika-Hindistan-Orta Asya bölgesinde de artış gösterdi.
Değişim pazarı
Avrupa değişim pazarındaki talep, şehirlerarası nakliye talepleri yavaşladığından ve bayiler fazla stoklarını eritmeye başladıklarından temmuz ayında aşağı yönelime geçti. Rus pazarı, çelik radyal teknolojisine artan taleple çok canlı ve kaplama pazarı da bu dönem için kararlılığını sürdürdü.
Kuzey Amerika yeni lastik pazarı kararsız güven endeksleri ve durgunluk öncesi seviyelerinde uzun vadeli trendlerin hâkim olduğu bir ortamda kara yolu nakliye (navlun) tonajlarının da etkisiyle geriye çekildi. Asya’da (Hindistan hariç), Çin pazarı % 2 civarında biraz genişlerken Japonya’da talep depremle bağlantılı yavaşlama sonrasında % 30’luk güçlü bir geri düşüş yaşadı. Güney Amerika’da talep, yılın çok canlı ilk döneminden sonra bayi stoklarının eritilmesiyle üçüncü çeyrekte yavaşladı. Birtakım ülkeler de yılın başındaki döviz kurlarındaki hareketlerin teşvik ettiği ithallerde keskin bir artışa engel olmak için koruyucu bir takım tedbirler uygulamışlardır.
Özel lastikler
İş makinesi lastikleri: Orijinal ekipman talebi olgun pazarlarda önceki yıla ait dönemle karşılaştırıldığında keskin bir şekilde ekipman rezerv artışıyla hızlı bir şekilde genişlemeye devam etti. Altyapı pazarlarında talep yüksek olmakla birlikte üçüncü çeyreğin sonunda Avrupa’da belirgin bir düzelme görüldü. Madencilik sektöründeki talep yıllık % 10’dan daha fazla bir oranla genişlemeye devam etmektedir.
Tarım lastikleri: Yüksek zirai emtia fiyatları doğrultusunda genel orijinal ekipman talebi 2010 seviyelerini önemli ölçüde geri bırakmaktadır. Değişim talebi üçüncü çeyrekte Avrupa’da yavaşlama belirtileri gösterdi ancak Kuzey Amerika’da ve yeni pazarlarda güçlü kalmaktadır.
Bisiklet-Motosiklet lastikleri: Pazarlar yukarı yönlü eğilim göstermekle birlikte durağanlık sinyalleri vermektedir. Karma etki, değer zincirini yukarı taşımaya devam etmiştir.
Uçak lastikleri: Talep hâlâ gelişmektedir.
Michelin net satışları
Genel bakış
(Milyon €) |
2011 Üçüncü Çeyrek |
2011 Ilk Dokuz Ay |
||
Net SaTIŞLAR
|
5,141 |
15,246 |
||
|
2011 Üçüncü Çeyrek Bir Önceki Yılın Aynı Dönemine Kıyasla |
2011 İlk Dokuz Ay Bir Önceki Yılın Aynı Dönemine Kıyasla |
||
TOPLAM DEĞİŞİM |
+493 |
+10.6% |
+2,249 |
+17.3% |
HACİM OLARAK |
+153 |
+3.3% |
+1,209 |
+9.3% |
FİYAT KARMASI |
+568 |
+11.9% |
+1,418 |
+10.0% |
KUR ETKİSİ |
-228 |
-4.2% |
-378 |
- 2.4% |
Net satışlar, aşağıdaki etkenlerin birleşmiş etkisi nedeniyle, 2011 yılının ilk dokuz ayında geçen yılki dönemden % 17.3 kadar daha fazla oranla 15.246 milyon Euro tutarında oldu: Satış hacimlerinde % 9.3’lük bir artış, halen genişleyen lastik pazarlarında Michelin Grubu’nun performansının iyi olduğunu yansıtmaktadır. Karma fiyattan % 10’luk bir kazanç, hammadde maliyetlerindeki artışın tamamının dengelenmesi için tasarlanmış olan fiyatlandırma politikasının etkinliğini doğrulamaktadır. Karma etki; orijinal ekipman satışlarındaki daha keskin yukarı yönlü eğilim, sektördeki coğrafi ve marka karışımlarındaki ilerlemeleri dengelediğinden önemli ölçüde olmamıştır. % 2.4’lük bir negatif para birimi etkisi, temel olarak Amerikan Doları’nın Euro karşısındaki gerilemesinden kaynaklanmaktadır.
Net satışlar
Binek otomobil ve hafif ticari araç lastikleri
Net satışlar 2011 yılının ilk dokuz ayında % 10.9’luk bir artışla 7.916 milyon Euro’ya çıktı. Kışlık sektörlerde konumların gelişmesi ve Michelin Super Pilot Sport ile Michelin Primacy HP serilerinin başarısı sayesinde satış hacimleri % 5.6 kadar artış göstermiştir. Bu hacim artışı michelin Grubu’nun üretim fabrikalarının dönem boyunca tam kapasiteyle çalıştığı anlamına gelmektedir.
Net satışlar da grubun sağlam fiyatlandırma dinamiğiyle desteklenmiştir. Biraz geliştirilen karma fiyatlandırma orijinal ekipmanda ve değişim sektöründeki satışlardaki nispi büyüme ve sektör/hız derecelendirme karmasında sürdürülebilir gelişmenin etkisini yansıtmıştır.
Ağır vasıta lastikleri
İlk dokuz ay için net satışlar, bir önceki yıldaki dönemden % 22.0’lık bir artışla 4.995 milyon Euro tutarında olmuştur. Talep doğrultusunda satış tonajları % 10,5 kadar artış göstermiştir. Bununla birlikte, daha belirsiz bir ortamda, özellikle Avrupa’da, fabrika üretim planları yılsonu talepteki değişimi yansıtmak için uyarlanmaktadır. Grup, her pazarda fiyat artış politikasını takip ederken karma fiyat orijinal donanım satışlarının değişim satışlarından daha hızlı bir şekilde geri sıçramasından olumsuz yönde etkilenmiştir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |