2007 yılında kurulan Mutaş Madencilik, 2012’de Sakızlık, Tavşanlı bölgesinde kurulan şantiyesiyle madencilik faaliyetlerine başladı. Akabinde Türkiye’nin en büyük manyezit rezervi olan Kütahya Beşçam ocaklarında şantiye kuran Mutaş, taşıma operasyonlarını yine Carbon Holding çatısı altındaki kardeş şirketi Nomad Lojistik ile yürütüyor. Nomad, bu sahadaki manzeyit nakliye operasyonları için 22 adet Renault Trucks K520 8x4 XTREM kamyonları ile filosunu güçlendiriyor. Nomad Lojistik’in yeni araçları, Beşçam Şantiyesi’nde Nomad Lojistik Yönetim Kurulu Üyesi Ulaş Günaçar’a teslim edilirken Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine, Bayi Ağı Geliştirme ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Özgür Fırat, İş Geliştirme Müdürü Ege Başsallar, İnşaat ve Üstyapı Satış Müdürü Arda Girgin ile Özmutlubaş Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mutlubaş ve Satış Direktörü Engin Demirel de teslimata katıldılar. Mutaş Madencilik, yıllık 20 milyon tonluk saha çalışmasından ortalama 400 bin ton manyezit üretimi gerçekleştiriyor. Şantiyelerinde yol profili iyi olsa da ağır tonaj nedeniyle zorlu koşullarda çalışıldığının altını çizen Ulaş Günaçar; “Maden sahalarında araçların dayanıklılıkları kadar verimlilikleri, yakıt tüketimleri ve servis hizmetleri önem taşıyor. Bu önemli kriterleri göz önünde bulundurduğumuzda Renault Trucks K serisi kamyonları tercih ettik. Tek seferde 45 tonluk yükü taşıyan bir aracımız, günde 50 sefer, ayda 5bin km gibi bir yol yapıyor. Km’ler çok yüksek olmasa da tonaj nedeniyle yakıt tasarrufu bizler için önemli. Bu anlamda araçlarımız yeni de olsa filomuzdaki diğer araçlar ile kıyasladığımızda iyi bir yakıt tüketimi yakaladık” dedi. Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine ise Mutaş’ın Beşocak şantiyesinde katıldığı teslimat töreninde ocakları ve araçların güzergahlarını detaylı olarak inceledi. Delepine; “Mutaş Madencilik ve Nomad Lojistik, kilometrelerce uzanan manyezit damarlarının işlenmesi için çok özverili ve profesyonel bir çalışma sahası kurmuş. K serisi kamyonlarımız ile çalışmalarının verimliliğine katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Özellikle maden ve inşaat alanları için geliştirilen K serisi, alanındaki en güçlü ve en dayanıklı kamyonlardan biri. K XTREM ile işletmelerin ton başına maliyetleri optimize ediyoruz. Güçlendirilmiş özellikleri ile K XTREM, maden sahalarının tüm zorluklarında işi kolaylaştırıyor. Mutaş’ın K XTREM avantajlarını deneyimleyecekleri için çok mutluyuz” şeklinde açıkladı. Yerinde satış sonrası hizmet alıyoruz Nomad Lojistik araçları, şantiyede düzenli görevde bulunan Özmutlubaş Otomotiv satış sonrası ekibinin kontrolünde çalışmalarına devam ediyor. Böylece olası bakım ve arıza gereklilikleri yerinde giderilirken, sürücü eğitimleri de verilerek operasyonların sorunsuz devam etmesi sağlanıyor. Özmutlubaş Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mutlubaş konuyla ilgili olarak; “İki teknisyenimiz, Mutaş Madencilik’in şantiyesinde kesintisiz hizmet sunmak üzere bulunuyor. Araçların düzenli kontrolleri ve bakımları sağlanacak. Yüksek tonajlarda ve kesintisiz çalışan araçlar için bu çok önemli bir husus” diye belirtti. Sürücülerimiz, güvende ve konforlu Ulaş Günaçar, maden ocaklarının koşulları için kalifiye sürücünün istihdam edilmesinin güçlüğüne de dikkat çekti. Günaçar; “Hem sürücülerimizin güvenliği ve konforunu sağlamak hem de araçlarımızda sürücü kaynaklı hataları yaşamamak adına deneyimli bir ekip ile operasyonlarımızı yürütmek bizler için çok önemli. Bunun için sürücülerinizin konforunu ve güvenliğini de arttırmak durumundasınız. Açıkçası sürücülerimizin hepsi Renault Trucks K serisi kamyonları oldukça beğendiler. Sürüş sırasında daha güvende hissettiklerini ve bunun verimli bir sürüşe katkı sağladığını belirtiyorlar” dedi. Renault Trucks K serisi kamyonlar, maksimum verimlilik ile madencilik, inşaat, taş ocağı, ağır nakliye ve hafriyat gibi en zorlu koşullarda çalışacak şekilde tasarlandı. İşletmelerin karlılığını artırmak için en iyi çözümleri sunan K serisi, dayanıklı bileşenlerinin yanı sıra manevra yeteneği ve çekiş gücü ile de ön plana çıkıyor. XTREM şasi, ön tampondan arka tampona 8+5 mm dayanımı arttırılmış çelik malzemeden üretiliyor. XTREM şasi, ağır şartlarda çalışan araçların yıpranma ve hasar görme riskini azaltarak servis maliyetlerinin düşürülmesine katkı sağlıyor. Ayrıca önde 1080 mm, arkada 852 mm şasi genişliği ve 300mm şasi kolu yüksekliği şantiye ortamında dengeli ve güvenli sürüş sağlıyor. Öte yandan maksimum motor ve şanzıman torku sayesinde yakıt verimliliği artıyor. Yüksek tork sayesinde hem seri çalışma olanağı hem de daha fazla yakıt tasarrufu sağlanıyor. Zorlu şantiye şartlarında kullanıma uyarlanmış yazılım paketi ile donatılan yeni Nesil XTREM Optidriver şanzıman, aracın yükü, yolun profili ve hareketli aksamların durumuna göre vites geçiş stratejisini belirliyor. Off Road modu standart bir donanım olarak bulunuyor.
|
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |