2013 yılı Ocak-Şubat döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı %18,29 artarak 83.830 adet olarak gerçekleşti. 2012 yılında bu rakam 70.869 adet olarak gerçekleşmişti. 2013 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı ise 48.307 adet oldu. 41.324 adet olan 2012 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %16,90 oranında arttı.
Hafif ticari araç pazarı 2013 yılı ilk 2 ayında geçen yılın aynı dönemine göre %2,81 oranında artarak 21.181 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen yıl 20.603 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarı 2012 yılının Şubat ayına göre %5,29 azalarak 11.493 adet seviyesine geriledi.
Otomobil satışları 2013 yılı Ocak-Şubat döneminde bir önceki yıl aynı döneme göre %24,63 artarak 62.649 adete ulaştı. 2012 yılında 50.266 adet satış gerçekleşmişti. 2013 yılı Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %26,12 artarak 36.814 adet oldu.
2013 yılı Ocak-Şubat döneminde 1600cc altındaki otomobil satışlarında %25,9, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %11,1 artış olurken, 2000cc üstü otomobillerde %2,4 azalış görüldü. Ülkemiz iç pazarında 2013 yılı ilk 2 ayında 85kW altı 11 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
2013 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil pazarını ortalama emisyon değerlerine göre incelediğimizde, en yüksek paya %34,7 oranıyla 120-140 gr/km arasında yer alan otomobiller 21.730 adet ile sahip oldu.
2013 yılı Ocak-Şubat döneminde dizel otomobil satışlarının payı %59,0 otomatik şanzımanlı araçların payı ise %38,7 oldu.
2013 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil pazarı segment dağılımının %85,21’i vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluştu. Segmentlere göre en yüksek satış adetine %50,04 pay ile C segmenti (31.347 adet), kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi Sedan otomobiller (%43,1 pay, 26.976 adet) oldu.
2012 yılı ilk çeyrek (-%25,39) ve ikinci çeyrek (-%14,6) sonuçlarına göre daralan otomobil ve hafif ticari araç pazarında, üçüncü çeyrekte (%4,68) artış gözlendi. Ancak 2012 yılı son çeyreğinde pazar %5,34 daralarak, 2012 yılını %10,03 küçülme ile tamamladı.
2013 yılının ilk aylarında, düşük faiz ortamı ve tüketici güven endekslerindeki toparlanma Türkiye ekonomisine ilişkin beklentileri ve tüketim eğilimini desteklemekte olup, iç talebin geçtiğimiz yıldan farklı olarak büyümeye destek verme ihtimalini artırmakta olduğu gözlenmekte.
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı da bu doğrultuda 2013 yılı Ocak ayında %20,23, Şubat ayında ise %16,90 artış kaydederken, yılın ilk 2 ayındaki büyüme %18,3 seviyesinde gerçekleşti.