ODD’nin sektörel büyümeye ivme katmak ve marka algısına pozitif katkıda bulunmak amacıyla üçünü kez düzenlediği, otomotiv sektörünün prestijli organizasyonu “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2012 Gladyatörleri” heyecanlı ve görkemli bir finalle sona erdi. Le Méridien Otel’de düzenlenen törene, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının saygın temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı.
“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda Yılın Gladyatörleri’nin belirlendiği gecede rekabet ve heyecan doruktaydı. Satış Ödülleri, ODD veri tabanındaki markaların yıllık satış sonuçlarına göre belirlenirken, iletişim ödüllerinde halka açık kategorilerde yer alan adaylar arasından www.oddgladyator.com sitesi üzerinden halkoyu ile 5 seçildi. Halk oylamasıyla finale kalan 5 çalışma arasından en iyiler ve halk oylamasına katılmayan kategorilerdeki en iyiler, jürinin ödül gecesinde keypad’le canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da “Yılın Basın Lansmanı” ödülü, otomotiv basınının oylarıyla belirlendi.
Otomotiv sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı adıyla 2012 yılı içerisinde en beğendikleri lansmanı belirlediler.
ODD Gladyatör Ödülleri, sektörün motivasyon kaynağı
ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar törende yaptığı konuşmada, “Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında barındıran derneğimiz sektörümüzün büyümesini ve bilinirliğinin artmasını sağlamak amacıyla birçok faaliyet yürütüyor. En dikkat çekici faaliyetlerinden biri de ODD Satış ve İletişim Ödülleri. Sektörümüzün önemli motivasyon kaynakları arasında yer alan geleneksel organizasyonda, bu yıl çok yoğun bir rekabet yaşandı. 55 bin halkoyuyla belirlenen ilk 5 proje jüri üyelerimizin karşısına çıktı” dedi.
Heyecan ve rekabet bir arada
Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği ve heyecanla beklediği 2012 pazar rakamları da aynı gecede açıklandı. Buna göre Türkiye’de 2012 yılında satılan otomobil ve hafif ticari araç sayısı bir önceki yıla göre %10.03 oranında azalarak 777 bin 761 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları 556 bin 280 adet, Hafif Ticari Araç satışları ise 221 bin 481 adede ulaştı. Gecede satış kategorisinde ödül alan firmalar, bu kapsamda hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına da sahip olacaklar.
Oylama sürecinin tamamlanmasının ardından web sitesi üzerinden oy verenlerin arasından noter huzurunda yapılan çekilişle 7 adet yeni Apple iPad de sahiplerini buldu.
Otomotiv sektörünün yol arkadaşlarından geceye destek
Türk otomotiv sektörünün aktörlerini bir araya getiren ODD Satış & İletişim Ödülleri, 2012 Gladyatörleri’nin bu yılki destekçilerinde Bridgestone ve Lassa ana sponsor olurken, TURKCELL İletişim Sponsoru oldu. Turkcell Teknoloji Üçüncü Özel Ödülü Yeni Medya ve Turkcell Akıllı Bulut çözümlerini kullanarak başarı elde eden Renault Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş.’ye verildi. Organizasyona destek veren alt sponsor Castrol olurken, diğer sponsor firmalar Basf-The Chemical Company ve Gefco olarak yer aldı.
Jüri iletişim sektörünün saygın isimlerinden oluşuyor
Bu yılki değerlendirme, TÜHİD Başkanı Fügen Toksü başkanlığındaki saygın akademisyenlerden ve iletişim sektörünün deneyimli isimlerinden oluşan jüri tarafından yapıldı.
Prof. Dr. Yonca Aslanbay, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Yönetimi Bölümü Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı
Prof. Dr. İbrahim Kırcova, Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek), Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Steven Seggie, Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi
Dr. Cüneyt Evirgen, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü
İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi
Şafak Şahin, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi
Ahmet Akın, Reklamcılık Vakfı Başkanı
Emine Pura, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Başkanı
Zehra Öney, Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye Başkan Yardımcısı
Egemen Atış, Brisa Bridgestone Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü
Selen Kocabaş, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı
Kerim Kermen, Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Madeni Yağlar Direktörü
2012 Yılının Ödül Alan Gladyatörleri
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Toyota
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Bentley
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Linea
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Marka (Otomobil ve Hafif Ticari Araç Toplamı): Ford
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın TV Uygulaması: Ford “Tourneo Custom”
Yılın Gazete Uygulaması: Dacia “Babalar Günü”
Yılın Radyo Uygulaması: Fiat “Kamyonet Ailesi”
Yılın Dergi Uygulaması: Volkswagen “Amarok”
Yılın Fuar Standı Uygulaması: KIA
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Peugeot 301
Yılın Dijital Uygulaması: Renault “Hedef Megane”
Yılın Outdoor Uygulaması: Toyota “GT86”
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Doğuş Otomotiv “Trafik Hayattır”
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: BMW
Yılın Basın Lansmanı: Peugeot 208
Turkcell Teknoloji Ödülü: Renault Mais
Yılın Jüri Özel Ödülü: Peugeot 301
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |