Seminer öncesi basın mensuplarına bir açıklama yapan TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Sekreteri Yunus Yener, 27 yıldır düzenlenen semineri önemsediklerini kaydetti. Yener, seminer ile teknoloji-yoğun sektörlerin başında gelen otomotiv sanayinin tüm dallarında, makine mühendisliği hizmetlerinin sunulması itibari ile bu sempozyumun meslek erbabı ve sektör sorunlarının tespiti ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi açısından büyük önem taşıdığını kaydetti.
Yener, 27 yıldır kesintisiz olarak sempozyumun düzenlenmesinden dolayı ayı bir gurur duyduklarını anlattı. Yener, sanayi ve otomotiv sektörünün, kriz ardından toparlanmaya girdiğini, ancak krizin tamamen ortadan kalkmadığını kaydetti.
Otomotiv sanayiinin 1980'lerden bu yana 7-8 kriz atlattığını anlatan Yener, "Yakın bir gelecekte 5 milyon otomobil ve ticari araç üretim kapasitesinin altında üretim yapan firmaların rekabet edemeyeceği ve dünyada 5-7 firma kalacağı yaygın bir kabul görmektedir." dedi.
“TÜRKİYE'NİN BİR 'OTOMOTİV ÜRETİM MERKEZİ' SÖYLEMİ GÖZ BOYAMA”
Bu durumun da üreten ve taşeron olarak firmaları ikiye ayıracağına dikkat çeken Yunus Yener, "Küresel firmaların üretim üslerini Batı Avrupa'dan Çin, Hindistan, Rusya ve Mısır gibi ülkelere yönlendirmesi kesin bir gerçektir. Bu noktada dünya üretiminde 17, Avrupa üretiminde ise 7. sırada olan Türkiye'nin bir 'otomotiv üretim merkezi' söylemi bir göz boyamadan öteye geçmemektedir. Çünkü Türkiye'de 4 firma dışında tüm firmalar yabancı ortaklar ve yabancı firmaların lisansları ile üretim yapmakta." şeklinde konuştu.
Türkiye'de otomotiv sektörünün gelişmesini taşeronlaşmaya paralel olarak yürüttüğüne dikkat çeken Yunus Yener, sözlerin şöyle sürdürdü: "İhracat, ithalat ve taşeronlaşma artmakta, fakat katma değer düşmektedir. Ana hammadde ve ara mallar yönünden dışa bağımlılık sürmekte. 2010 itibari ile ithal girdi oranı yüzde 56,9'dur. Katma değerin önemli bir kısmı yurt dışındaki firmalara akmaktadır."
Türkiye'nin kaynaklarının, küresel güçlerin baskısından bağımsız olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Yener, "Otomotiv sektörünün bilim, Ar-Ge ve inovasyonu esas alan yeni bir yapılanmaya gitmeye ihtiyacı vardır." ifadesini kullandı.
TMMOB Bursa Şube Başkanı İbrahim Mart ise otomotiv sanayisinin gelişmiş ülkelerin ekonomilerinin en büyük aktörlerinden biri olduğunu belirterek, "Otomotiv başta demir çelik, petro-kimya ve plastik olmak üzere makine, kalıp, elektrik, elektronik gibi sektörlerde büyümesine katkı sağlamaktadır.” şeklinde konuştu.
İbrahim Mart, otomotiv sektörünün gelecekte de en gözde sektörlerinden biri olacağına dikkat çekerek, “Dünya çapındaki etkisi göz önüne alındığında, otomotiv endüstrisinin bugün olduğu gibi, gelecekte de ülke ekonomisi ve teknoloji gelişimi için önemini korumaya devam edecektir." ifadesinde bulundu.
“12. OTOMOTİV ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU”
Bir yılı aşkın çalışmanın ürünü olan sempozyuma sektör temsilcileri, meslek ve bilim insanları, uzmanlar ve kamu temsilcileri katılacak.
Toplam 8 oturumda 42 sunum yapılacak olan sempozyumda, ‘Otomotiv Sektörü, Strateji Belgesi’ ve ‘Küresel Finans Kriz Sonrası Türk Otomotiv Sanayi’ sunumları yapılacak.
İlk oturumun başlığı; ‘Otomotiv Sektörünün Bu Günü ve Geleceği’ olarak belirlenirken, diğer oturumlarda ise konular sırası ile ‘Yerli Tasarım, Yerli Üretim’ 'Yerli Otomobil', 'Elektrikli Araçlar ve Geleceğin Otomobilleri', Ar-Ge Yenilikçi ve Tasarım Faaliyetleri’ gibi başlıklar altında irdelenecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |