4 Ocak 2019 tarihinde Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleşen geleneksel gecede toplam 18 daldaki ödüller sahiplerini buldu. Otomotiv sektörünün bir araya geldiği gece, Simge Fıstıkoğlu ve Anıl İlter’in neşeli sunumlarıyla renklendi.
Otomotiv sektörünün en dikkat çeken, kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2018 Gladyatörleri” bu yıl da güçlü bir rekabete sahne oldu. Sektörün “en”lerinin belirlendiği gecede kazanan en başarılı marka ve çalışmaları heyecanlı ve görkemli bir törenle ödüllerini aldı.
4 Ocak 2019 gecesi Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleşen törene, ODD üye markaları, otomotiv dünyasının temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı.
“Zeki ve Yaratıcı İletişim Yatırımı Yapan Markalar Zorluklara Rağmen Hedeflediği Sonuçlara Ulaştı”
Gecede konuşma yapan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu geceye katılan tüm adayları tebrik ederek konuşmasına başlarken, otomotiv sektörünün 2018 yılını da kısaca değerlendirdirerek şöyle konuştu: “Ekonomik belirsizlikler ve dalgalanmalar 2018 yılında sadece otomotiv sektöründe değil tüm sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerimizin yönetim kapasitesini zorladı. İçerisinde bulunulan süreci gerek ekonomimiz gerekse sektörümüz açısından dengelenme süreci olarak görüyoruz. Bu süreç içerisinde kamunun da öngörülü davranarak vermiş olduğu destekler çok değerli. Son yıllarda yaratılan iç pazar, ana ve yan sanayinin başardığı üretim ve ihracat, bunların da ötesinde tüm sektörün ana oyuncuları ve bağlı sektörleriyle yarattığı istihdam ülkemiz için çok kıymetli. Otomotiv, birçok sektörü etkiliyor olmasıyla da önemli bir konumda. Dengelenme yılı olarak görülen 2019 yılının alınan önlemlerle desteklenmesi geçiş sürecinin kolaylaştırılması ve yarattığı olumlu etki bakımından da kıymetli."
En Yüksek Katılım Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması Kategorisinde
ODD üyesi markaların iletişim kategorilerine katılımları çok yoğundu. En büyük ilgi 12 aday çalışma ile “Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması” kategorisinde olurken, “PR/Etkinlik Uygulamasında 10 Çalışma” ve “TV Uygulamasında” kategorilerinde 8 adet çalışma yer aldı. Tüm kategoriler toplamında 64 çalışma ödül almak için mücadele verdi.
‘Yılın Basın Lansmanı’ Ödülünü Otomotiv Basını Belirledi
“Yılın Basın Lansmanı” ödülünü her yıl olduğu gibi bu yıl da otomotiv basınının değerli temsilcileri belirledi. Basın mensuplarının, 2018 yılı içerisinde katıldıkları marka ve modellerin test sürüşü ya da tanıtım etkinliklerini değerlendirdikleri bu kategoride aday olan markalar sistem üzerinden oylandı. Her gazetecinin sadece bir oy hakkının olduğu bu kategoride en çok oy alan aday, gecede ödülünü almaya hak kazandı.
Gladyatörlerin Yol Arkadaşları
Türk otomotiv sektörünün temsilcilerini buluşturan ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2018 Gladyatörleri’nin bu yılki destekçileri arasında; ana sponsor sahibinden.com başta olmak üzere, Castrol, Aytemiz, Bridgestone, Koçfinans, BASF, Otokoç, TEB, GEFCO, Autorola ve Marm Assistance yer aldı.
Jüri Üyeleri 2018’nin “En’lerini” Belirledi
Gladyatör Ödülleri’nin dokuzuncu yılında da Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Geçmiş Dönem Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü başkanlığında, iletişim ve pazarlama alanında uzman akademisyenlerden oluşan tecrübeli jürinin profesyonel değerlendirmesiyle sonuçlar belirlendi.
Jüri Üyeleri:
1. Fügen Toksü, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye Medya ve İletişim Meclisi Başkan Yardımcısı
2. Prof. Dr. Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı
3. Prof. Dr. İbrahim Kırcova, Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
4. Dr. Cüneyt Evirgen, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU) Direktörü
5. Dr. Şafak Şahin, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı, Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi
6. İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi
7. Ahmet Akın, Kramp Ajans Başkanı
8. Emine Pura, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu Başkanı
9. Zehra Öney, Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Üyesi
10. Melda Barkın, Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
11. Neslihan Olcay, IAB Türkiye Başkan Yardımcısı
12. Banu Barbarosoğlu, sahibinden.com, Reklam Satış Genel Müdür Yardımcısı
13. Onur Dede, Castrol Türkiye, Orta Asya, Ukrayna Pazarlama Müdürü
14. Evren Güzel, Brisa Pazarlama Direktörü
15. Alp Refik, Google Türkiye Sektör Lideri
Ödül Alan Gladyatörler Listesi ise Şöyle:
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mitsubishi
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: DS
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Renault
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Dergi Uygulaması: Lexus / Vücut Isısına Duyarlı Dergi Reklamı
Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Skoda / KAROQ İsim Lansmanı
Yılın Gazete Uygulaması: Renault / “Şerit Takip Sistemi” – Çizgini Bozma
Yılın Radyo Uygulaması: Toyota / Hybrid Sessiz Sürüş Keyfi
Yılın Outdoor Uygulaması: Seat / Interactive Giantboard Uygulaması
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Nissan / Navara Türkiye Şovu
Yılın TV Uygulaması: Fiat / Doblo Sağlam Seçim
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / X-Class Entegre İletişimi
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Ford / Kadınlar Günü
Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz Türk StartUP Projesi
Yılın Basın Lansmanı: Dacia Duster
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |