Yeni Çekici Rahmi Koç Müzesi’nde Tanıtıldı
Rahmi Koç Müzesi’nde basına tanıtılan Ford Cargo 1846 T yurtiçi ve uluslararası taşımacılık yapan müşterilerin beklentilerini karşılamak Kasım’da üretilip Ocak 2013’de satışa sunulacak.
2010 yılında Global Cargo Anlaşması’nın alt yapı çalışmalarını tamamlayan Ford Otosan ve Ford Brezilya tek ürünle bütün dünyaya yayılmayı hedefliyor. Ford Cargo 1846 T’nin tanıtım toplantısına katılan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün “One Ford stratejisi altında çıkaracağımız ürünler için bir yol haritası çıkarmak gerekiyordu. Bunun için Brezilya’da ve Türkiye’de üretilen kamyonlarda ortak parça kullanacağız. Çünkü hedefimiz tek ürün ile bütün dünyaya yayılmak. Bu çalışma geçtiğimiz yıllarda tamamlandı. İkinci fazıl olarak hedefimiz global pazarlar için ortak bir ürün üretmek. Yeni çekicimizle birlikte bu fazılı da tamamlamış oluyoruz. Global ürün gamı olan üçüncü fazıl üzerinde ise çalışmalarımız sürüyor. Burada da tabi yeni çekicimizle birlikte bunu bütün ürün gamına yayıp pazara yayılmak istiyoruz.” dedi.
İki Ürün İle Rekabet
Ford Otosan yeni nesil Ford Cargo 1846T çekici ile birlikte çekici segmentinde iki ürün ile rekabet edecek. Ford Otosan, başarılı bir satış grafiği yakalayan ve yurtiçi nakliyeciler ile hafriyatçılar tarafından yoğun talep gören mevcut 1838T çekicinin üretimine devam edecek. Yeni nesil 1846T çekici ise uluslararası ve yurtiçi nakliye sektörünü hedefleyecek ve fiyat olarak 1838T’nin üzerinde konumlandırılacak.
Tanıtım toplantısında Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay da yaptığı konuşmada “Bugüne kadar yaptığımız kamyon geliştirmelerinde biz hep iç pazarı baz olarak aldık. Ancak Ford’un bu işin içerisine bizimle dahil olmasıyla birlikte global bir kamyon geliştirmek için farklı bir yaklaşım gerektiğini düşündük. Bu aşamada üç basamaklı bir plan oluşturduk. Birincisi Türkiye’de Brezilya’da ve Rusya’da önemli ihraç pazarlarında müşterilerle klinik çalışmalar yaptık. Bizim hedeflediğimiz bir araçtan beklentilerini anlamaya çalıştık. İkinci aşamada bir konsept dizaynı geliştirdik ve tekrar kullanıcılara dönerek bizim oluşturduğumuz dizaynın onların beklentileriyle ne kadar örtüştüğünü değerlendirdik. Final araçlarda da yaptığımız prototip araçları bu klinikler vasıtasıyla müşterilerle birlikte değerlendirerek yine onların geri bildirimleri aldık. Tabi bir takım regülasyonlar farklılık gösteriyor. Dünya için araç yaparken bunu da göz önünde bulundurduk. Ülkeler için farklılıkları tespit ettik. Örneğin Rusya’da kullanılacak bir araç için soğuk iklim paketi gerekiyor. Orta doğuya gittiğimiz zaman tam tersine sıcak iklim paketi olması gerekiyor.” dedi.
Yeni Nesil Ford Cargo 1846T Çekici'nin yükseltilmiş tavanlı kabini 1945 mm iç yüksekliğiyle sürücüye ferah bir alan sunacak. Kabinin hava süspansiyonu konforu artırırken geniş basamaklar araca binişi kolaylaştıracak. Ayrıca güneş siperliği, katlanabilir yan deflektör ve yan etekler, kabinin içinde ve dışındaki yeni saklama alanları, camlı elektrikli açılır tavan, kolay temizlenen paspaslar yeni kullanışlı gösterge paneli ve kumandalar, aracın ergonomik özelliklerinde yapılan iyileştirmeler arasında bulunuyor.
460 Beygir Motora Sahip
Yeni nesil Ford Cargo’nun özelliklerine de değinen Kınay araç hakkında şunları söyledi: “2100 devirde 460 beygir güç veren motorumuz var bu aracımızda. Ayrıca 1050 ile 1550 devir arasında 2100 Nm torka sahip. Peşinden bu gücü tekerleklere aktaran aktarama organlarında otomatik şanzıman ve optimize edilmiş dişli oranlarıyla çok yumuşak ve hızlı vites geçiş sağlayan manuel şanzımanla destekledik.”
Disk frenlere sahip Ford Cago 1846 T ayrıca 282 kW’lik motor freni ve 4 kademeli 500 kW’lik intarder var ve aynı zamanda gelişmiş frenleme gelişmiş frenleme yönetimine sahip. ABS, EBS ve ESP özellikleri de standart olarak veriliyor. “2 yıl sınırsız km garanti standart olarak ve 3 yıl sınırsız km garanti opsiyonel olarak veriliyor. Bakım aralığı 60000 km ve filo yönetim sistemine uyumludur. Yakıt tasarrufu olarak bakıldığında ise önceki modelimizden %5 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor, rekabet ortalamasında ise %2 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor.” diyen Kınay araca çok kapsamlı test uyguladıklarını söyleyerek; Belçika, Brezilya, Türkiye, İsveç, İspanya, Almanya ve Suudi arabistan’da test uyguladıklarını belirtti.
“Yılın Kamyonu”na Aday
Haydar Yenigün “1982 yılında Ford yılın kamyonu ödülünü almıştı. Biz 2013 yılı için bu işe gönüllü olduğumuzu bildirdik.” diyerek Ford Cargo 1846 T’nin “Yılın Kamyonu” olmaya aday olduğunu belirtti.