Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Mayıs 2021 Pazartesi - 14:02

Opel'in İlk ElektroMOD modeli: Manta Geri Dönüyor!

Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, neo-klasik modeli Manta GSe ElektroMOD’u tanıttı. Bir zamanların efsanevi modeli Manta’nın çağın gereklerine uygun olarak yorumlandığı Manta GSe; LED far, Pixel-Vizor ve Pure Panel kokpit olmak üzere en güncel Opel teknolojileriyle harmanlanmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Opel in İlk ElektroMOD modeli: Manta Geri Dönüyor!

Yeni Opel Manta GSe’de modern çağın gereğini yerine getiren sıfır emisyonlu 108 kW / 147 HP gücündeki batarya elektrikli elektromotor, 200 km’lik menziliyle beklentileri karşılıyor. Dördüncü vitesin ardından otomatik kullanıma imkan tanıyan manuel şanzıman ve arkadan itiş özellikli aktarma yapısı ise sportif sürüş keyfini zirveye taşıyor. Üstün Opel teknolojileri arasında yer alan yeni Opel Pixel-Vizor’ün LED ekranı dış çevreyle iletişim kurabilirken, Manta GSe’nin iç mekanındaki Opel Pure Panel ise araca ait tüm bilgi ve verileri ekrana taşıyabiliyor. Modern bir klasik formundaki Manta GSe’nin etkili müzik sistemi, sarı dekorlu sportif koltukları, 3 kollu direksiyon simidi, kokpit ve kapı panellerindeki neo klasik dokunuşlar ve şık tavan döşemesi ise bir otomobilden alınacak zevki her yönüyle maksimuma çıkartıyor.

Opel, bünyesindeki üstün Alman teknolojisini, kendi tarihinin en özel tasarım çizgilerine sahip ikonik otomobili Manta ile buluşturarak ürettiği Manta GSe’yi gün yüzüne çıkardı.  Yarım asırdan daha uzun bir süre önce, dört silindirli benzinli motoruyla pazara sunulan ve geniş kitleleri peşinden sürükleyen efsanevi Manta, bugün Alman markanın tarihindeki ilk ElektroMOD modeli olarak bir kez daha pazara sunuluyor. Bu doğrultuda yeni Opel Manta GSe ElektroMOD; bir stil ikonunun klasik görünümünü ve günümüzün sürdürülebilir sürüş için gerekli olan en ileri teknolojilerini bir araya getiriyor. Yeni Manta GSe ElektroMOD’un emisyonsuz elektrikli motoru ve teknolojisi çağın ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılarken, sahip olduğu iç-dış tasarım detayları ve konfor özellikleri de sürüş keyfini üst düzeye taşıyor. Manta GSe’nin, Opel geleneğinin gelecekle buluştuğu noktayı sembolize edişi ise,  Opel CEO’su Michael Lohscheller’in, “Manta GSe, Opel olarak otomobil üretme coşkumuzu gözler önüne seriyor. Köklü Opel geleneği, arzu edilen, sürdürülebilir bir gelecek için günümüzün emisyonsuz ulaşım taahhüdü ile birleşiyor. Opel, zaten birçok modeliyle elektrikliye hazır ve şimdi efsanevi Manta da öyle” açıklamalarıyla net bir şekilde tanımlanıyor.

Yenilikçi elektromotor

Yeni Opel Manta GSe ElektroMOD, modern teknoloji ve yeni tasarımların kullanılarak klasik otomobillerin RestoMod’lara olan dönüşümünün en nadide örnekleri arasında yer alıyor. Tamamen batarya ile çalışan Manta, aynı zamanda standart bir Opel GSe kadar sportif nüansları da bünyesinde barındırıyor. Bu kapsamda hem teknik ve tasarım modifikasyonu hem de modern sürdürülebilir yaşam tarzı anlamlarında kullanılan MOD kısaltması, modelin adını ElektroMOD olarak tamamlıyor. Opel Manta’nın ikonik siyah motor kaputunun altındaki dört silindirli motorun yerine gelen elektromotor ise, model adındaki GSe’nin e harfini oluşturuyor. Yeni Manta GSe Elektromod; 1974 ve 1975 yıllarında üretilen 77 kW ve 105 HP gücündeki ilk nesil Manta GT/E’nin ardından, Opel fabrikası tarafından üretilen şimdiye kadarki en güçlü Manta olarak ön plana çıkıyor. 108 kW/147 HP gücünde elektromotora sahip 2021 model Manta GSe, ilk hareket anından itibaren 255 Nm maksimum torku kullanıma sunuyor. Manta sürücüleri, orijinal dört vitesli şanzımanı hem manuel olarak değiştirebiliyor hem de sadece dördüncü vitese geçişin ardından otomatik olarak sürme seçeneğini de kullanabiliyor. Manta GSe Elektromod; yenilikçi ve modernize edilmiş aktarma organına sahip klasik bir spor otomobil olarak, gücünü kusursuzca arka tekerleklere aktarıyor.

200 km menzil sunuyor

Yeni Manta GSe’nin 31 kWh kapasiteye sahip lityum iyon bataryası, ortalama 200 kilometre menzile ulaşmayı sağlıyor. Seri üretim Opel Corsa-e ve Opel Mokka-e modellerinde olduğu gibi, Manta GSe de rejeneratif frenleme sayesinde fren enerjisini geri kazanabiliyor ve bu enerjiyi bataryada depolayabiliyor. Normal şarj, tek fazlı ve üç fazlı AC şarjı (şebekeden gelen alternatif akım) için 9.0 kW entegre şarj cihazı ile gerçekleştiriliyor. Bu özellik, Manta’nın bataryasının 4 saatten kısa sürede tamamen şarj edilebilmesi anlamına geliyor.

Üst teknolojiyi yansıtan tasarım

Mokka ve Crossland modellerindeki Opel Vizor ön tasarımına ilham veren Manta A’nın ardından yeni Manta GSe ElektroMOD, Opel Pixel-Vizor ile bu yeniliği bir adım daha ileriye taşıyor. Bu kapsamda Manta GSe, LED ekranın tüm yüzeyinde çevresiyle iletişim kurabiliyor. Opel’in yenilikçi vizyonu ve Manta’nın gelişmişliğini gösteren “Alman kalbim elektriklendi” yazısı ise ön cephede yer alıyor. GSe, “Sıfır e-misyon görevindeyim” ifadesiyle de çevresiyle etkileşim kurduğunu belli ederek, Pixel-Vizor üzerinde süzülen bir Manta vatoz balığı silüetini yansıtıyor. Araçtaki LED teknolojisi, ayrıca entegre gündüz farlarında ve çarpıcı üç boyutlu stop lambalarında da kullanılıyor. Kısa bir süre önce yenilenen Opel kurumsal kimliği ile eşleşen Manta GSe’nin neon sarısı renkleri de, imza niteliğindeki siyah kaputunu canlı bir kontrast ile çerçeveliyor. Çamurluk kemerleri, Ronal firması tarafından özel olarak tasarlanan 17 inçlik hafif alaşım jantlara ev sahipliği yapıyor. Jantları da önde 195/40 R17 ve arkada 205/40 R17 ebatlarında lastikler çevreliyor. Bagaj kaputunda ise yeni ve modern Opel karakterleriyle yer alan “Manta” yazısı dikkatleri topluyor.

Klasiğin zevki ve modernin konforu bir arada!

Yeni Manta GSe’nin iç mekanına bakıldığında, en güncel dijital Opel teknolojisi dikkatleri hemen çekiyor. Günümüzün yaygın otomobillerindeki yuvarlak göstergelerin yer almadığı Manta’da, yeni seri üretim Mokka’da olduğu gibi geniş bir Opel Pure Panel yeni bir çağın simgesi olarak yer alıyor. Sürücü odaklı, iki adet entegre 12 ve 10 inçlik geniş ekran; şarj durumu ve menzil gibi araç hakkında önemli bilgileri gösteriyor. Aracın ses ve müzik sistemi ise, modern bir klasik tadındaki efsanevi amplifikatör markası Marshall imzasını taşıyan bir Bluetooth kutuyla sağlanıyor. İlk olarak Opel ADAM S için geliştirilen ve merkezi sarı dekor çizgisine sahip spor koltuklar, Manta GSe’de üst seviyede rahatlık ve yanal desteklerle buluşuyor. Rötuşlarla yenilenen 3 kollu Petri direksiyon simidi, 70’li yılların tasarım anlayışının korunmasıyla beraber, saat 12 konumundaki sarı çizgiyle sportif ve modern bir yapıya bürünüyor. Neo-klasik yapının sarı ve siyah öğeleriyle kusursuz bir şekilde eşleşen kokpit ve kapı panellerindeki yüzeyler, mat gri renk olarak uygulanıyor. İnce Alcantara ile kaplı tavan döşemesi ise yeni Opel Manta GSe ElektroMOD’un şık ambiyansını tamamlıyor.

Opel hakkında

Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Opel, kapsamlı elektrikliye geçiş hamlesiyle CO2 emisyonlarının azaltılmasında öncü bir rol üstleniyor. Şirket 1862 yılında Almanya’nın Rüsselsheim kentinde Adam Opel tarafından kuruldu ve 1899 yılında otomobil üretimine başladı. Opel, Ocak 2021'de Groupe PSA ve FCA Group arasındaki birleşmeyle yeni sürdürülebilir ulaşım döneminin küresel lideri olarak kurulan Stellantis NV’nin bir parçası. Şirket, İngiliz kardeş marka Vauxhall ile birlikte dünya genelinde 60’ın üzerinde ülkede temsil ediliyor. Opel, sürdürülebilir bir başarı tesis etmek üzere müşterilerin gelecekteki ulaşım taleplerinin karşılanmasını sağlamak için elektrikliye geçiş stratejisini uyguluyor. 2024 yılına kadar, her bir Opel modelinin bir elektrikli versiyonu satışa sunulacak. Bu strateji, Opel'in sürdürülebilir kârlı, küresel ve elektrikli bir gelecek oluşturmak için uyguladığı PACE planının bir parçası.

 

 
Nuhoğlu, ''Sektöre Doğrular Söylenmiyor!''
 
Türkiye-İran Lojisttik Hattında İhracat Ve İthalat Çalışmaları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuhoğlu, ''Sektöre Doğrular Söylenmiyor!''
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, 15 Haziran’da gerçekleştirilecek başkanlık ...
Marmara Otoyolu’nun 7. Kesimi Hizmete Açıldı
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde Hasdal-Habipler ile Başakşehir kavşakları ...
Keçiörenli Çiftçilere 87 Bin 680 Adet Ücretsiz Sebze Fidesi Dağıtıldı
Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok, Keçiören'e bağlı köylerde tarımsal ...
 
Verhniy Lars Sınır Kapısında Yürütülen İnşa Çalışmaları Geçiş Kapasitesini Azaltacak!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Gürcistan-Rusya) Verhniy Lars ...
Borusan Otomotiv'de Üst Düzey Atama
Borusan Otomotiv Grubu’nda İnsan Kaynakları, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel ...
BIREG Sistemine Yüklenen Geçiş Belgesi Seri Numaraları Sadece İki Kere Kullanılabilecek
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), BIREG sistemine yüklenen geçiş ...
 
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
Yunanistan’a Girişlerde Yolcu Tespit Tutanağı Formu Zorunluluğu Kaldırıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Yunanistan’a girişlerde yolcu ...
Yunanistan’dan Vize Taleplerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Yunanistan’dan vize taleplerinde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikadikkattruck haberler Kamyonbustreylerşoförkamyoncu