Türkiye Otobüsçüler Meclisi Federasyonu, Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüleri Derneği, Tüm Otobüsçüler Federasyonu, Uluslararası Karayolu Yolcu Taşımacılığı Birliği, Esenler Otogarı yönetim binasında ortak basın açıklaması yaptı.
İşletmeciler, üçüncü köprünün yolu 130 kilometre uzatarak otobüs başına maliyeti de 5 bin lira yükselttiğini öne sürdüler.
‘MALİYET YÜKSELDİ’
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Genel Başkanı Birol Özcan, amaçlarının eylem, direniş veya hükümetle ters düşmek olmadığını belirterek, YSS’nin şehirlerarası otobüslere zorunlu olması ile sektörün zarar gördüğünü, maliyetlerinin yükseldiğini, yolcuların, özellikle de İzmit’ten, İstanbul’un Asya yakasından gelen yolcuların zaman kaybına uğradıklarını söyledi.
‘İKİ KÖPRÜYÜ DE KULLANALIM’
Bakan ve yetkililerle görüştüklerini, hem Yavuz Sultan Selim hem de Fatih Sultan Mehmet köprüsünü kullanmak isteklerini ilettiklerini anlatan Özcan, “Ekonomi ve zaman yönünden zararları var dedik. Bize bir UKOME kararı geldi. Buna göre bütün turist otobüsleri 3 köprüyü de kullanıyor, sadece bizim 8 bin 500 kayıtlı şehirlerarası çalışan otobüslerimiz 3. köprüyü kullanmak zorunda. Bu bir haksızlıktır. 180 firma YSS’nin maliyetinden şikâyet ediyor. 330 firmamızın hepsi de buna taraftar. Hakkaten maliyeti çok yüksek. Kilometresi çok yüksek ve yorucu bir iş. Maddi zararlardan ve zaman kaybından dolayı bunu istemiyoruz” dedi.