Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2015 yılı dokuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %40,02 artarak 662.988 adet olarak gerçekleşti.
2014 yılı dokuz aylık döneminde 473.498 adet toplam pazar gerçekleşmişti. Otomobil satışları, 2015 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %36,57 artarak 500.905 adete yükseldi. 2014 yılı aynı dönemde 366.768 adet satışa ulaşılmıştı.
Hafif ticari araç pazarı, 2015 yılı dokuz ayında geçen yıla göre %51,86 oranında artarak 162.083 adete ulaştı. Geçen yıl aynı dönemde 106.730 adet satış yapılmıştı.
2015 yılı dokuz aylık dönemde, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %37,98, 1600- 2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %8,81 ve 2000cc üstü otomobillerde %14,99 artış görüldü. 2015 yılı dokuz aylık dönemde, 85kW altı 14 adet, 121kW üstü ise 68 adet olmak üzere 82 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. 2015 yılı dokuz ayında, otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya %41,63 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 208.531 adet ile sahip oldu. 2015 yılı dokuz aylık dönemde, dizel otomobil satışlarının payı %61,58’e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise %48,81’e yükseldi. 2015 yılı Ocak-Eylül döneminde otomobil pazarı segmentinin %83,58’ini yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %52,49 pay alan C (262.928 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise, en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%48,89 pay, 244.881 adet) oldu. 2015 yılı Ocak-Eylül döneminde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %70,70 pay ile Van (114.598 adet), ardından %12,18 pay ile Kamyonet (19.744 adet), %11,43 pay ile Minibüs (18.525 adet) ve %5,69 pay ile Pick-up (9.216 adet) yer aldı.