Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Nisan 2017 Salı - 17:32

Otomotiv Sektörünün Geleceği Next Mobility Summit’te Belirlendi

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve İTÜ ARI Teknokent’in öncülüğünde ilk kez düzenlenen Next Mobility Summit’te geleceğin otomotiv ve hareketlilik endüstrisinin temelleri atıldı.

Otomotiv Sektörünün Geleceği Next Mobility Summit’te Belirlendi

Bünyesinde otomotiv üzerine tematik bir bina açmak üzere çalışmalara başlayan İTÜ ARI Teknokent, İTÜ’nün 244 yıllık birikimi ile Türkiye’de otomotiv ve hareketlilik sektörüne yön vermeye hazırlanıyor. Dijitalleşmeyle birlikte yeniden evrilen otomotiv endüstrisine teknoloji üretmek amacıyla ARI 7 Otomotiv ve Hareketlilik Tematik Binası’nın temelini atmaya hazırlanan İTÜ ve İTÜ ARI Teknokent öncülüğünde, Mercedes-Benz Türk ile Maxim Integrated sponsorluğunda düzenlenen Next Mobility Summit’te hareketlilik endüstrisinin fikir liderleri bir araya geldi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü’nün de katıldığı Next Mobility Summit’te özel sektör temsilcileri, akademisyenler, bu alanda sürdürülebilir ve lider bir ekosistem inşa etmek adına vizyonlarını paylaştılar.  
Next Mobility Summit’te otomotiv ve hareketlilik endüstrisinin fikir liderleri ile bir araya gelen Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü,  sanayileşmede öncü ve sürükleyici bir rolü olan otomotiv sektörünün yeni teknolojinin ilk kullanım alanı olduğunu belirterek, “Bu nedenle özel sektör, ana-yan sanayi ve üniversiteyi bir araya getiren bu çalışmayı önemsiyoruz. Zira IV. Sanayi devriminin ilk uygulamaları otomotiv sektöründe yaşanacak” dedi.

Türkiye’nin otomotivde dünyanın önemli bir merkezi haline geldiğini ifade eden Özlü, şunları söyledi: “Artık nicelikten niteliğe doğru geçiş başlatmalı, teknoloji alanında bir sıçrama gerçekleştirmeliyiz. Teknolojinin şekillendirdiği yeni otomotiv dünyasında öncü rolü oynamak zorundayız. Türkiye’de sektörün çok ciddi bir AR-GE yapılanması ve harcaması var. Her 4 AR-GE kuruluşundan biri otomotiv sektörüne hizmet ediyor. Önümüzdeki süreçte ana-yan sanayi ilişkisini daha verimli ve etkili kurgulamalıyız. Bu alanda 2030 yılında maliyetlerin yarısı yazılım ve elektronikten oluşacak. Kendimizi bu yeni dünyaya hazırlamak zorundayız. Dolayısı ile İTÜ ARI Teknokent’in tematik binasını çok önemsiyor ve yerli otomobil projemize güç katacağını düşünüyorum. Zaten hazır olan insan kaynağımızla teknoloji açığımızı kapatacağız.”

Bazı oyuncular gelecekte kilit rol oynayacak
 
Etkinlikte Otomotiv & Hareketlilik Kümesi başlığı altında bir sunum gerçekleştiren İTÜ ARI Teknokent COO’su Gökçe Tabak, dijitalleşmeyle birlikte yeniden evrilen otomotiv endüstrisine teknoloji üretmek ve geliştirmek üzere yeni bir Ar-Ge merkezi kuracaklarını da söyledi. İTÜ ve İTÜ ARI Teknokent’in bugüne kadar mühendislik ve insan kaynağı alanında desteklediği otomotiv endüstrisinde dijitalleşme ile birlikte sınırların ortadan kalktığını belirten Tabak, “Dijitalleşme ile birlikte gelişen tüketici davranışları otomotiv firmalarını gelişmeye zorluyor. Hareketlilik kavramı da bir diğer zorlayıcı nokta. Mobil cihazlar sayesinde hareket halindeyken yapabildiğimiz şeyler değişmeye başladı ve farklı araç alternatifleri gelişiyor. Tüm bu dinamikler otomotiv endüstrisi için şu anda çok da kritik görülmeyen bazı oyuncuları gelecekte bugünün aksine kilit bir role büründürecek” dedi.
 
Yerli otomotiv endüstrisinin temelleri İTÜ ARI Teknokent’te atılıyor
 
İTÜ ARI Teknokent’in, dijitalleşmeyle birlikte yeniden evrilen otomotiv endüstrisine teknoloji üretmek ve geliştirmek amacıyla kurulacak ARI 7 Otomotiv ve Hareketlilik Tematik Binası ile gelecekte ihtiyaç duyulacak teknoloji ihtiyacını yerel kaynaklarla sağlamayı hedeflediğini vurgulayan Tabak, şu bilgileri verdi: “İTÜ ARI Teknokent olarak amacımız otomotiv endüstrisini teknoloji temelli bu kümelenme ile taçlandırmak. 85 milyon dolar yatırımla hayata geçireceğimiz
 
ARI 7 Otomotiv ve Hareketlilik Tematik Binası 35.000 metrekare büyüklüğünde kapalı alana sahip. Binanın 7.000 metrekarelik alanında İTÜ İleri Araç Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi ile 10.000 metrekarelik alanında da AR-GE ve tasarım ofisleri yer alacak. Aynı endüstride çalışan kurumların aynı binada işlerini geliştirdikleri sürekli yaşayan bir ekosistem olmasını hayal ediyoruz. Sadece şirketlerin bir arada bulunduğu ve tekil olarak çalıştıkları bir alan değil, tüm endüstri için bir buluşma yeri olsun istiyoruz. İçinde sürekli seminer, etkinlik ve markaların lansmanlarının yapıldığı, endüstrinin ihtiyacı olduğu teknolojiyi bulmak için öncelik verdiği bir alan olacak. İTÜ ARI Teknokent’te Otomotiv ve Haraketlilik Teknolojileri ekosisteminin güçlenebilmesi için inşa edilecek bu merkezin Türkiye’nin öncelikli olarak otomotiv alanında rekabet gücünü artırarak geleceğe dönük ticarileşebilen teknolojilerin en önemli lokasyonu olacağına inanıyoruz. Ayrıca bu yatırımın Türkiye’nin haraketlilik ve otomotiv endüstrisinin gelişimde önemli bir mihenk taşı olacağını ve İTÜ tarihi içinde önemli bir inisiyatif oluşturacağını düşünüyoruz.”
 

 
Mercedes-Benz Türk’ten “Sıfır Gibi Motor”
 
Krone Mersin’de Güçleniyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk’ten “Sıfır Gibi Motor”
Mercedes-Benz Türk, otobüs ve kamyonlarında kullandığı OM457 seri motorlarını ...
Artsan Yapı İnşaat’ın da Tercihi Otokar Atlas Oldu
Türkiye'nin öncü otomotiv sanayi şirketi Otokar, hafif kamyon segmentinin ...
Pirelli’den Ücretsiz Lastik Sigortası
Gerçekleştirdiği kampanya ve çalışmalarla tüketicilerinin hayatını kolaylaştırmaya ...
 
Volkswagen Ticari Araç’tan Zubizu Üyelerine İndirim Fırsatı
Volkswagen Ticari Araç, Caddy, Caravelle ve Amarok modellerinde Zubizu ...
Tüm Güncel Volkswagen modelleri Volkswagen Sanal Showroom’da!
Volkswagenseverler’in, gerçek showroom deneyimini 360 derece çekimlerle ...
Dünyanın en küçük itfaiye aracı “Midilli” Ankara’da
İzmir Torbalı’da 150 bin metrekarelik üretim tesisinde tamamen yerli mühendislerin ...
 
‘Mercedes-Benz Bahar Rallisi 2017’ Başladı
Mercedes-Benz Türk’ün ana sponsorluğunda gerçekleşen Klasik Otomobil Kulübü’nün ...
Türkiye’den Altı Renault Yetkili Satıcısı “Yılın Yetkili Satıcısı” Ödülü Aldı
Toplam 35 ülkede 2 bin 500’den fazla Renault Yetkili Satıcısı ‘Yılın Yetkili ...
RTEC Türkiye Birincisi, Özmutlubaş Otomotiv Oldu
Renault Trucks’ın düzenlediği dünyanın en büyük satış sonrası yarışmalarından ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newslkwşoförkamyonumkamyoncusrcKamyonbussondakika