Rusya’nın Başkenti Moskova’da devam eden uluslararası ticari araçlar, yedek parça ve servis ekipmanları ihtisas fuarına çıkartma yapan Türk otomotiv yan sanayi ve yedek parça sektör temsilcilerinin stantları Rusya’da büyük ilgi gördü.
Moskova’da bu yıl 11’ci kez kapılarını açan Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı ‘Comtrans 2011’yerel ve yabancı 320 firmanın katılımı ile rekor sayıda katılımcı ile kapılarını açtı. Crocus Expo International Exhibition Center’da düzenlenen fuarda yeni teknoloji otobüsler, kamyonlar, çekiciler, arazi araçları, zırhlı araçlar ve özel amaç için imal edilen araçların tanıtımı yapılırken, başta Türk üreticiler olmak üzere yedek parça ve aksesuarları, servis ve tamir makine, ekipman ve aksesuar üreticileri de bu fuardaki yerlerini aldılar.
“ALMAN MALINI ÇİN FİYATINA OLMASA DA TÜRK FİYATINA SATIYORUZ”
Rusya’da hızla gelişen otomotiv sektöründeki ekonomik pastadan pay almak isteyen Türk otomotiv yan sanayi ve yedek parça sektör temsilcileri, Rusya pazarının inanılmaz büyük olduğunu ve Türkiye’nin coğrafi yakınlığını kullanarak bu pazarda daha fazla olması gerektiğini söylediler. Uzun yıllardır Rusya’da yaşayan ve ticari araçlar yedek parça işi ile uğraşan Trio LLC Genel Müdürü Selim Bilgin, sadece Türk ürünleri sattıklarını ve Türkiye’den 18 fabrikanın üretimini Rusya’da müşteri ile buluşturduklarını, Türk üreticilerin pazardaki ekonomik pastadan yeteri pay alamadığını belirterek, “ Rakam olarak tam söyleyemem ama bunun az olduğunu söyleyebilirim. Bunun biraz daha yükselmesi lazım. Rusya’da başka pazarlarda olduğu gibi ciddi bir Alman hâkimiyeti söz konusu. Bunu kalite ve markalaşma ile kırabileceğimizi düşünüyorum. Pazar payımızı burada mutlaka yükseltmemiz lazım. Bence şuanda pazardan yeterince pay alamıyoruz. Bizim en önemli avantajımız coğrafik yakınlığımız, lojistik olarak çok kuvvetli olmamız ve üretim kabiliyetimizin çok yüksek olması. Ülkemizde üretim olarak gerçekten çok büyük bir kabiliyet var. Bunu bu pazara çok daha iyi yansıtabiliriz. Bir yandan çin baskısı bir yandan Alman ve Avrupa baskısı var. Bizim kendimize o arada iyi bir yere oturtmamız lazım. Hem kalite hem fiyat olarak. Buradaki Türk markalarının şöyle bir sloganı var ‘Alman malını Çin fiyatına olmazsa da Türk fiyatına satıyoruz’ yani alman kalitesini Türk fiyatına satıyoruz. Çünkü kalite açısından gerçekten orijinal parçalarla yarışacak kaliteli ürünlerimiz var. Fiyatlarımız tabii ki Alman fiyatlarından daha iyi Çin’den biraz daha pahalıyız ama yani kalitenin de bir fiyatı var” dedi.
Teknik Makine Ltd. şirketinin sahibi Hasan Berber ise , Türk yedek parça sanayisi temsilcilerinin ortak bir strateji belirlemesi gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Burada ortak bir strateji belirlememiz gerekiyor ek olarak da tamimiyle sürekli AR-GE çalışmalarımızı geliştirmemiz gerekiyor. Rusya çok büyük bir Pazar. Bu pazarı da çok doğru bir şekilde değerlendirmemiz gerekiyor. Maalesef beli bir dönemlerde çok geriye gittik ama tekrar toparlamak üzereyiz. Buda yeterli değil sürekli atak durumda olmak zorundayız