Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından yürütülen “Otoyol, köprüler ve ilgili tesislerin 25 yıl süre ile işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirmesine yönelik ihale” sonuçlandı. İhalede Koç Holding, merkezi Malezya’da bulunan otoyol işletmecisi UEM Group Berhad ve Yıldız Holding’e bağlı Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı A.Ş.’den oluşan Ortak Girişim Grubu en yüksek teklifi verdi. İhale sonucuna göre kurulacak ortaklık, Türkiye’de toplam uzunluğu bin 975 km’yi bulan mevcut tüm otoyolların, iki çevre yolunun ve iki Boğaz köprüsünün tek paket halinde 25 yıl süre ile işletme hakkını devralacak.
Koç Holding tarafından Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada Koç Holding, Malezyalı UEM Group Berhad ve Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı’ndan oluşan Ortak Girişim Grubu’nun Özelleştirme İhalesi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen otoyol ve köprülerin özelleştirmesi ihalesinde en yüksek teklifi verdiği belirtildi. Açıklamada ortak girişim grubunda Koç Holding’in ve UEM Group Berhad’ın yüzde 40’ar, Gözde Girişim Sermayesi’nin ise yüzde 20 paya sahip olduğu hatırlatıldı.
“Bu önemli sorumluluğu hakkıyla yerine getirebilmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz”
İhalenin sonuçlanmasına ilişkin Koç Holding, Malezyalı UEM Group Berhad ve Gözde Girişim Sermayesi ortaklığı adına konuşan Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Tamer Haşimoğlu yaptığı açıklamada, otoyol ve köprülerin özelleştirilmesinin çok büyük çaplı ve ülke ekonomisi açısından çok önemli bir proje olduğuna dikkat çekti. “Bu proje için 3 güçlü kurumdan oluşan bir ortaklık oluşturduk ve hedeflediğimiz sonuca ulaştık” diyen Tamer Haşimoğlu, ilgili ihaleye 31 Ekim’de kapalı zarfla teklif verildiğini, fiyat pazarlığı ve açık artırma süreçlerinden sonra bu noktaya gelindiğini hatırlattı. Tamer Haşimoğlu yaptığı açıklamada, ihalenin kazanılması ile birlikte ortaklığın Türkiye’deki mevcut otoyol ağının tümünün ve 2 Boğaz Köprüsü’nün bakım, onarım ve işletmesini 25 yıllığına üstleneceğine de dikkat çekti. Tamer Haşimoğlu, “Bu ihale Türkiye’nin tek pakette en büyük işletme hakkı devri projesi olma özelliğini de taşıyor. Bu önemli sorumluluğu hakkıyla yerine getirebilmek için hazırlıklarımızı ve çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.
Yapılan açıklamaya göre ihalede ulaşılan sonuç, Özelleştirme Yüksek Kurulu, Rekabet Kurulu ve Danıştay onaylarından sonra geçerlilik kazanacak. Tüm işletmenin Karayolları Genel Müdürlüğü’nden Ortak Girişim Grubu’na devri bu onaylar ve nihai ödeme sonrasında gerçekleşecek.
Otoyol ve Köprülerin Özelleştirilmesi Hakkında:
Otoyol ve köprülerin özelleştirmesi ihalesi 7 büyük otoyol, 2 çevre yolu, 2 Boğaz köprüsünü kapsayan altyapıların üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleriyle tek paket halinde, 25 yıl süreyle işletme hakkının devrini kapsıyor. İnşaatı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından daha sonra tamamlanacak Mersin- Silifke ve İzmir-Çandarlı otoyolları da bu kapsamda işletilecek.
Paketteki varlıklar şunlardan oluşmaktadır:
Edirne – İstanbul – Ankara Otoyolu
Pozantı – Tarsus – Mersin Otoyolu
Tarsus – Adana – Gaziantep Otoyolu
Gaziantep – Şanlıurfa Otoyolu
Toprakkale – İskenderun Otoyolu
İzmir – Çeşme Otoyolu
İzmir – Aydın Otoyolu
İzmir Çevre Otoyolu
Ankara Çevre Otoyolu
Boğaziçi Köprüsü
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |