2012 Paris Motorshow'da dünya lansmanı yapılan ve dünyanın ilk plug-in hibrit 4x4 aracı olan Outlander PHEV Ekim 2013'de Avrupa pazarına girdi. İlk olarak Hollanda ve Kuzey Avrupa ülkelerinde satışına başlanan araç için alınan 12.000 adetlik ön siparişin 8.197 adedi sahiplerine teslim edildi. 2014 yılında ise sadece Hollanda'da 11.000 adet Outlander PHEV siparişi verildi. Artan talebin karşılanması amacıyla Okazaki fabrikasının Outlander PHEV üretim kapasitesi 50.000 adet/yıllık olarak belirlendi. Mitsubishi Motors'un 2020 yılı hedefleri arasında global araç satışlarının %20'sinin elektrikli ve PHEV araçlar olması amaçlanıyor. Avrupa pazarının da, Outlander PHEV için en büyük pazar olması hedefleniyor.
Sınıfının öncüsü Outlander PHEV, Mitsubishi Motors'un elektrikli araçlar (i-MiEV), 4x4 (Lancer Evolution) ve SUV (Pajero) araçlar konusundaki bilgi birikimi kullanılarak geliştirildi. Hem elektrikli hem de benzinli motor ile donatılan Outlander PHEV'de 2.0 lt. benzinli motor, 12 kWh lityum-iyon batarya, 70 kW jeneratör, ön ve arka tarafında 60 kW'lık iki elektrik motoru bulunuyor. Mitsubishi Outlander PHEV, I-MiEV'de olduğu gibi herhangi bir prize takılarak şarj edilebiliyor.
Seyir halinde şarj oluyor
Outlander PHEV'i rakiplerinden ayıran en önemli özelliği; araç seyir halindeyken "Batarya Şarj Modu" seçilerek kendisini şarj edebilmesi. Bu sistem ile yeni plug-in hibrit Outlander'ın 800 km'den fazla yolu 44 g/km karbon salımı ile alması hedeflendi. Yakıt tüketimi 1.9 lt/100 km ile de oldukça iddialı. Outlander PHEV'de bulunan yüksek ekipman seviyesine rağmen mevcut Outlander ile neredeyse aynı bagaj hacmini sunarak rakiplerinden bir adım daha öne çıkıyor. Araçta iki sürüş modu bulunuyor. Eco modda sürüş yakıt ekonomisine odaklanırken, normal modda sürüş ise çevre ve sürüş koşullarına bağlı maksimum performansı hedefliyor. Ayrıca wi-fi bağlantısı üzerinden akıllı telefonlarla aracın şarj seviyesi uzaktan kontrol edilebilirken klima çalıştırma fonksiyonları uzaktan kumanda edilebiliyor.