İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği P Zero lastikleriyle Formula 1’e tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek veren Pirelli bir yandan başarılı bir sezonu geride bırakmanın heyecanını yaşarken, diğer yandan ise 2012 Formula 1 Dünya Şampiyonası’na hazırlık yapıyor. 2012 sezonu için hazırlıklarını tüm hızıyla sürdüren Pirelli, Şubat 2012’deki ilk resmi testlerle başlayacak olan 2012 sezonunda tüm P Zero versiyonları yenilemiş olarak takımların kullanımına sunacak.
Red Bull pilot Sebastian Vettel’in şampiyonluğuyla tamamlanan 2011 sezonunu değerlendiren Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Sezon başında da söz verdiğimiz gibi lastiklerimizle Formula 1’e tamamen yeni bir soluk ve heyecan getirdik. Takımların stratejisi her zamankinden önemli hale geldi. Her bir lastiğimiz arasında yaklaşık 1 saniyelik bir performans farkı söz konusu ve Pirelli P Zero ile Formula 1 tarihinin en çok geçişine sahip sezonunu izleme fırsatı bulduk. Milan, Didcot ve İzmit’e bu sezon gösterdikleri başarıdan dolayı teşekkür etmek istiyorum. Başarılarıyla gurur duyabilirler. Ayrıca işbirlikleri için takımlara ve pilotlara da teşekkür etmek istiyorum” diyerek sezonun Pirelli için iyi geçtiğini ifade etti.
2011 Formula 1 Dünya Şampiyonası’ndan elde edilen veriler çok ilginç bazı rakamları da ortaya koydu. Örneğin 2011 sezonu için İzmit’te yaklaşık 35.000 PZero üretildi. Bunlardan 24.000 adedi kuru zemin, 5000 adedi ıslak zemin ve 6.000 adedi ise test lastiğinden oluşuyor. Bu lastiklerin 28.600 adedinin geri dönüşümü yapılırken, 2011 sezonunda kullanılan lastiğin ağırlığı 10.200 kg. Kuru zemin lastiğinin sezondaki ortalama kullanım ömrü 120 km iken Pirelli PZero ile en çok turu 739 tur ile Alman pilot Sebastian Vettel attı. P Zero ile en yüksek hıza 349,20 km/s ile Monza’da Sergio Perez ulaşırken, P Zero’ya kesintisiz olarak en uzun süre enerji yükü uygulayan pist olarak İstanbul Park ve 8. viraj öne çıktı. 2011 sezonunun en uzun GP’si 4 saat 4 dakika 39.537 saniye ile Montreal olurken en kısa GP ise 1 saat 20 dakika 46.272 saniye ile Monza oldu. 2011 sezonun kaydedilen toplam 1.111 adet pitstoptan en hızlısına 2,82 saniye ile Çin GP’sinde Mercedes takımı imza attı.