Avrupa Lastik Etiketleme yönetmeliğinin de önemli kriterleri arasında yer alan lastik gürültüsünün çevre ve konfor açısından önemini bilen Pirelli, otomotiv üreticilerinin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak için çalışmalarını sürdürüyor. Bu sayede Audi Quattro için özel olarak ürettiği “Gürültü Engelleme Sistemi”ine sahip PZero lastikler, güvenlik ve performanstan ödün vermeden düşük ses gürültüsü ile konfor sağlıyor.
Lastik gürültüsünün azalması sürüş keyfini önemli oranda artıracağı için otomobil üreticileri tarafından da büyük önem taşımaktadır. Lastiğin iç kısmına yerleştirilen ses emici sünger (sponge inside) gürültüyü azaltırken sürüş keyfini de arttırmaktadır. Pirelli, Audi Quattro’ya özel bu teknoloji ile gürültüde hıza bağlı olarak 2-3 dB(A) seviyesinde azalma sağlanmıştır.
Yapılan testler, gürültü engelleyici katmanların, fren mesafesi, yakıt tüketimi ya da dönme direnci gibi performansları etkilemediğini; sadece gürültüyü azalttığını göstermiştir. Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi’nin kısaltması olan PNCS ibaresi (Pirelli Noise Cancelling System) lastiğin yanaklarına eklenmiştir ve lastiğin “sponge inside” teknolojisi ile üretildiğini göstermektedir. Bu teknolojinin kullanıldığı lastiklerin tanımlamalarına da “ncs” kısaltması eklenmiştir. Gürültü Engelleme Sistemine sahip 275/30ZR21 ölçülü PZerolar Audi RS7’de kullanılırken, 285/30/ZR21 ölçülü PZerolar ise Audi RS6’da kullanılmaya başlamıştır. Bu yeni teknolojinin hem kış lastiklerin de hem de diğer modeller de kullanılması için Audi ile işbirliğinde çalışmalar devam etmektedir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |