2011 yılı finansal sonuçlarını açıklayan Pirelli Grubu, Batı ekonomilerinde yaşanan makroekonomik yavaşlama senaryosuna rağmen temel ekonomik göstergelerinde önemli bir büyüme gerçekleştirdiğini açıkladı. 2011 yılında %16,6’lık artış ile 5,65 milyar Euro ciro elde eden Pirelli Grubu, cirosunu %99’unu oluşturan Pirelli Lastiklerindeki premium segmente odaklanma ve hızlı büyümekte olan ekonomilerdeki endüstriyel varlığını artırma stratejisinin etkinliğini kanıtladı. Pirelli Lastiklerinin etkin fiyat/ürün performansı ile 4,77 milyar Euro’luk cirosu %17,4’lük artışla (kur oranı etkisi kaldırıldığında +%19) 2011 yılında 5,60 milyar Euro’ya ulaştı. Premium cirosu 2011 yılında %27 büyüme göstererek 1,84 milyar Euro’ya ulaşan Pirelli Lastiklerinin otomobil lastikleri cirosu ise %50 artış gösterdi. 2010 yılında 453,1 milyon Euro olan Pirelli Lastiklerinin karlılığı %42,1’lik bir artışla 643,9 milyon Euro’ya ulaştı.
Pirelli Grubu’nun başarısındaki Türk Pirelli’nın katkılarının altını çizen Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin “Pirelli Grubu’nun en büyük üretim üssü olarak Türk Pirelli’nin katkısının önemi büyük. Pirelli Grubu %16,6 büyürken biz Türk Pirelli olarak ciromuzda %40 büyüme gerçekleştirdik. Yılda ürettiğimiz 8 milyon lastiğin %60’ını ihraç ederek ülkemiz ekonomisine önemli katkı sağlıyoruz” dedi.
Uluslararası arenada endüstriyel kapasitenin artırılması yönünde bir strateji izleyen Pirelli, 2011 yılında İtalya’da bulunan Settimo Torinese tesisinin inşaatına ve Romanya’da bulunan Slatina tesisinin yapılandırmasına devam ediyor. Arjantin’de yeni bir kamyon lastiği üretim fabrikasının kurulmasını planlayan Pirelli, Meksika’da inşa edilmekte olan yeni tesisin inşaatını ise kısa bir süre içerisinde tamamlayarak 2012 yılının ilk çeyreğinde faaliyete geçirmeyi planlıyor. Rusya’da ise Pirelli’nin Russian Technologies firması ile gerçekleştirdiği işbirliği çerçevesinde Kirov ve Voronezh üretim tesislerinin Pirelli’nin yönetime geçmesi 2011 yılının sonunda gerçekleşti.
Pirelli ürün bazında bakıldığında da son derece başarılı bir yılı geride bıraktı. Motosiklet pazarında “Diablo Rosso II” lastikleri ile adından söz ettiren Pirelli, küçük ve orta sınıf otomobiller için tasarlanan ve çevre dostu özellikleri ile öne çıkan “Cinturato P1” ve 2011-2013 yılları arasında tek resmi tedarikçi olarak önemli bir rol üstlendiği Formula 1’den elde ettiği teknolojik deneyimle üretilen ilk lastik olan “P Zero Silver” ile dikkat çekti. Formula 1 ile birlikte marka değeri 2011 yılında 2.27 milyar Euro’ya ulaşan Pirelli için Formula 1 sadece markasının imajının güçlendirilmesinde mükemmel bir araç olmakla kalmıyor, aynı zamanda elde edilen bilgi birikimi, teknoloji ve deneyimleri yol lastiklerine aktarmasında da önemli bir rol oynuyor.
Teknoloji ve yenilikçilğe yaptığı yatırımlarını AR-GE çalışmaları il destekleyen Pirelli, premium lastiklerden elde ettiği cirosunun %7,2’sini AR-GE’ye harcıyor. Pirelli’nin, 2010 yılında 149,7 milyon Euro olan Ar-Ge harcamaları 2011 yılında 169,7 milyon Euro seviyelerine ulaştı. Bu ise konsolide cironun %3’ü anlamına geliyor ve lastik sektöründeki en yüksek oranlardan biri olarak dikkat çekiyor.
Sürdürülebilirlik konusunda da önemli çalışmalar gerçekleştiren Pirelli, 2011 yılında, 2009 yılına oranla su tüketiminde %28’lik bir azalma ve ayrıca CO2 emisyonları ile enerji tüketiminde %8’lik bir azalma gerçekleştirdi. Eğitime de yatırım yapmaya devam eden Pirelli 2011 yılında çalışan başına ortalama 6,2 gün eğitim gerçekleştirdi. Pirelli, 23 Ocak 2012 tarihinde Milano’da gerçekleştirdiği uluslararası Sürdürülebilirlik Günü konferansıyla da yol güvenliği konusuna dikkat çekti. Pirelli’nin çalışan sayısı ise, Rusya’daki Kirov fabrikasının satın alınması ile birlikte 2.772 kişilik bir artışla 31 Aralık 2011 tarihi itibariyle 34.259 çalışana ulaştı.