Sergi, demir bantların yerini dayanıklı kauçuk lastiklere bıraktığı bir dönem olan 20. yüzyılın başlarına ait nakliye araçlarının resimleriyle başlıyor. Dönemin ilk Pirelli otomobil lastiği 1907’de Pekin’den Paris’e uzanan yarışın galibi “Ercole” için üretilmişti ve en büyük ölçüsü 935x135 milimetre idi. 1911’de yaşanan gelişme yeni bir dönüm noktasına öncülük etti; Pirelli’nin teknoloji uzmanı olan Emillio Calcagni otomobil lastiği kategorisine yeni bir ölçü daha ekledi; 1000x150 milimetre. Aslında bu ölçü daha çok bir ağır vasıta lastiği olarak sınıflandırılmalıydı. O yıllar I. Dünya Savaşı yıllarıydı ve Pirelli lastikleri dönemin kart postallarını süsleyen askeri araçlarda yerini almaktaydı.
1920’lerde ağır vasıta lastiklerinin gelişiminde büyük bir gelişme yaşandı ve dönemin en büyük lastik ölçüsü için yeni bir üretim teknolojisi kullanıldı: Bu yeni teknolojide artık eskimiş olan dokuma kumaşının yerini kordon bezi alıyordu, dik yan sabitleme sistemi ise eski sistemin yerine geçecekti. 1922 yılının ağır vasıta lastiği fiyat listesinde, şimdi inç olarak ifade edilen 38x7, 40x8 e 44x10 şeklinde üç ölçü “Dev Kamyon Lastiği” adıyla sınıflandırıldı. 1930’larda bu dev lastikler pek çok kamyonda ve otobüste standart donanım olarak yerini almaya başladı. Tanıtımı yapılan “Sigillo Verde” modeli ise büyük Pirelli lastiklerinin ilk serisinin doğuşunu müjdeledi. Sergide yer alan döneme ait fotoğraflar Pirelli çalışanlarının çalışmalarını net bir şekilde ortaya koymaktadır.
II. Dünya Savaşı’ndan sonra gövde güçlendirici malzeme olarak pamuğun yerine geçen suni ipek ve özel olarak tasarlanmış taban desen tasarımı sayesinde ağır vasıta lastik üretimi teknolojisi ileri adımlar attı. Sadece birkaç ay sonra “Anteo” olarak yeniden adlandırılan “P 286” Atlante, Argo ve Zeus gibi efsanevi mitolojik karakterleri anımsatan dev lastik serisi, bu serinin öncüsü olarak tarihe geçti. Sergi içerisinde bu lastiklere ait birçok reklam da yer almaktadır.
1960’lara ait çeşitli atölye afişleri 1964’te Pirelli Takvimi’nin doğuşuna öncülük etti. Sayısız fotoğrafta görülebileceği gibi bu dönem aynı zamanda radyal lastiklerin ağır vasıta araçlarında görülmeye başladığı dönemdi.
Lastik sektörünün en gelişmiş Ar-Ge merkezi olan Milano’daki Bicocca tesisleri, teknolojik gelişmelere paralel olarak 1980’lerde de genişlemeye ve büyümeye devam etti. Pirelli, bu büyümeyle birlikte Brezilya ve Mısır’da önemli üretim tesisleri açarak ve İzmit fabrikasını yenileyerek uluslararası arenadaki varlığını güçlendirdi. Seksenler sırasında Pirelli ayrıca sergideki resimlerde de görülebileceği gibi sayısız yarışta yer aldı.
Serginin son kısmı, Pirelli’nin yeni teknolojisine ve 01 Serisi lastiklerine odaklanmaktadır. 01 Serisi ilk olarak 2009 yılında bölgesel taşımacılık lastikleri olarak tanıtılmış ve yeni kış, uzun yol ve şantiye kullanımına uygun serilerinin eklenmesi ile tamamlanmıştır.