Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Mayıs 2024 Perşembe - 14:52

Pasifik Eurasia Net Dönem Karını Yüzde 125 Artırdı, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Yatırımları ile Hedef Büyüttü

Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza atan, 2022 yılında diğer taşıma modlarını da faaliyet alanına dahil ederek tüm taşıma modları ile lojistik sektörünün önemli bir aktörü olan Pasifik Eurasia, orta koridor ve Kalkınma Yolu gelişmelerini yakından takip ederek hedef büyütürken, bu yıl net dönem karını da yüzde 125 artırdı.

Pasifik Eurasia Net Dönem Karını Yüzde 125 Artırdı, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Yatırımları ile Hedef Büyüttü

Pasifik Eurasia 31.12.2023 tarihli enflasyon muhasebesi uygulanarak düzenlenmiş bilançosunu dün (30 Nisan 2024) açıkladı. KAP’ta yayımlanan bilançoya göre Pasifik Eurasia’nın net dönem karı 2022 yılına göre yüzde 125 artış göstererek 235 milyon TL, cirosu ise 710 milyon TL olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde öz kaynakları yüzde 578 artışla 1,1 milyar TL’ye yükselen Pasifik Eurasia’nın 2023 yıl sonu itibariyle toplam aktif büyüklüğü ise yüzde 97 artışla 1,6 milyar TL oldu. 

 

“Hedefimiz şirketimizi demiryolu taşımacılığını merkeze alarak büyütmek”

Pasifik Holding CEO’su F. Nusret Dur, dünya genelinde lojistik sektöründe demiryolu taşımacılığına büyük bir talep olduğunu söyledi. Ülkemizde demiryolu yük taşımacılığının uluslararası taşımalardaki payının yüzde 1 seviyesinde olduğunu belirten Nusret Dur, “Türkiye'de bu oranı en kısa zamanda yüzde 5'e çıkarmak için yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza devam edeceğiz. Demiryolu taşımacılığı son dönemde lojistikte en çok konuşulan taşıma modu oldu. Bunun en önemli nedeni ‘Yeşil Lojistik’ kavramı. Karbon ayak izinin azaltılması amacıyla elektrikli hatlar üzerinden yapılan demiryolu taşımaları yeşil lojistik kavramının temelini sağlamlaştırıyor. Biz de şirket olarak bu amaca uygun hareket ediyoruz. Avrupa’nın önde gelen farklı demiryolu şirketleriyle iş birliği yaptık. Hacmi artıracak terminal yatırımları dahil ilave anlaşmalar için şu anda görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu. 

 

Türkiye’de önümüzdeki dönemde demiryolu altyapı yatırımlarına ciddi bir pay ayrılacağının altını çizen ve kendilerinin de DTİ (Demiryolu Tren İşletmecisi) olarak kendi lokomotif ve vagonlarıyla taşıma yapacaklarını ve bu sayede maliyetlerini azaltacaklarını ve iş hacmini artıracaklarını ifade eden Dur, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“Dünyada özelikle Çin ve Avrupa arasında akan demiryolu yük trafiğinin büyük çoğunluğu kuzey koridor diye adlandırılan Çin-Kazakistan-Rusya-Ukrayna üzerinden akıyordu. Ancak bölgede devam eden savaş nedeniyle orta koridor önem kazandı. 2019 yılında başladığımız orta koridor taşımaları geçtiğimiz yıl mayıs ayından bu yana kapasitenin artırılması amacıyla modernizasyon bakım çalışmaları devam eden BTK hattının efektif kullanılamamasından dolayı hacimsel anlamda düştü. Şirket olarak kesintisiz taşımanın devam etmesi amacıyla demiryolu karayolu bağlantılı olarak, Karadeniz’de Karasu-Samsun-Batum hattında gemimizi kullanarak süreci destekledik. Çok yakın bir zamanda hattın modernizasyonunun tamamlanacağını biliyoruz ve bu durum Türk Cumhuriyetleri ve Çin taşımalarımızda ciddi bir hacimsel artışa dönüşecek. Bunun yanında ülkemizin büyük kurumsal şirketleri ile proje yükleri için görüşmelerimiz, deneme taşımalarımız devam ediyor ve tüm bunlar 2024 yılında demiryolu taşımalarımızın artacağının en önemli göstergesidir.” 

 

“2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz”

Pasifik Eurasia’nın Türkiye’nin dış ticaretine katkıda bulunma amacı ile yola çıktığı günden itibaren hem ulusal hem de uluslararası platformlarda yoğun çaba gösterdiğinin altını çizen Dur, Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından bu yana ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza attıklarını hatırlattı. 2022 yılında hava yolu ve deniz yolu taşımacılığına da girerek tüm taşıma modları ile lojistiğe yön verdiklerini anlatan Dur, kombine, intermodal ve multimodal taşımacılıkta sektör lideri olma hedefiyle, lojistik sektörüne de değer katmak için çalıştıklarını söyledi.

 

Basra Körfezi'ni Irak ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak 1.200 kilometrelik 'Kalkınma Yolu Projesi'nin de Türkiye’nin lojistik üs olması anlamında önemine işaret eden Dur, "Bu yeni güzergâh bölgedeki yüklerin Avrupa ve Orta Asya'ya erişiminde kolaylık sağlayacak. Söz konusu projeyi yakından takip ediyoruz. Avrupa’da yaptığımız yeni anlaşmalar, başlayan proje taşımaları, doğu coğrafyamızda mevcut iş birliklerimizle birlikte, kilit noktalarda yapılacak terminal yatırımları, yeni kiralamalar sayesinde 2024 yılında da büyümeye devam edeceğiz. Kamunun demiryolu yatırımlarının hız kazanacağı, ekonomik konjonktürde yılın ikinci yarısı kendisini gösterecek olumlu seyir, yeşil lojistiğe ilginin artmış olması, karbon ayak izinin maliyetlere olan etkisi nedeniyle demiryoluna yönelim gibi tüm faktörler ne kadar doğru bir noktada olduğumuzu gösteriyor. Tüm bu sektörel gelişmeler, şirket olarak yaptığımız anlaşmalar, iş birlikleri, DTİ ve terminal yatırımları ayrıca BTK hattındaki modernizasyon çalışmalarının da tamamlanmak üzere olması sayesinde hem ciro hem de karlılık anlamında önümüzdeki dönemlerde hedeflerimize ulaşacağımıza inancımız tamdır” diye konuştu.   

 

 
TEMSA ve FUSO, Türkiye’deki 40 Yıllık İş Birliğini Yeni eCanter ile Taçlandırıyor
 
Michelin Yaz Kampanyası Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Logitrans Lojistik, UTİKAD’ın Kadın Lojistikçiler Odak Grubunu, Mersin Dias Port’ta Ağırladı
Mersin’de bulunan ofisi ve ekibi ile uzun yıllardır Akdeniz Bölgesi’nde ...
DHL Group, Çalışanlarına Afet Müdahale Ekibi Eğitimi Verdi
DHL Group, afet yardımı ve yönetimini lojistik uzmanlığıyla birleştirerek ...
Globelink Ünimar’da 23 Nisan Coşkusu
Lojistik sektörünün önde gelen şirketlerinden Globelink Ünimar, 23 Nisan ...
 
CMA CGM Lojistikte İlk Sadakat Programı Olan "Sea Reward"ı Uygulamaya Başladı
Deniz, kara, hava ve lojistik çözümlerinde küresel bir oyuncu olan CMA ...
DepOrtak Depo Yönetimini Dijitale Taşıyor
DepOrtak 6 trilyon doları geçen e-ticaret sektöründe depolamayı platform ...
Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier DHL Express Türkiye’nin İstanbul Havalimanı’ndaki Operasyon Merkezini Ziyaret Etti
Almanya Cumhurbaşkanı Frank-Walter Steinmeier ve beraberindeki üst düzey ...
 
Nakilnat, 2024’ün İlk Çeyreğinde Cirosunu İkiye Katlayarak 60 Milyona Ulaştırdı
Lojistik sektörü, çevik ve yenilikçi bir geleceğin kapısını açmaya çalışırken ...
CEVA Lojistik ve IFCO'dan Önemli İş Birliği
Üçüncü parti lojistik hizmetleri alanında dünyanın önde gelen isimlerinden ...
Mars Logistics, 2023 Karnesini Açıkladı: 2023’ü 529,5 Milyon Euro Ciro ile Kapattı
2023 yılını 529,5 milyon euro ciro ile kapatan Türkiye’nin önde gelen ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcbusfahrertreylerlkwşoförtruckKamyontürkiye