Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
16 Mayıs 2011 Pazartesi - 16:34

Petrole 77.8 milyar ödedik!

Petrol ithalatının Hazine'ye olan yükü yıl geçtikçe artıyor!

Petrole 77.8 milyar ödedik!

Türkiye'nin ham petrol ithalatı son 8 yılda yaklaşık yüzde 29 azalmasına rağmen, ham petrol fiyatlarındaki artış 8 yılda Hazineye yaklaşık 44.1 milyar dolar ek yük getirdi.

Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ''Ekonomik Veriler'' raporundan yapılan derlemeye göre, 2002 yılında 23 milyon 707 bin 589 ton ham petrol ithalatı yapılırken, 2003 yılında 24 milyon 28 bin 667 ton, 2004 yılında 23 milyon 917 bin 19 ton, 2005 yılında 23 milyon 389 bin 647 ton, 2006 yılında 23 milyon 786 bin 875 ton, 2007 yılında 23 milyon 445 bin 764 ton, 2008 yılında 21 milyon 833 bin 471 ton ham petrol ithalatı yapıldı. İthalat 2009 yılında 14 milyon ton 219 bin 427 tona düştü, 2010 yılında ise 16 milyon 873 bin 392 ton ham petrol ithalatı yapıldı.

Ham petrole ödenen fatura ise 2002 yılında yaklaşık olarak 4,1 milyar dolar, 2003 yılında 4,8 milyar dolar, 2004 yılında 6,1 milyar dolar, 2005 yılında 8,6 milyar dolar, 2006 yılında 10,7 milyar dolar, 2007 yılında 11,8 milyar dolar, 2008 yılında 15,6 milyar dolar, 2009 yılında 6,4 milyar dolar, 2010 yılında da 9,6 milyar dolar oldu. Yani son 8 yılda ham petrol ithalatı için ödediği toplam maliyet 77.8 milyar dolar oldu.

2002 yılına göre 2010 yılında yapılan ham petrol ithalatı yaklaşık yüzde 29 oranında azalmasına rağmen, 8 yılda yaklaşık yüzde 231 oranında artan petrol fiyatları Hazine'ye önemli bir maliyet getirdi.

VARİL FİYATINDA YÜZDE 231'LİK ARTIŞ


Uluslararası piyasalarda 2002 yılında varili ortalama 23,4 dolardan satılan ham petrol, 2003 yılında 26,9 dolar, 2004 yılında 34,5 dolar, 2005 yılında 50,1 dolar, 2006 yılında 61 dolar, 2007 yılında 68,1 dolar, 2008 yılında 97,1 dolar, 2009 yılında 61,1 dolar, 2010 yılında da 77,5 dolara yükseldi.

Ham petrolün ton fiyatı ise 2002 yılında ortalama 172,4 dolar, 2003 yılında 198,8 dolar, 2004 yılında 254,7 dolar, 2005 yılında 369,8 dolar, 2006 yılında 450,1 dolar, 2007 yılında 502,6 dolar, 2008 yılında 716,3 dolar, 2009 yılında 451,2 dolar, 2010 yılında 571,7 dolar oldu.

2002 yılına göre ortalama petrol fiyatı 2010 yılında yüzde 231 artış gösterirken, bu artışın maliyeti Hazine'ye 2003 yılında 633 milyon 399 bin dolar, 2004 yılında 1 milyar 967 milyon 659 bin dolar, 2005 yılında 4 milyar 616 milyon 524 bin dolar, 2006 yılında 6 milyar 605 milyon 20 bin dolar, 2007 yılında 7 milyar 741 milyon 581 bin dolar, 2008 yılında 11 milyar 874 milyon 292 bin dolar, 2009 yılında 3 milyar 963 milyon 603 bin dolar, 2010 yılında da 6 milyar 737 milyon 565 bin dolar olmak üzere toplam 44 milyar 139 milyon 643 bin dolar ek yük getirdi.

Eğer 2002 yılındaki ortalama fiyat değişmeseydi Türkiye 2002 yılında 23,7 milyon ton karşılığında ödediği 4,1 milyar dolara karşılık, 2010 yılında 16,9 milyon tonluk ithalatına karşılık sadece 2,9 milyar dolar ödeme yapacaktı.

Bu arada Orta Vadeli Programa göre Türkiye'nin 2011 yılında 17 milyon 976 bin 400 ton ham petrol ithalatına 10 milyar 600 milyon dolar ödeyeceği tahmin ediliyor.

 
Gürcistan Akaryakıtıyla Çekiyor
 
Bakan Yıldız'dan ÖTV müjdesi!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Gürcistan Akaryakıtıyla Çekiyor
Sarp Sınır Kapısı'nda yılın ilk 4 ayında araç ve yaya trafiğinin % 25 ...
Beykoz Lojistik ve IRU ortak semineri
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu IRU ACADEMY ile ortak olarak 11-12 ...
YOKOHAMA’DAN YAKIT TASARRUFU SAĞLAYAN YENİLİK
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden YOKOHAMA, hava sızıntısını minimuma ...
 
GOODYEAR, ULUSLARARASI NAKLİYE FİRMALARI İLE BİRARADA
100 yılı aşkın süredir dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden olan ...
ÇORLU ARTIK ISUZU’LU
Küçük otobüs sektörünün öncü markası Anadolu Isuzu, toplu taşımacılıkta ...
BURCU ESMERSOY SHELL'DE
Shell’in sürücülerin tasarruflu araç kullanma bilincini artırmak için ...
 
TEM otoyolunda sır kaza
TEM otoyolu üzerinde, kullandığı otomobili emniyet şeridine park edip ...
TIR metrobüs durağına daldı
D-100 karayolunda kontrolden çıkan TIR, metrobüs duraklarına girdi. Kazada ...
Apaydın'dan mesaj var
APAYDIN, “KAZALARIN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN EĞİTİM ŞART” “YOLLAR GÜZELLEŞTİ, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattruckkamyoncusondakikakamyonumtürkiyenewsşoförKamyon