Peugeot markası globalde 2016’da önemli ataklar yapacak. SUV atağı, bu yılın güçlü yönlerinden biri olacak. Bir yıldan kısa bir sürede 3’ü Avrupa’da ve 2’si Çin’de olmak üzere dünyada 5 adet SUV lansmanı gerçekleşecek ve markanın segmentteki varlığını ve imajını güçlendirecek. Traveller/Expert lansmanıyla Hafif Ticari Araç ürün gamında atağa geçecek olan Peugeot, bu dinamik pazarda yeni müşterilere ulaşarak pazar payını daha da artırmayı hedefliyor.
Globalde 3 milyon sattı
2015 yılında PSA Grubu 2 milyon 973 bin araç satışı gerçekleştirerek 2014 yılına göre %1,2 oranında bir artış elde etti. Çin, 731 bin araç satışı ile Grubun en büyük pazarları arasında yerini ve önemini koruyor. Grup, Avrupa’da %5,9 artışla 1 milyon 864 bin satış gerçekleştirilerek büyüme trendini 2015 yılında da sürdürdü.Peugeot markası dünya satışlarında 1 milyon 710 bin adet ile 2014 yılına göre %5,6 oranında bir artış gerçekleştirerek önemli bir büyüme sergiledi.
Avrupa’da Peugeot yüzde 10 büyüdü
Peugeot markası Avrupa satışları 1 milyon 056 bin adet ile %9,9 oranında artış gösterdi. Çin’de ise, Peugeot satışları %5,6 oranında artış ile 408 bin adet olarak gerçekleşti. Peugeot, her zamankinden daha zengin, tamamen yenilenmiş ve Markanın değerleri olan ödünsüz kalite, güçlü tasarım ve sezgisel sürüş keyfi yaşatan ürün gamı sayesinde bu başarılı sonuçlar elde edildi. Bu bağlamda, dünyada en çok satan ve Avrupa ilk 30 ülkesi C segmenti toplamında podyuma çıkan “Peugeot 308” markanın gurur kaynağı oldu. 2015’in ikinci yarısında lansmanı gerçekleşen Yenilenen 208 ve ardı ardına üç yıl satışlarını artıran Peugeot 2008 Markanın global sonuçlarında önemli rol oynadılar.Bir yandan yeni teknolojiler ve çok sayıda modelde sınıflarının en iyisi “Best in class” motor seçenekleri ve diğer yandan Peugeot 308’de %15’e varan satış paylarıyla GT, GT Line ve GTi by PEUGEOT SPORT versiyonların satış performansları, Markanın 2015 yılında “üst gam stratejisini” sürdürmesini sağladı.
(RADİKAL)