Tüm dünyada premium alanda lider olmayı hedefleyen Pirelli, sahip olduğu 140 yıllık endüstriyel deneyim ile sektörün önde markası olarak çalışmalarını sürdürüyor. 2013 – 2017 yılları yatırım planlarını açıklayan Pirelli, bu dört yıl boyunca 1,6 milyar Euro’luk yatırım gerçekleştirecek.
Avrupa Ekonomisinde yaşanmakta olan zorlu makro ekonomik koşullara rağmen, premium segmentteki büyümesini sürdüren Pirelli, bu segmentin premium olmayana göre 3 kat daha hızlı büyüdüğünü belirtiyor. Pirelli’nin finansal sonuçlarında, büyümesi ve yüksek marjları sayesinde bugüne kadar çok önemli katkısı olan premium segment (17 inç veya üzeri ölçüye sahip lastikler), Pirelli’nin cirosunun yaklaşık %53’ünü, karlılığının ise yaklaşık %80’inini oluşturuyor.
Günümüzde Pirelli
- Dünyanın seçkin otomobil üreticileri ile işbirliklerini güçlendiren Pirelli, ‘Prestige’ orijinal ekipman segmentinde %50’lik bir pazar payına sahipken, ‘Premium’ segmente ise yaklaşık %19’luk bir paya sahip.
- Toplam cirosunun %53’ünü karlılığının ise %80’den fazlasını oluşturan premium segmentin, otomobil segmenti içindeki ağırlığını artırdı.
- Lastik yenileme kanalında adetleri baz alan bir stratejiden değeri baz alan bir stratejiye geçen Pirelli, lüks segment üzerine yoğunlaşmasını sürdürdü.
- Endüstriyel segmentte ( ağır vasıta, tarım lastikleri segmenti), %13’ün üzerinde bir Fvök marjı ve son üç yıl içinde yaklaşık %20’lik bir yatırım getirisi (ROI) ile karlılık açısından en iyi sonuçları elde etti.
- Hızlı gelişen ekonomilerde coğrafi konumlanmasını güçlendiren Pirelli’nin, bu ülkelerdeki faaliyetleri bugün toplam cirosunun %56’sından fazlasını ve karının %63’ten fazlasını oluşturuyor.
Değişen Trendler
Otomotiv pazarı, devam etmekte olan makroekonomik belirsizlik, yeni düzenlemeler, döviz kurunun değişkenliği ve değişen tüketici alışkanlıkları gibi faktörlerden etkilenmeye devam ediyor. Tüm dünyada araç parkının 2017’ye kadar yılda %4 büyüyeceği öngörülmekte ve premium segmentin de payının 2017 yılında % 10’a çıkacağı beklenmektedir.
Lastik sektöründe Pirelli’nin premium alandaki büyüme hedefinin stratejik olarak pozitif etkileri görülmekte ve premium segmetnin premium olmayana göre 3 kat daha hızlı büyüyeceeği öngörülmektedir
Pirelli’nin gelişmekte olan ekonomilerdeki (Avrupa ve Nafta) premium segmentteki yıllık büyümesi, %6 düzeyinde, hızlı gelişen ekonomilerde ise premium segmentin yıllık ortalama büyümesi %12 olarak beklenmektedir.
2017 itibariyle premium segmentin hızlı artışına devam ederek toplam küresel lastik pazarının %26'sını oluşturulması öngörülmektedir.
4 Yıl Boyunca 1,6 milyar Euro’luk Yatırım Gerçekleştirilecek
Pirelli, önümüzdeki dört yıl boyunca 1,6 milyar Euro’ yatırım yapmayı planlıyor. Bunların %82’si otomobil segmentine yönelik olurken %18’i endüstriyel segmentte yapılacak. Tüm yatırımların %38’i Avrupa’da, %26’sı Latam’da, %14’ü Apac’ta, %10’nu Nafta bölgesinde, %6’sı Rusya’da ve %6’sı da Meai'de (Ortadoğu, Afrika ve Hindistan) yapılacak.
Bu yatırımlarla birlikte toplam otomobil segment kapasitesi 69 milyon adetten 2017 yılında 81 milyon adete çıkartılacak ve premium segment payı ise %48’den %63’e çıkartılacak. Endüstriyel kapasitesi ise 6,2 milyon adetten 2017 yılında 6,8 milyon adete artırılacaktır.
Premium Segmentte Orijinal Ekipman ve Değişim Pazarı Üzerine Odaklanma
2013-2017 yılları arasında küresel orijinal ekipman otomobil lastik pazarının 412 milyon adetten 496 milyon adete çıkması öngörülmektedir.
Yenileme lastik pazarının ise yine premium segmentin büyümesi sayesinde yıllık ortalama %7,3’lük bir büyüme ile 1,068 milyon adete ulaşması öngörülmektedir.
2013 – 2017 yılları arasında Pirelli’nin stratejisi hem Orijinal Ekipman hem de Yenileme pazarında Premium ve Super Premium lastiklerin (17 inç ve 18 inç veya üzeri ölçülerde) büyümesini hızlandırmak olacaktır. Bu nedenle premium adetlerin 2013’deki %38’den 2016 yılında %44’e çıkması; premium cirosunun ise %53’dan 2016 yılında %60’a çıkması planlanmaktadır.
Kamyon ve tarım lastiklerinin yıllık üretim kapasitesi ise %2 artırılarak 2013 yılında 6,2 milyon adetten 6,8 milyon adete çıkarılacaktır.
Sürdürülebilirlik Planı
Pirelli'nin sürdürülebilirlik alanında planları grubun endüstriyel planını desteklemektedir. Pirelli, sürdürülebilirlik konusunda yatırımcılar ile firmalar arasındaki diyaloğu teşvik etmek amacıyla BM PRI (Birleşmiş Miletler Sorumlu Yatırım İlkeleri) ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesinden ilham alan "Değer Yaratan Etkenler" modeline uygun bir şekilde çalışmalarını sürdürmektedir.
Bugün “yeşil” ürünlerden elde edilen gelirler lastik gelirlerinin %42’sini temsil ediyor.
Pirelli’nin sürdürülebilirlik performansı önde gelen sektörel derecelendirme endeksleri tarafından da teyit edildi: Pirelli, 2013 yılında altı yıllık dönemde Dow Jones Stoxx Sürdürülebilirlik ve Dow Jones Sürdürülebilir Dünya endekslerinde “Otomobil Parçaları ve Lastik” alanında sektörünün lideri seçildi.
2020 yılı için bir dizi hedef koyan Pirelli, 2014-2017 sürdürülebilirlik planını şu şekilde öngörüyor:
- Runflat ve Seal-inside gibi yeşil performans ürün serilerinin önemli ölçüde geliştirilmesi ile 2017 yılında “yeşil” ürünlerden elde edilen cironun lastik cirosunun %48’ine ulaşması;
- 2020 itibariyle CO2 emisyonlarında %15 düşüş;
- 2020 itibariyle enerji tüketim oranında %18 düşüş;
- 2020 itibariyle su kullanımı oranında %58 düşüş;
- 2020 itibariyle üretim atıklarında %95’i aşan geri dönüşüm;
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |