Pürüzlü zemini ve yüksek hızlı virajlarıyla lastikler için zorlu bir yarışa sahne olacak Circuit de Catalunya’ya özel, parkurun ürettiği yüksek enerji yükü karşısında sert, orta ve yumuşak lastikler önerildi. İspanya Grand Prix’sinin isim sponsoru ise bir kez daha Pirelli oldu.
2016 Formula 1 sezonunun beşinci ayağı olan İspanya Grand Prix’sine bir kez daha isim sponsoru olan Pirelli, Barselona’da ilk dört yarışın aksine sert, orta ve yumuşak lastikleri önerdi. Avusturya, Bahreyn, Çin ve Rusya için seçilen orta, yumuşak ve süper yumuşak tercihlerinden farklı olarak Barcelona’daki parkurda takımların büyük kısmı sert adaylarını en az sayıda tutarken, daha yumuşak hamurlara odaklandı.
İlk kez bu yıl ortaya çıkarılan turuncu sert hamurları şu ana kadar birden fazla set tercih eden bir pilot olmadı. Ancak Pirelli, yarış için bir set sert hamuru zorunlu tercih olarak önerdi. Beyaz orta hamur, performans ile dayanıklılık arasında iyi bir denge oluşturan çok yönlü bir lastik. Sarı yumuşak lastiklerin ise Barselona’daki pist şartlarına uzun süre dayanması zor görünüyor.
Takımlarda Barselona pistiyle ilgili çok sayıda veri var
Circuit de Catalunya sezon öncesi testlerin yapıldığı pist olması sebebiyle takımlarda 2016 yılıyla ilgili çok sayıda veri bulunduğuna dikkat çeken Pirelli Motor Sporları Direktörü Paul Hembery şöyle devam etti: “Barcelona, uzun 3’üncü virajda, ağırlıklı olarak sağdan gelen lastikler için yüksek enerji yükü getiren bir parkur. Yüzey oldukça pürüzlü ve yüksek hızlı virajlarla birlikte lastikler için zorlu bir sınav oluşturuyor. Parkurda tutunma kuvvetinin yüksek olması lastiklere giden dikey yükü daha da artırıyor. Elbette, sezon öncesi yapılan testlerde elde edilen verilere de bakılıyor; ancak yılın bu döneminde hava koşullarının çok daha sıcak olması bekleniyor. Bunun sonucunda da, birden fazla pit stop almaya yol açacak şekilde yüksek aşınma ve bozulmalar olmasını bekliyoruz ve bu da Grand Prix için çok sayıda stratejik seçeneğin ortaya çıkmasını sağlıyor.”