Dünyanın en önemli motorsporları organizasyonlarından biri olan Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi Pirelli, 2014 sezonuna dair istatistikleri açıkladı.
2014 Formula 1 Sezonunda 38 bin 168 lastik
Formula 1’in resmi lastik tedarikçisi Pirelli, 2014 sezonunda yarışlar için 38 bin 168 lastik tedarik etti. 5 bin 396 adedi test sürüşlerinde olmak üzere, haftasonu yarışlarında kullanılan 26 bin 364’ü slik, 11 bin 804’ü ise ıslak zemin lastiklerinin tamamı geri dönüştürüldü.
En çok tur Hamilton’dan
2014 Formula 1 sezonunu şampiyon tamamlayan Lewis Hamilton, Pirelli lastikleriyle sezon boyunca pistte attığı 495 turla bu alanda da ilk sırada yer aldı. Lastik türlerine göre en çok km gerçekleştiren yarışçı da olan Hamilton, kuru zemin orta lastikte 8 bin 230, ıslak zemin geçiş lastiğinde 1.142 ve ıslak zemin lastiğin de ise 469 km yaptı. Kuru zemin süper yumuşak lastikte 2 bin 846 km ile Sergio Perez, kuru zemin yumuşak lastikte 7 bin 011 km ile Esteban Gutiérrez, kuru zemin sert lastikte ise 3 bin 544 km ile Valtteri Bottas en çok km yapan pilotlar oldu.
En yüksek hıza Ricciardo ulaştı
Daniel Ricciardo, 362,1 km/s ile 2014 sezonunda Formula 1 lastiği P Zero’nun ulaştığı en yüksek hızı gerçekleştiren pilot oldu. 2014 sezonunda toplam 636 geçiş hamlesi yaşanırken yarış başına ortalama 33 geçiş hamlesi yaşanmış oldu. Bu atakların en çok yaşandığı yarışlar ise, kuru zeminde 65 atakla Almanya, ıslak zeminde ise 49 hamleyle Macaristan yarışları oldu. Geçiş denemelerinin en az olduğu yarış ise 7 hamleyle Monako Grand Prix’si oldu.
Pilot başına ortalama 2,02 pit stop gerçekleşti
Formula 1 2014 sezonunda toplam 817 pit stop gerçekleşti. Yarış başına 43 adet pit stop gerçekleşirken pilot başına ortalama 2,02 pit stop yaşandı. En çok pit stop 79 kez ile Japonya’da yaşanırken en az pit stoplar 23 kez ile İtalya ve Rusya’da gerçekleşti.
2015 lastiği SuperSoft piste çıkacak
Pirelli’nin Formula 1’e girdiği yıllar arasında en zor deneyimlerin yaşandığı yılın 2014 yılı olduğunu belirten Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery, “Farklı karakterlere sahip olan yeni nesil araçların yarışlara katılımıyla tarihteki en zor sezonu yaşadığımızı söyleyebiliriz. Ama ne olursa olsun, Formula 1’de ilgi çekici yarışların, çok farklı yarış stratejilerinin ve araç geçişlerinin yaşanmasına yönelik hedeflerimize ulaştığımızı düşünüyorum” dedi. 2015 sezonu lastiklerinin geçen yılkilerin geliştirilmesiyle elde edileceğini söyleyen Hembery, “Bu yıl tamamen yeni bir lastiğimiz var: o da yeni bileşenlere sahip olan SuperSoft” diye konuştu.