2011 yılında ön plana çıkanlar
· Avrupa dışında satışlar ve Renault markası ile güçlü bir büyüme gerçekleştirildi (+%6.8).
· Avrupa’da, Renault binek araçlarda (PC) ve hafif ticari araçlarda (LCV) 2. sıradaki yerini korudu, piyasanın %8.6’ini elinde bulundurdu. Art arda on dört yıldır Renault Grubu hafif ticari araç pazarının lider konumda, pazardaki payı %15.6 arttı.
· Renault, yıl sonunda Sıfır Emisyonlu (Z.E.) araçlarını piyasaya sürerek geleceğe yatırım yapmaya başladı, bu araçlar arasında Fluence Z.E. ve Kangoo Z.E. Yakın dönemde International Van of the Year 2012 ünvanını alan, Renault’un elektrik motorlu Van’ı 19 büyük Fransız şirketinin tercihi oldu (15.600 araç tedarik sözleşmesi ile).
Satış ve Pazarlama & Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı ve Avrupa Bölgesi Başkanı Jérôme Stoll, bu sonuçları yorumlarken şunları söyledi:“2011 yılında Renault Grubu kendi rekorunu kırarak 2.7 milyon araç satışı gerçekleştirdi ve satışlarının %43’ünü Avrupa dışından elde ederek küresel büyüme amacına ulaştı. Bütün uluslararası bölgelerin desteğiyle bu güçlü büyüme, Grubun uluslararası erişim ağının genişlediğinin bir göstergesi. Avrupa’daki güncel konjonktüre rağmen Renault, pazarın 2. markası olma özelliğini korudu ve ardarda 14 yıldır hafif ticari araç pazarının lideri konumunda. Geçen yıl da ekonomik elektrik motorlu araçlar dönemi başladı, Renault Fluence Z.E. ve Renault Kangoo Z.E piyasaya sürüldü.”.
2011 yılında küresel piyasalar %5.3 oranında büyüme gösterdi. Bu büyüme, Rusya (+%40), Türkiye (+%13) ve Latin Amerika (+%10) dahil uluslararası piyasalar aracılığıyla gerçekleşti. Avrupa’da pazar dengeli iken (-%0.5) genel sonuç birbiriyle çelişen eğilimleri gizlemeyi başardı:
- Yükselen piyasalar: Hollanda (+%16), Almanya (+%9), Avusturya (+%9), Belçika/Lüksemburg (+%5)
- Düşüş gösteren piyasalar: Portekiz (-%30), İspanya (-%17), Italya (-%10), Birleşik Krallık (-%2), France (-%1.3)
Bu bağlamda, ticari faaliyetleri Ağustos ayının sonundan itibaren etkilemeye başlayan Japonya’daki tsunaminin neden olduğu kesintilere ve büyük tedarik kısıtlamalarına karşın Grup, 94 bin 687 araçlık ve %3.6’lık bir artışla 2.722.062 birim satarak 2010 yılına ait kendi rekorunu kırmış oldu. Bunun bir sonucu olarak, Grubun küresel pazar payı %3.6 olarak gerçekleşti.
Avrupa’da, Grubu %10.1 oranında pazar payı elde ederken satışlar ve hacimler %5.7’lık bir oranla 1,549.376 adede düştü.
Avrupa dışında Grup, hızla büyüyen piyasalardaki uluslararası açılımını başarıyla gerçekleştirdi (+%6.2). Grup satışları %19.2’lik bir artışla 1.172.686 adede ulaştı. Bunun sonucu olarak Avrupa dışında satışlar toplam satışların %43’üne ulaştı, bu oran 2010 yılında %37 olarak gerçekleşmişti.
Marka olarak satış: Renault markası öncülüğünde Grup büyümesi
- Renault markasının satışları 2010 yılı ile karşılaştırıldığında %6.8 artış gösterdi. 2.260.694 adet satışıyla marka Grup satışlarının %83’üne ulaştı.
- Dacia marka satışlar %1.8 ile hafif oranda düşüş gösterdi, bunun başlıca nedeni Japonya’daki tsunaminin yarattığı tedarik kısıtlamalarıydı. Üretim kapasitesi Eylül ayından itibaren maksimum seviyeye ulaşmış olsa da, bu yılın ilk yarısında üretimdeki yavaşlamayı dengelemek için yeterli olmadı.
- Renault Samsung Motors marka satışları %27’lik bir oranla 118 bin 135 adede düştü.
Avrupa bölgesi (Fransa dahil): Grup %10’un üzerindeki pazar payını korudu
Renault markası binek+hafif ticari araç pazarında 2. sıradaki yerini korudu (%8.6).
Renault markası, 1988 yılından bu yana elinde bulundurduğu hafif ticari araç pazar lideri konumunu %15.6’lık pazar payı elde ederek pekiştirdi.
· Grubu,16 Kuzey ve Orta Avrupa ülkesinde pazar payı artışları gerçekleştirdi, bunlar arasında:
o Hollanda (+0.7 puan), Renault markası binek otomobilde üçüncü sırada yer aldı
o Belçika/Lüksemburg (+0.5 puan), Belçika’da rekor satış (92 binin üzerinde) ve tüketici satışları kanalında ikinci konumda
o Polonya (+1 puan)
o Macaristan (+1.5 puan)
· Almanya: satışlar güçlü bir pazarda (+%9.4), %5.7’lik bir oranla 181 bin 176 adede ulaştı. Pazar payı 0.2 puan düşüşle %5.3’e indi.
· Yılın ikinci yarasındaki güçlü makroekonomik ve mali koşullara karşılık, Grup en düşük düzeyde kar sunan satış kanallarından çekilme kararı aldı. Bunun bir sonucu olarak Grup en büyük düşüşlerin gerçekleştirildiği piyasalarda ve özellikle aşağıdaki ülkelerde pazar payında düşüş yaşadı:
o İspanya (-0.5 puan). Renault markası %10.9’luk bir pazar payı ile lider konumunu korudu.
o Birleşik Krallık (-1 puan). Renault’nun pazar payı %4 olarak kaldı, Sterlin kuruna bağlı olarak negatif kurun etkisi yaşandı.
· Fransa: Motor tedarik kısıtlamaları ve Japonya’daki tsunaminin neden olduğu kesintiler nedeniyle yılın ilk yarısında keskin bir düşüş yaşandıktan sonra, yılın ikinci yarısı tahminler doğrultusunda gerçekleşti. Grup, yılın son dört ayında bir rekor kırarak pazarda %28’lik pay elde etti (2003 yılından itibaren en iyi dört aylık dönem). Grup, %7.5’lik bir düşüş ile 689 bin 022 adet satış gerçekleştirdi ve bütün yıla ait %26.1’lik bir pazar payı açıkladı.
o Renault markası, 594 bin 655 araçlık satışla binek ve hafif ticari araç pazarında lider konumda.
§ Tüketicilere satılan her dört araçtan biri Grup’a ait.
§ Her üç hafif ticari araçtan biri Renault marka bir araç.
§ Twingo, Clio ve Mégane segment lideri.
o Dacia markası tüketicilere satışta 5. sırada (94 bin 367 adet binek + hafif ticari). Markanın pazar payındaki 0.5 puanlık düşüşün nedeni hükümetin LPG motorlarına desteği durdurması ve Japonya’daki tsunami ile ilgili motor tedarik kısıtlamaları idi. Dacia Duster ticari başarısını artırdı 2010 yılı ile karşılaştırıldığında %170’lik bir artış (binek + hafif ticari) markayı tüketiciye satış kategorisinde altıncı sıraya yerleştirdi.
Avrupa Dışı: Grub’un devam etmekte olan uluslararası büyümesini destekleyen olağanüstü bir büyüme seviyesi
§ Avrupa dışında satışlar %19.2 oranında arttı ve Grup satışlarının %43’üne ulaştı, bu oran 2010’da %37 idi.
§ Grubun en çok satış yaptığı 10 pazarda ön plana çıkanlar:
§ Brezilya Grubun 2 numaralı pazarı (1 sıra yükselişle),
§ Rusya dördüncülüğe yükseldi (5 sıra yükselişle),
§ Türkiye beşinci sırada (2 sıra yükselişle),
§ Arjantin sekizinci sıraya yükseldi (3 sıra yükselişle),
§ Iran artık Grubun 10. pazarı (3 sıra yükselişle)
Avrasya Bölgesi: satışlar %60.1 oranında arttı, pazar payı 0.8 puanla %5.6 oranında yükseldi
Rusya’da, Renault markası satışlarda ve pazar payında rekorlar kaydetti, %60 oranında bir artışla satışlar 154 bin 734 araca ulaştı ve %5.8’lik pazar payı gerçekleşti (+0.7 puan). Renault Logan, Sandero ve Fluence’ın başarısı ile Renault markası pazarda ilk 5’te yer almaktadır. Satış ağı büyümeye devam ediyor, 2011 yılının sonunda 142 satış noktasına ulaşıldı.
Amerika Bölgesi: satışlar %25 oranında arttı, pazar payı 0.8 puanla %6.1 oranında yükseldi
Grup yaklaşık 400 bin araçlık bir satışla rekor satışlar ve pazar payı (%6.1) gerçekleştirdi.
Brezilya Renault grubun 2 numaralı pazarı, %3’lük bir artışın bulunduğu pazarda bu ülkedeki satışlardaki artış %21. Renault markası satışlarda (194 bin 300 adet) ve pazar payında (%5.7) yeni rekorlar kırdı.
Arjantin’de, hızla büyüyen bir piyasada, Grup satışları %29’luk bir artış ile ilk kez 106 bin birimi aştı. pazar payı %13 olarak gerçekleşti.
Markanın Brezilya ve Arjantin’deki başarısının temelinde Renault Sandero Phase 2 vardı, bu modelin 2011 yılının ilkbaharında lansmanı gerçekleşti ve özellikle bu piyasalar için geliştirildi. Ekim ayında lansmanı gerçekleştirilen Renault Duster da olumlu karşılandı.
Meksika’da, satışlar %28 oranında arttı ve Renault markası 2001 yılından itibaren pazar payında en iyi performansı gerçekleştirdi (%2.6) ve 23 bin 132 birimlik satışa ulaştı.
Kolombiya’da Renault markası 46 bin 820 birim ile rekor satışlar gerçekleştirdi, bu 2010 yılı ile karşılaştırıldığında %23’lük bir artış ifade ediyor ve %15,6’lık pazar payı ile pazardaki 2. sırasını korudu.
Euromed Bölgesi: satışlar %13.2 oranında arttı, pazar payı 0.1 puan ile %21.3 oranında yükseldi
Grup bölgedeki başlıca pazarlarda lider konumda.
Türkiye’de: Türkiye’de Renault ve Dacia markaları ile Grup satış hacmini %23 oranında artırarak 140 bin 827 adede ulaştı ve %16.3 oranında pazar payı gerçekleştirdi (+1.3 puan). Türkiye, özellikle Renault Fluence ve Symbol’ün başarısı sayesinde, Grubun beşinci büyük pazarı konumunda. Euromed Bölgesi’nde hafif ticari araç sıralamasında birinci sırada yer alan Türkiye, aynı zamanda uluslararası Renault hafif ticari araç sıralamasında, Fransa’nın ardından 2. sırada yer alıyor.
Romanya’da: düşüş gerçekleştiren bir pazarda, Grup lider konumunu sürdürdü, %37.3 oranında pazar payı gerçekleştirdi (satış adedi 39 bin 592). Dacia pazarda Logan, Sandero ve Duster ile piyasa lideri konumunda.
Cezayir’de 75 bin 042 birim ile (%18’lik bir artış) rekor satışlar gerçekleştirdi. Güçlü bir şekilde gelişen bir pazarda Renault grubun pazar payı %25.3. Renault ülkede en çok satan model olan Symbol’ün başarısı nedeniyle birinci sırada yer alıyor.
Fas’ta, Grup 3.2 puanlık bir artış ile %37 ile rekor düzeyde Pazar payı elde etti (satılan birim 41 bin 501). Dacia ve Renault bir kez daha birinci sırada yer aldı.
Asya-Afrika Bölgesi: satışlar %3.2 oranında arttı, pazar payı %0.9 oldu
İran’da, Renault markasının satış hacmi iki katına çıkarak 93 bin 578 birime ulaştı. Pazar payı 2.8 puan arttı, bu başarının altında Mégane2 ve Logan’ın satış performansı yatıyor.
Cin’de, Renault 80 satış noktasına sahip ve satışlar Koleos’un başarısıyla %65’lik bir artışla 24,275 birime ulaştı.
Hindistan’da, 2011 yılında Koleos ve Fluence lansmanı gerçekleşti, bir otomobil dergisi olan Top Gear tarafından Saloon Car of the Year unvanı verildi. 2012 yılında ürün yelpazesi Pulse ve Duster dahil üç yeni araç ile genişleyecek. Bu lansmanlar markanın bu pazarda önemli bir aktör olma kararlılığını göstermektedir, bud a Rusya ve Brezilya ile birlikte uluslararası stratejinin üçüncü ayağını oluşturmaktadır.
Güney Kore’de, satışlar %30 oranında düştü, Renault Samsung Motors marka geliştirme ve rekabeti artırmaya yönelik eylem planı hazırlıyor.
2011 yılındaki ürün lansmanları
§ Energy dCi 130 motor (115 g/km CO2 emisyonu) Avrupa’da Scénic ve Grand Scénic
§ Renault Sandero Phase 2, Güney Amerika’da
§ Renault Fluence, Brezilya, Kolombiya, Hindistan ve Çin’de
§ Renault Latitude, Avrupa, Türkiye, Amerikalar ve Çin’de
§ Renault Duster Brezilya ve Arjantin’de
§ Renault Kangoo Z.E. ve Fluence Z.E, Avrupa’da
§ Renault Samsung Motors SM7 ve New QM5, Güney Kore’de
Renault grup 2012 satış tahminleri
Küresel pazarın 2012 yılında %4 oranında büyümesi bekleniyor. Grup Avrupa dışında güçlü pazarlarda büyümeye devem edecek. %3 oranında bir düşüş yaşanacağı tahmin edilen Avrupa pazarlarındaki konumunu pekiştirecek, (Fransa’da düşüş %7), Renault’un Drive the Change Plan’ında belirtilen mali hedefler korunacak.
Satış ve Pazarlama & Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı ve Avrupa Bölgesi BaşkanıJérôme Stoll : “Belirsiz bir iktisadi ve mali ortamda, Renault Grubu 2012 yılında güçlü konumunu koruyacak özelliklere sahip. Bu yıl hem Avrupa hem de uluslararası pazarlarda büyük bir ürün tanıtımı gerçekleşecek, dokuz yeni model tanıtılacak. Bunların arasında Renault’nun yenilikleri herkese ulaştırma konusundaki kabiliyetini gösteren iki elektrik motorlu araç olan ZOE ve Twizy de var; markanın yeni dizayn yaklaşımının öncüsü olan Yeni Clio; üç yeni Dacia: bir Van ve hobi aracı olan Lodgy MPV. Bu yeni ürünlerin dört yeni motor ve ZOE ve Yeni Clio’da 2012 yılında sunulacak olan dokunmatik, entegre ve bağlantılı bir tablet olan ve inanılmaz fiyatlarla sunulan R-Link’in tanıtımı markalarımızın çekiciliğini daha da artırmaya yardımcı olacak”.