Bu bağımsız teknik Komisyonun amacının, Fransız otomobil üreticilerinin araçlarında benzer yazılım kullanmadıklarını doğrulamak olarak açıklandı.
Bu bağlamda UTAC, 25 adedi Renault olmak üzere 100 otomobili test ediyor. Aralık 2015’in sonunda, 4’ü Renault marka olmak üzere 11 aracın test süreci tamamlandı.
Böylece Fransız kamu kurumlarıyla Renault mühendisliği arasında verimli ve etkili bir diyalog oluşması sağlandı.
Bağımsız teknik Komisyonun önemli aktörlerinden biri olan Ekoloji, Sürdürülebilir Kalkınma ve Enerji Bakanlığına bağlı Enerji ve İklim Genel Müdürlüğü, devam eden prosedürün Renault araçlarında herhangi bir yanıltıcı yazılıma rastlanmadığını ifade etti.
Bu, Renault için iyi bir haber.
Devam eden testler akabinde, piyasaya sunulan araçlar gibi fabrikadan çıkan Renault araçları için Renault grubunun, Renault Emisyon Planının bir parçası olarak hızlı bir şekilde piyasaya sunmaya karar verdiği ve araçlarının dinamik performansını geliştirme amacı güdecek iyileştirme çözümlerinin ortaya konulması sağlanacak.
Buna paralel olarak, DGCCRF bağımsız teknik Komisyon tarafından gerçekleştirilen ilk bulgu analizlerini doğrulamak amacıyla yerinde bir dizi kontrol yapmaya karar verdi
DGCCRF, Genel Merkez, Lardy’deki Renault Teknik Merkezi ve Guyancourt’taki Technocentre alanlarını seçti.
Renault çalışanları, Kamu Denetim Komisyonu’nun çalışmaları ve Ekonomi Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmesine karar verilen kontroller sırasında tam işbirliği sağlamaktadır.
COP 21’in başarısının ardından Renault, gezegenin korunması için gerekli endüstriyel çözümlere yönelik yatırımlarını artırmaktadır.
Renault Grubu hali hazırda CO2 emisyonlarının iyileştirilmesi programlarında ilk 3 sırada (2013’te 1. ve 2014’te 2.) yer almakta olup, araçlarının karbon ayak izini %10’a kadar azaltmıştır.