Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
28 Nisan 2017 Cuma - 11:05

Renault Grubu'nun Cirosu İlk Çeyrekte Yüzde 25,2 Arttı

Renault Grubu’nun cirosu ilk çeyrekte 13 milyar 129 milyon €’ya yükseldi (AVTOVAZ hariç 12 milyar 560 milyon €). Yüzde 25,2 (AVTOVAZ hariç yüzde 19,7) oranındaki bu artış özellikle satış adetlerindeki ve ortaklara satışlardaki artıştan kaynaklandı.

Renault Grubu nun Cirosu İlk Çeyrekte Yüzde 25,2 Arttı

Renault Grubu’nun cirosu ilk çeyrekte 13 milyar 129 milyon €’ya yükseldi (AVTOVAZ hariç 12 milyar 560 milyon €). Yüzde 25,2 (AVTOVAZ hariç yüzde 19,7) oranındaki bu artış özellikle satış adetlerindeki ve ortaklara satışlardaki artıştan kaynaklandı.
 
Grubun satışları (Lada dahil sabit yapıda), yüzde 4 büyüyen global pazarda, 2017’in ilk çeyreğinde yüzde 15,8 oranında artarak 873 bin 678 araca yükseldi.
 
Tüm bölgelerde satış adedi ve pazar payı artışı yaşandı. Renault ve Dacia markaları ilk çeyrekte yeni bir satış rekoru kırdı.
 
Avrupa’da, yüzde 8 büyüyen bir pazarda, Grubun satışları yeni modellerin yanı sıra Kadjar, Clio 4, Captur ve Duster modellerinin başarılı sonuçları sayesinde yüzde 10 oranında artış kaydetti.
 
Türkiye’de, yüzde 7,4 oranında düşen pazarda Renault Grubu satışlarını yüzde 0,8 arttırdı. Grubun pazar payı yüzde 19’a ulaştı (+1,5 puan). Renault markası ile Türkiye’de yılın ilk çeyreğinde 13,6 pay ile toplam pazar liderliği elde edildi.
 
Renault Grubu yıllık hedeflerini teyit ediyor.
 
TİCARİ SONUÇLAR: İLK ÇEYREĞİN ÖNE ÇIKAN VERİLERİ
Renault Grubu’nun (Lada dahil) küresel satışları (binek ve hafif ticari araç), yüzde4 büyüyen pazarda yüzde 15,8 oranında artış kaydetti. Grubun pazar payı böylece yüzde 3,8’e yükseldi (2016’ya göre +0,4 puan). Renault ve Dacia markaları ilk çeyrekte yeni bir satış rekoruna imza attı. Renault Samsung Motors satışları yüzde 56,3 ve Lada satışları yüzde 7 oranında arttı.

Avrupa’da, Grubun binek + hafif ticari araç pazar payı 0,2 puan artarak yüzde 10,1’e ulaştı. Yüzde 10 artışla 478 bin 706 satış adedi kaydedildi. .
 
Renault markası yüzde 10,1 artış kaydedilen satışlarıyla büyümeye devam ediyor. Pazar payı yüzde 7,7’ye yükseldi (+ 0,1 puan). Renault özellikle 2016’da Megane ailesinin tümüyle yenilenmesinden faydalanıyor. Elektrikli araç satışları, 400 km menzil sunan Yeni ZOE sayesinde yüzde 46 yükselerek 10 bin adede (Twizy hariç) yaklaştı.

ZOE satışları yüzde 57 artarak elektrikli araçlar pazarında yüzde 28 paya sahip Grubun liderliğini pekiştirdi.
 
Dacia markası 112 bin 457 adetlik araç satışı ve yüzde 2,4 pazar payıyla ilk çeyrekte satış rekoru kırdı. Yüzde 9,5 oranındaki bu yükseliş, 2016 sonunda piyasaya sunulan Sandero’nun 2. versiyonunun performansından kaynaklandı.
 
Fransa’da, Renault Grubu yüzde 5,6 oranında artan satışlarla pazarın büyümesinin faydasını gördü. Grup en iyi 10 binek araç arasına 5 aracını (Clio 4 satışlarda lider) dahil ederken, en iyi 10 hafif ticari araç arasında ilk dördü ele geçirdi. Dacia markası ise Sandero’nun başarısının meyvelerini yiyor (perakende binek araç lideri).
 
Avrupa dışındaki tüm bölgelerde de satış adedi ve pazar payı yükselişte.
Renault Grubu, ürün gamının başarısıyla konumunu sağlamlaştırıyor: Hindistan’da Kwid, Kore’de QM6 ve SM6, Rusya’da Kaptur, Çin’de Koleos, Türkiye’de Mégane Sedan ve Amerika’da Captur.
 
Afrika-Ortadoğu-Hindistan’da, Grubun satışları yüzde 30,9 artarken, pazar payı yüzde 6 olarak gerçekleşti (+1,4 puan).
İran’da, Tondar ve Sandero’nun başarısı sayesinde satışlar büyük bir artış sergiledi (+%161,5) ve pazar payı yüzde 9 oldu (+4,9 puan).
Hindistan’da, Renault yüzde 3,6 pazar payı ve yüzde 9,9 satış artışıyla bir numaralı Avrupalı marka olmaya devam ediyor. Kwid yaklaşık 27 bin adet sattı.
Kuzey Afrika’da, Grubun satışları yüzde 13,4 artarken pazar payı 8,3 puan yükselerek yüzde 41,5’e ulaştı.
 
Avrasya’da, yüzde 0,5 düşüşte olan bir pazarda, satışlar yüzde 6,3 artış gösterdi. Grubun artık Lada markasını da içeren pazar payı, özellikle Rusya’daki dinamizm sayesinde, 1,5 puan artarak yüzde 24,1 oldu.

4 yıldır ilk kez hafif yükselişte (+%1) olan Rus pazarında, Grup satışlarını yüzde 9,2 artırdı (Lada dahil). Renault markası 0,8 puan artışla yüzde 8,1’lik pazar payı elde etti. Haziran 2016’da pazara sunulan Kaptur’un satışları ilk çeyrekte 6 bin adedi aştı.

Lada, yeni modelleri Vesta ve Xray’in başarısı sayesinde satışını yüzde8 arttırırken yüzde 19,1’lik (+1,2 puan) pazar payına ulaştı.

Rusya, Lada’nın hacimlerinin konsolidasyonuyla birlikte Grubun 2. pazarı oldu.
Türkiye’de, yüzde 7,4 oranında düşen pazarda Renault Grubu satışlarını yüzde 0,8 arttı. Grubun pazar payı yüzde 19’a ulaştı (+1,5 puan). Renault markası ile Türkiye’de yılın ilk çeyreğinde 13,6 pay ile toplam pazar liderliğini elde edildi. Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçilen Yeni Megane Sedan ise 6 bin 816 adet satış rakamı ile büyük başarı elde etti.
 
Asya Pasifik bölgesinde, yüzde 4,6 oranında büyüyen pazarda satışlar yüzde 99,7 arttı.

Çin’de, Renault yaklaşık 18 bin araç satışı gerçekleştirirken (2016’nın aynı döneminde satış adedi 3. Bin 400 idi), bunun 10 bin adedi 2016 sonunda piyasaya sunulan ve yerel üretim olan “Yeni Koleos” oldu.

Renault Samsung Motors, yüzde 0,9 oranında büyüyen Kore pazarında yüzde 56,4 büyüdü. Pazar payı piyasaya sunulan son ürünlerin (SM6 ve QM6) başarısı sayesinde yüzde 6,2’ye ulaştı (+2,2 puan).
 
Amerika bölgesinde, yüzde 9 büyüyen pazarda satışlar yüzde 19 artarken pazar payı da 0,5 puan artışla yüzde 6,3 oldu. Sandero, Logan ve Duster Oroch başarılarını pekiştirdiler.

Renault Grubu Arjantin pazarındaki toparlanmadan faydalanmaya devam ediyor ve yüzde 42,8 oranında büyüyen pazarda satışlarını yüzde 87,2 artırdı. Pazar payı 3,1 puan artarak yüzde 13,1’e ulaştı. Renault 2016 sonundan beri Sandero ve Logan’ın yerel üretiminin faydasını görüyor. Brezilya’da, pazar sabit bir trend izlerken (-%1,2) Grup yüzde 6,8’lik pazar payını korudu.
 
FAALİYET ALANINA GÖRE ÇEYREK DÖNEM CİROSU
2017’nin ilk çeyreğinde, Grubun cirosu 13 milyar 129 milyon €’ya ulaştı (+%25,2). AVTOVAZ konsolidasyonunun etkisi hariç, Grubun cirosu yüzde 19,7 artarak 12 milyar 560 milyon € oldu (kur etkisi hariç +%18,4).
 
AVTOVAZ hariç otomobil cirosu, temelde satış artışı (+9,2 puan) sayesinde, 11 milyar 939 milyon € olarak gerçekleşti (+%20,1). Ortaklara satışlardaki artış da bu büyümeye 3,5 puan katkı sağladı. Büyüme Grup’un İran ve Çin’deki CKD faaliyetinin yanı sıra Avrupa’daki (özellikle Nissan Micra’nın üretiminin başlamasıyla birlikte) montaj araç satışlarındaki dinamizmi yansıtıyor. Fiyat etkisi (+2,4 puan) temelde son lansmanlardan etkilendi. Kur etkisi, Sterlinin olumsuz etkisine rağmen, ağırlıklı olarak Rus Rublesinin ve Brezilya Realinin güçlenmesi sayesinde 1,3 puan seviyesinde olumlu oldu.

Satış finansmanı (RCI Banque) ilk çeyrekte 621 milyon €’luk bir ciro gerçekleştirerek 2016’ya oranla yüzde 13,5 arttı. Yeni finansman sözleşmesi adedi yüzde 21,4 arttı. Ortalama gelir getiren varlıklar yüzde 21,9 artarak 37,9 milyar € ’ya ulaştı. 

 
Mercedes-Benz Türk'e Bir Ödül Daha
 
Avek Otomotiv Ümraniye Tesisi Hizmete Girdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk'e Bir Ödül Daha
Capital dergisinin her yıl düzenlediği “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” ...
Yeni Nesil Scania Türkiye Yollarında
Scania, 10 yıllık araştırma geliştirme süresi, 2 milyar Euro yatırım ve ...
Barsan Global Lojistik, Türkiye’nin En Büyük Deposunu İnşa Ediyor
Barsan Global Lojistik 2016 hedeflerini başarıyla gerçekleştirerek, 2017 ...
 
Mercedes-Benz Türk’ten Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerine Teknolojik Destek
Mercedes-Benz Türk, sosyal sorumluluk projesi “EML’miz Geleceğin Yıldızı” ...
Maserati Birmot ile Başkentte Otomobil Severlerin Beğenisine Sunuldu
Türkiye’nin lider otomotiv perakendecisi Otokoç Otomotiv bünyesindeki ...
Kosifler Oto’dan Kızılay’a Kan Bağışı
“Konu Hayata Bağlanmaksa Biz Varız” diyen Kosifler ailesi ve Kosifler ...
 
Sprinter, Türkiye’nin 38 Farklı Şehrini ziyaret etti!
Kendi kategorisinde sunduğu en yüksek güvenlik donanımlarıyla “Türkiye’nin ...
Toyota, TEOG Sınav Günlerinde Trafikte “Sessizlik” Diyor
Toyota, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavlarının yapılacağı ...
KAÇUV ve Ford Otosan “Umut Kafe” Projesi’ni Hayata Geçiriyor
Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV), Ford Otosan’ın desteği ile “Umut ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumsondakikatruckfahrerKamyonnewstreylerlkwkamyoncu