Renault Grubu, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 7.3 artışla,yüzde 1.5 oranında büyüyen global pazarlarda 692 bin 453 adet araç satışı gerçekleştirdi.
Yüzde 8.2 oranında yükselme gösteren Avrupa pazarında ise Grup’un araç satışları yüzde 8.9 artış kaydetti. Bu artıştaki en büyük pay, yeni modellerin başarısı (Espace, Kadjar veTalisman)ve Clio IV ileCaptur’un devam eden başarılı satış rakamlarına ait.
Avrupa dışında ise Rusya, Brezilya ve Cezayir pazarlarındaki kötü gidişata rağmen Grup’un satışları yüzde 4.7 oranında yükseldi. Afrika, Orta Doğu ve Hindistan Bölgelerinde görülen yüzde 36.1’lik artış bu yükselmede etkili oldu.
Avrupa pazarlarında ilk çeyrekte ortaya çıkan büyüme göz önüne alındığında Grup’un söz konusu pazardaki tüm yıl tahmini daha önceki +%2’nin yerine +%5 olarak güncellendi. Brezilya pazarı tahmini ise önceki - %6’ya kıyasla - %15 ila - %20 arasında olarak güncellendi.
Grup, 2016 yılına ilişkin hedeflerini teyit etti.
İLK ÇEYREK TİCARİ SONUÇLAR
Yüzde 1.5 yükselen global otomotiv pazarında Renault Grubu’nun satışları yüzde 7.3 artarak 692 bin 453 adede ulaştı. Grup’un pazar payı ise 0.2puanlık artışla yüzde 3.1 oldu.
Grup, Avrupa pazarının canlığından istifade etmeyi sürdürdü. Yüzde 8.2 oranında yükselme gösteren bu pazarda araç satışları yüzde 8.9 arttıve pazar payı yüzde 9.8’e erişti. Renault markası satışlarıClio IV (Avrupa’nın en çok satan ikinci otomobili) ve Captur, Kadjar, EspaceveTalisman sayesinde yüzde 9.9 oranında büyüdü. İlk çeyrekte lanse edilen Yeni Megane’ın tam etkisi henüz hissedilmedi. Dacia markası satışları ise büyük oranda Sandero sayesinde yüzde 5.7 arttı.
Grup, yılın ilk çeyreğinde Fransa’da163 bin 104 adetlik satış gerçekleştirerek yüzde 8.6 artış gerçekleştirdi. Pazar payı ise yüzde 26.5 ile sabit kaldı.Grup’un 4 modeli , “En Çok Satan 10 Otomobil” sıralamasında yer alıyor; Clio IV bu sıralamada bir numarada yer aldı. Renault markası beş yıldır ilk kez,ilk üç aylık süreçte 100 bin’den fazla binek otomobil sattı. Dacia markasında ise binek otomobil satışları yüzde 16.8 arttı.
Grup, Rusya ve Brezilya pazarlarında devam eden durgunluğa rağmen Avrupa dışındaki satışlarda yüzde 4.7’lik artış kaydetti. Afrika, Orta Doğu ve Hindistan Bölgelerindegerçekleştirilen güçlü satışlar bu artışta etkili oldu.
Afrika, Orta Doğu ve Hindistan BölgelerindeGrup’un araç satışları yüzde 36.1 oranında büyüdü. Pazar payı ise 1.5 puanlık artışla yüzde 4.6 oldu.
İran’daise pazar, Grup’un yaklaşık yüzde 600 oranında artan satışlarıyla yeniden açılmaya başladı. Bu durum büyük oranda Logan veSandero’nun elde ettiği başarıdan kaynaklanıyor. Grup’un pazar payı 3.6 puanlık artışla yüzde 4.2 oldu.
Hindistan’da pazar payı yüzde 3.3 büyüdü. Renault’nun satışları ise Kwid’in elde ettiği başarı sayesinde yaklaşıkyüzde 200 oranında artış gösterdi. Kwid, lanse edildiği tarihten beri Grup 120 binsipariş aldı ve sene başından beri de yaklaşık 23 binadetlik satış gerçekleştirdi.
Kuzey Afrika’da satışlar yüzde 25.5 azalma gösterdi. Bunun en büyük nedeni, Renault’nunpazar payının artmasına rağmen yüzde 54.4’lük düşüş sergileyen Cezayir pazarı oldu.Cezayir’de ithalatı kısıtlamak üzere yürürlüğe konan yeni yönetmelikler ile birlikte Renault markasının pazar payı 16.1 puan artışla yüzde 31.9 oldu. Bu sonuçtayerel üretilen popüler Symbol modelinin etkisi söz konusu.
Amerika Bölgesinde ise Grubun satışları özellikle Brezilya’da pazardaki gidişata (-%28.3) bağlı olarak azaldı. Arjantin’de pazar yüzde 1.6 arttı ve Grup satışlarının yüzde 3.3 oranında yükseldiği kaydedildi.
Avrasya’da ise Grup’un pazar payı 1.3 puanlık artışla yüzde 11.9 olarak gerçekleşti. Bölgedeki pek çok ülkede görülen büyüme Rusya pazarındaki durgunluğu dengeledi.
Rusya’da ise Renault pazar payını 0.2puanlık artışa yüzde 7.3’e yükseltti. Renault, Mart 2016’da Kaptur’u gözler önüne sererek ürün atağına devam etti.
Asya-Pasifik bölgesinde ilk çeyrekte Çin’de bulunan Wuhan tesisinde Renault Kadjar’ın üretimi başladı. Grubun bölgedeki lider pazarı durumunda bulunan Güney Kore’de ise Renault SamsungMotorsMart orasında lanse edilen yeni SM6 sedan için 20 binsipariş aldı.
2016 YILI İLK ÇEYREK GELİRLERİ
2016’nın ilk çeyreğinde Grubun cirosu10 milyar 489milyon Euro olarak gerçekleşti. Bu sonuç, geçen seneye kıyasla yüzde 11.7’lik artış anlamına geliyor (sabit kurlarla +%16.3 artış).
Otomobil biriminin cirosu faturalardaki artış (+10.2 puan) ve ortaklara yapılan satışlar (+2.7 puan)sayesinde yüzde 12.6’lık atışla 9 milyar 942 milyon Euro olarak gerçekleşti. Ürün ve coğrafi karışım ise 2.8 puan ile olumlu katkı sağladı. Fiyatlandırmanın da 2.7 puanla pozitif etkisi görüldü. Bundaki en büyük etki ise özellikle Rusya ve Güney Amerika olmak üzere gelişmekte olan ülkelerde döviz zayıflamasını dengelemek üzere yapılan fiyat artışı oldu. Euro’nun Arjantin ve Kolombiya pesosu ve Brezilya real’i ve Rus rublesi de dahil olmak üzere bir takım para birimleri karşısında güçlenmesi 4.5 puanlık istenmeyen bir etki yarattı.
Satış Finansmanı (RCI Banque) 547 milyon Euro ciro gerçekleştirdi.Bu, 2015’in ilk çeyreği ile kıyaslandığında yüzde 2.1’lik düşüş anlamına geliyor. Buna rağmen yeni finansman sözleşmelerinin sayısı yüzde 10.2 arttı. Ortalama işletme varlıkları yüzde 12.8 artışla 31,1 milyar Euro’ya ulaştı.
2016 BEKLENTİLER
Global otomotiv pazarının 2016 senesinde +%2 oranında büyüyeceği tahmin ediliyor.Avrupa pazarı ilk çeyrekte beklenenden daha iyi performans gösterdi. Bununla birlikte daha önceki +%2’lik tahminin ötesinde en az +%5 artması bekleniyor. Fakat Brezilya pazarının öngörülenden daha fazla düşüş göstereceği, tahminler arasında (daha önceki -%6’lık tahmin yerine -%15% ila-%20 arası).
Bu bağlamda RenaultGrubu’nun hedefleri şu şekilde sıralanabilir (güncel durum kapsamında):
- Grup cirosunu artırmak (sabit kurlarla).
- Grup işletme marjını iyileştirmek.
- Pozitif operasyonelfreecashflowoluşturmak.
Renault Grubu konsolide cirosu
(€ milyon olarak) |
2016 |
2015 |
Değişim
2016/2015 |
1’inci Çeyrek |
|
|
|
Otomobil |
9.942 |
8.829 |
+12.6 % |
Satış Finansmanı |
547 |
559 |
-2.1 % |
|
|
|
|
Toplam |
10.489 |
9.388 |
+11.7 % |