Avrupa dışında ise Renault Grubu’nun pazar payı tüm ülkelerde arttı ya da mevcut durumunu korudu. Renault Grubu’nun satışları 2015’in üçüncü çeyreğinde yüzde 1,2 artarak 620 bin 525 adede ulaştı. Grup’un satışları, yeni modellerin başarısı ile Avrupa’da yaklaşık 21bin adet (+%6.5) arttı. Siparişler 2014’e oranla ciddi bir şekilde yükseldi. Grup, Avrasya’da (+1,5 puan) ve güçlü pazarların düşüşe geçtiği Amerika’da (+0,5 puan) pazar payını artırdı. Renault Grubu’nun cirosu üçüncü çeyrekte, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 9.4 artış ile 9,34 milyar Euro’ya erişti. Otomobil biriminin cirosu ortaklara yapılan satışların artışı ile yüzde 10.2 artarak 8,80 milyar Euro’ya ulaştı. Grup, 2015’e ilişkin hedeflerini teyit etti.
Ticari sonuçlar: 2015’in üçüncü çeyreğine ilişkin önemli veriler
Renault Grubu’nun satışları (620 bin 525 adet) yüzde 0,2 küçülen global otomotiv pazarında yüzde 1.2 oranında artış kaydetti. Grup’un satışları üçüncü çeyrekte 7 bin 288 adet arttı. Yılın ilk yarısında 9 bin 806 adetlik bir artış söz konusuydu.
Büyüme trendindeki (+%9,8) Avrupa’da Renault Grubu’nun satışları yüzde 6.5 oranında artış gösterdi. Dönem boyunca gerçekleşen ek 20 bin 802 adetlik satışa rağmen grubun pazar payı 0,3 puan düşerek yüzde 9.0 oldu.
Kadjar ve Espace modellerinin başarısı ile birlikte Captur ve Clio’nun sağladığı ivme sayesinde siparişler yükseldi (2014 Eylül sonuna göre 44 bin adet daha fazla). Bu rakamlar, Grup’un Avrupa’daki son çeyrek satış performansının yüksek olacağına işaret ediyor.
Grup, çoğu Avrupa ülkesinde satışlarını önemli derecede artırdı. Özellikle güçlü performansın sağlandığı ülkeler: İngiltere (+%22.3), Hollanda (+%21.7), İspanya (+%16.2), Portekiz (+%21.1) ve Polonya (+%25.4 ).
Renault markası Grup’un performansını 23 bin 199 adetlik artışla yukarıya taşıdı. Bu, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 9,8’lik artış anlamına geliyor. Dacia markasının Avrupa’daki pazar payı 0,3 puan azalarak yüzde 2.1 olarak gerçekleşti.
Fransa’da Grup’un satışları 186 adet ile çok düşük bir azalma gösterdi. Üçüncü çeyrekte ise pazar payı 1,4 puan azalarak %24.4 oldu. Renault Clio tüm segmentlerde halen Fransa’nın en çok satan otomobili konumunda.
Avrupa dışında ise Grup pazar payını korudu. Yüzde 5,1 küçülen bir pazarda Grup’un satışları yüzde 4.6 azalarak bu döneme ait toplam satışların yüzde 45.4’üne denk geldi. Grup, Amerika’da (+0.5 puan) ve Avrasya’da (+1.5 puan) pazar payını artırırken Afrika, Ortadoğu ve Hindistan’da (+0.1 puan) ve Asya-Pasifik’te (0.0 puan) sabit kaldı.
Yüzde12,5’lik daralmanın yaşandığı Amerika’da ise grubun satışları sadece yüzde 5.3 oranında azaldı.
Grup’un dünya çapında en büyük ikinci pazarı olan Brezilya’da ise Renault konumunu güçlendirdi ve 0,3 puanlık artışla pazar payını yüzde 7.4’e taşıdı. Arjantin’de Grubun satışları önemli artış kaydetti. 2014’e oranla satış rakamında 5bin 437 adet artışla yüzde 26.3’lük yükselme yaşandı. Grup’un pazar payı 2,6 puanlık artışla yüzde 14.6’ya erişti.
Avrasya Bölgesinde pazar payı 1,5 puan arttı. Yüzde 13,9 oranında daralan bir pazarda Grup’un satışları sadece yüzde 1.2 azaldı. Grup’un marjlarını savunmayı hedeflediği Rusya’da pazar payındaki düşüş 0,5 puanla sınırlı kaldı. Grubun satışları yüzde 25,3 küçülmenin yaşandığı bir pazarda yüzde 29,8 azaldı. Üç aylık dönemde yüzde 23,5 yükseliş gösteren Türkiye pazarında ise Renault Grubu satışları yüzde 31.6 oranında arttı. Grup’un pazar payı 1,1 puan artarak yüzde 17,1’e ulaştı.
Yüzde 6,6 daralan Afrika pazarında, Ortadoğu, Hindistan bölgesinde Grup’un satışları yüzde 4.8 düştü ancak pazar payı 0.1 puan artış kaydetti. Yüzde 48.6 küçülmenin yaşandığı Cezayir’de ise Grup’un satışlarındaki düşüş yüzde 36.7 ile sınırlı kaldı. Renault Grubu’nun pazar payı 6,4 puanlık artışla yüzde 34’e yükseldi. Kwid satışlarının başlamasına az bir süre kala (50 bin adetten fazla sipariş aldı) Hindistan’da Grup, 4 bin 818 adet düşen satış rakamı ile 0.7 puan düşüş yaşadı.
Satışların yüzde 11,2 azaldığı Asya-Pasifik bölgesinde ise Grup’un pazar payı üç aylık dönem boyunca sabit kaldı. 2016 senesinin başlarında üretime bşlayacak olan Çin’de ise Grup’un satışları 6 bin 735 adet düştü. Dönem boyunca satışların 2 bin 770 adet arttığı Kore’de Renault Samsung Motors pazardan (+%12,5) daha hızlı büyümeye (+%16.6) devam etti. Grup’un pazar payı 0.2 puan artarak yüzde 4.5’e ulaştı.
Üçüncü çeyrekte cironun faaliyet bölümleri arasındaki dağılımı
2015’in üçüncü çeyreğinde Grup’un cirosu yüzde 9.4 artarak 9 milyar 336 milyon Euro’ya ulaştı.
Otomobil biriminin cirosu da yüzde 10,2 artarak 8 milyar 802 milyon Euro’ya ulaştı. Bu artışın 5,2 puanlık kısmı ortaklara yapılan satışların artışına bağlı olarak gerçekleşti. 0.6 puanlık volüm etkisi ortaklara yapılan satışlar altında kaydedilen CKD[1] (yedek parça) faaliyetleri sebebiyle satışlardaki artışın (+%1,2) altında gerçekleşti. Coğrafi mix Asya’daki satışların azalmasıyla açıklanan 0,6 puanlık bir azalma gösterdi. Ürün mix’i ise Kadjar ve Espace satışları sayesinde 2.3 puan ile pozitif bir gürünüm sergiledi. 2,3 puanlık pozitif fiyat etkisi şu sebeplere bağlı:
- Dövizdeki düşüşleri karşılamak üzere özellikle de gelişen pazarlardaki fiyat artışları,
- Gelişmiş bir ürün versiyon dağılımı.
Döviz etkisi zayıf Rus rublesi ve Brezilya real’i nedeniyle 2,2 puan azaldı.
"Diğer" kalemler 2,6 puanlık artış gösterdi. Bunda “yedek parça & aksesuar”, 2. El araç satışları ve Ar-Ge’nin ortaklara fatura edilmesi büyük katkı sağladı.
Satış finansmanı (RCI Banque) Grup’un gelirlerine 534 milyon Euro katkı sağladı; bu 2014’ün aynı dönemine göre %2.2 düşüş anlamına geliyor. Düşüşün en büyük nedeni Avrupa’daki düşük faiz oranları ve bazı para birimlerindeki düşüştür. Ortalama geri dönen krediler yüzde 12.8 artarak 2015’in üçüncü çeyreğinde 28.8 milyar Euro’ya erişti. Yeni kredi sözleşmelerinin sayısı 2014’ün üçüncü çeyreği ile kıyaslandığında yüzde 15,2 artış gösterdi.
ee cash-flow opérationnel de l’Automobile positif
Beklentiler
Bu yıl Avrupa otomobil pazarı yüzde 8 büyüme öngörülüyor; Fransa pazarındaki büyüme ise yüzde 5 olarak öngörülüyor. Gelişen başlıca pazarlarda dördüncü çeyrekte istikrarsızlık görülebilir.
2015 yılı için Grup hedeflerini koruyor:
- Grubun satışlarının ve cirosunun arttırılması (sabit kurlarla),
- Grubun ve otomobil biriminin faaliyet karının arttırılması,
- Otomobilde nakit fazlası elde etmek.