Dünya’da elektrik motorlu araç satışları her geçen gün artmaya devam ediyor. Elektrik motorlu araçların dünya satış adedinin yarısını elinde bulunduran Renault- Nissan ittifakı, bu tarihi eşiğe dünyanın ilk seri üretim sıfır salımlı aracı olan Nissan LEAF’in lansmanından 4,5 yıl sonra ulaştı. Nissan LEAF ise 180 bin satış rakamı ile tüm zamanların en çok satılan elektrik motorlu model konumunda.
İttifak, Ocak ayından Mayıs ayına kadar yaklaşık 31 bin 700 elektrik motorlu araç satışı gerçekleştirdi. Bu skor, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık %15 artış anlamına geliyor.
Renault-Nissan İttifakı Başkanı ve CEO Carlos Ghosn, “Hükümet teşvikleri ve genişlemeye devam eden şarj alt yapısı sayesinde elektrik motorlu araçlarımıza olan talep giderek artıyor” dedi. “Müşterilerimizden gelen olumlu tepkiler de talebi artıran diğer bir unsur. Elektrik motorlu araçlar dünyada en yüksek memnuniyet seviyesine sahip modeller arasında.”
Bordeaux’lu bir Fransız, 250 bininci elektrik motorlu aracı teslim aldı
250 bininci elektrik motorlu aracın sahibi bilgisayar mühendisi Yves Nivelle. Kendisi, 21 yaşındaki dizel otomobilini Renault ZOE ile takas etti. Nivelle aracını, Fransız hükümetinin yeni bir elektrik motorlu araç satın alan yaşlı ve çevreyi kirleten dizel otomobil sahiplerine geçen Nisan ayında 10.000 € takas indirimi vermesinin ardından satın aldı.
Nivelle, “Hükümetin çevre teşviği elektrik motorlu araç alma kararımda çok etkili oldu. Ancak şunu söylemeliyim ki, aracın direksiyonuna geçtiğim ilk andan itibaren ikna oldum. Elektrik motorlu araç sürüşü gerçek bir keyif, üstelik çevreyi korumaya katkıda bulunuyor olmak da ayrı bir mutluluk.”
İttifak %100 elektrikli altı araçlık eksiksiz bir ürün gamına sahip: Renault, Avrupa’nın lideri
Renault-Nissan İttifakı, tam altı modeliyle %100 elektrikli eksiksiz bir ürün gamına sahip tek global otomobil grubu unvanını taşıyor. Nissan markası LEAF modelinin yanı sıra Avrupa’da ve Japonya’da geçen yıl pazara sunulan hafif ticari modeli e-NV200’ü de satışını gerçekleştiriyor. Renault ise ZOE’ye ek olarak hafif ticari modeli Renault Kangoo Z.E., SM3 Z.E. sedan ve ultra-kompakt iki kişilik Twizy’nin satışını gerçekleştiriyor.
Merkezi Yokohama, Japonya’da bulunan Nissan’ın toplam EA satışları, Nissan LEAF’in satışa sunulduğu Aralık 2010’dan beri tüm dünyada 185 bin adede ulaştı. LEAF, aralarında “2011 Yılın Otomobili”, “2011 Yılın Avrupalı Otomobili”, “2011-2012 Japonya’da Yılın Otomobili” ödülleri de olmak üzere sayısız ödüle layık görüldü. LEAF tam 46 pazarda satışa sunuluyor. Nissan’ın en çok elektrik motorlu araç satışı gerçekleştirdiği pazarlar arasında LEAF lansmanından beri 80 bin adet ile ABD, 53 bin 500 adet ile Japonya ve yaklaşık 41 bin 500 adet ile Avrupa yer alıyor.
Merkezi Boulogne-Billancourt, Fransa’da olan Renault ise Ekim 2011’de satışa sunulan Kangoo Z.E’den beri tüm dünyada 65 bin elektrik motorlu araç satışı gerçekleştirdi. Kangoo Z.E. “2012 En İyi Uluslararası Van” ödülüne layık görüldü.
Renault, yüzde 26’lık pazar payı ile son iki ayda Avrupa’da elektrik motorlu araç lideri oldu. Renault’nun en çok satış gerçekleştirdiği pazarlar Fransa, İngiltere, Almanya ve Norveç olarak yer alıyor. ZOE’nin, pazarın yarısına hakimiyeti ile en popüler araç olduğu Fransa’da hükümetin sağladığı çevre teşviği sayesinde sürücüler ZOE kiralayabiliyor. Buna, aylık 99€ gibi düşük bir rakam ile pil de dahil.
Renault-Nissan İttifakı Birleşmiş Milletler ’in 30 Kasım – 11 Aralık tarihleri arasında Paris’te düzenleyeceği COP 21 iklim konferansının resmi misafir aracı olarak seçildi. İttifak, delegelerin her yıl düzenlenen bu konferansa ulaşımları için 200 elektrik motorlu araçtan oluşan bir filo sağlayacak. Böylelikle tarihte ilk kez BM bir etkinliğinde tümü sıfır emisyonlu araçlardan oluşan bir filo kullanıyor olacak.