Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
29 Şubat 2016 Pazartesi - 08:56

Renault Talisman Türkiye’de!

Renault’nun yepyeni D sedan modeli Talisman göz alıcı tasarımının yanı sıra eşsiz sürüş deneyimine katkıda bulunan segmentinde benzersiz inovasyonları ile de dikkat çekiyor.

Renault Talisman Türkiye’de!

Türkiye’de Talisman, Touch ve Icon olmak üzere 2 ekipman seviyesi ve 3 dizel motor seçeneği (1.5dCi 110bg-manuel&EDC* / 1.6dCi 130bg-manuel&EDC / 1.6dCi 160bg EDC) ile pazarda yerini alıyor. Talisman 3 Mart 2016 tarihinden itibaren 105.000TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
 
TOUCH: Yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, elektronik klima, elektrikli park freni, ön ve arka park sensörleri, eller serbest park sistemi, cruise control ve 7’’ dokunmatik ekranlı R-Link 2.0 / Siyah kumaş koltuklar ve koyu renk iç ambiyans ve açık renk döşeme opsiyon
 
ICON: Otomatik uzun&kısa farlar, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, geri görüş kamerası, head up display, deri koltuklar, eller serbest açılan bagaj sistemi, Renault Multisense teknolojisive 8, 7’’ dikey yerleştirilmiş dokunmatik ekranlı R-Link 2.0 / Standart siyah deri ya da opsiyon kahverengi deri koltuklar.
4Control sistemi Talisman’da opsiyon olarak sunuluyor.


 
Talisman Türkiye pazarında 3 farklı dizel motor seçeneği ile pazara sunuluyor.

  • 1.5 dCi 110 bg (manuel & EDC*)
  • 1.6 dCi 130 bg (manuel & EDC)
  • 1.6 dCi 160 bg (EDC)
  • 1.5 dCi 110 bg (manuel & EDC*)
  • 1.6 dCi 130 bg (manuel & EDC)
  • 1.6 dCi 160 bg (EDC)
 
Renault TALISMAN 2’si yeni olmak üzere 10 gövde rengi ile satışa sunuluyor.
 
Renault TALISMAN ve inovatif özellikler:
  • Sürücünün ruh haline uyum sağlayan Multi-Sense teknolojisi sayesinde eşsiz sürüş keyfi.. TALISMAN, eşsiz sürüş özellikleri, dinamik, çevik ve sıra dışı sürüş konforu yaşatan 4Control® dört tekerlekten manevra sistemini elektronik süspansiyon ile bir araya getiren tek D-segment otomobil.
  • Sürüş keyfine katkıda bulunan dizel motorların yakıt tüketimi 3.6 litre/100 km, CO2 emisyon düzeyi ise 95g/km ile sınıfının en düşük değerleri
  • Konforlu, geniş kabin ve etkileyici çizgilerle birleşen 608dm3 (VDA) boyutundaki büyük bagaj
  • Cömert ön koltuklarda göz alıcı döşeme ve sınıfının en kapsamlı özellikleri bulunuyor (masaj, ısıtma, havalandırma)
  • Konfor arttıran teknolojiler: 8.7-inçlik ekranıyla dokunmatik ekranlı internet bağlantılı R-Link2; renkli Head Up Displayteknolojisi ve eller serbest park sistemi
 
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar:Talisman Türkiye’de D segmentine yepyeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor. D segmenti Türkiye pazarında özellikle son 3 yılda büyüme kaydediyor. 2015 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 45 gibi etkileyici bir artış ile 93 bin 400 adet olarak gerçekleşti. Renault Talisman’ı Türkiye’de 100.500 TL’den başlatan fiyatlarla 3 Mart 2016’da müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Segmentinde benzersiz teknolojik donanımları ve sürüş konforuna sahip Talisman ie pazarda en iddialı oyunculardan biri olmaya ve podyumda yer almaya hazırlanıyoruz.” dedi.


 
KISACA RENAULT TALISMAN
GENİŞ KABİN VE KONFOR İÇİN GÖZ ALICI HATLAR
  • Uzunluk: 4.85m / Genişlik: 1.87m / Yükseklik: 1.46m / Dingilmesafesi:2.81m
  • Boş ağırlık: 1,387kg ila 1,518kg arası - Arka diz mesafesi: 262mm
  • Bagaj hacmi (VDA): 608dm3 / Kabin saklama gözleri: 25dm3 (EDC şanzımanlı versiyonlar)
  • Uzun ömürlü cila ile sunulan dokuz metalik renk: sedef beyaz, Kum Beji, Cosmo Mavi, Vizon Kahve (yeni renk),Bulut Gri, Platin Gri, Yıldız Siyah, Carmin Kırmızı (yeni renk),Uzun ömürlü cila ile sunulan bir adet opak renk seçeneği: Buzul Beyazı
  • 17 - 19 inç arası 3 alüminyum alaşımlı jantlar
  • ENERGY dCi 110 ECO (6- vitesli düz veya 6- vitesli EDC şanzıman)
  • ENERGY dCi 130 (6- vitesli düz veya 6- vitesli EDC şanzıman)
  • ENERGY dCi 160 (6- vitesli EDC vites kutusu)
  • 4CONTROL (dört tekerlekten manevra) ve elektronik amortisör kontrolünün eşsiz birleşimi
  • MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde kişiselleştirilebilen sürüş keyfi (Comfort, Sport, Eco,
  • Standartve Perso modları)
  • Sport ile Comfort modları arasında geçiş için kısa yol tuşu
  • Pure Vision Full LED aydınlatma, yeni far tasarımı, sürekli yanan arka farlar
  • Kişiselleştirilebilen dijital veri sunan gösterge
  • Renkli Head Up Display
  • Ambiyans (ses, kabin aydınlatması) koordineli MULTI-SENSE modu.
  • Isıtmalı, havalandrmalı, masajlı ön koltuklar (6 ayar). Yarı sert koltuk arkalığı (Cover Carving Technology)
  • Nem sensörlü otomatik çift bölgeli klima kontrolü
  • 60/40-oranında ayrılabilen arka koltuklarda değişken yoğunluklu köpük, dönebilen kafalıklar ve kayak bölmesi
  • İnternet BağlantılıR-LINK 2 tablet;7-inç harita formatı veya 8.7-inç portre formatlı kapasitif dokunmatik ekranl
  • Kapsamlı sürüş yardımcıları: şerit takip sistemi, güvenli mesafe uyarısı, kör nokta uyarısı, aktif acil frenleme
  • Eller serbest park etme
VERİMLİ VE EKONOMİK MOTORLAR

Dizel: 3.6 litre/100km ‘den itibaren (CO2 95g/km)
Yakıt deposu: Benzinli 51 litre– Dizel 4RD 52 litre - 2RD 47 litre

KONFOR VE GÜVENLİK: SEGMENTİNDE GÖRÜLMEMİŞ BİR ŞASİ
KULLANICILARIN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRAN YENİLİKLER
 


Renault TALISMAN: kaliteli ve konforlu iç mekan

4.85 metre uzunluğa ve 1.87 metre genişliğe sahip TALISMAN, geniş bir iç mekan sunuyor fakat buna rağmen yüksekliği 1.46 metreyi aşmıyor. Dingil mesafesi 2.81 metre olan TALISMAN, yolcular ve bagajları için geniş bir alan sunuyor. Ayrıca 1.61 metrelik ön ve arka izi sayesinde yolda sağlam bir duruşa sahip.

İddialı bir tasarım

TALISMAN’ın tasarımı D sedan tipi otomobiller dünyasına Latin duygusallığı katıyor:

Merkezde yer alan Renault logosu ile birlikte iddialı krom ızgara,
Ön tasarıma güçlü bir görünüm veren uzun kaput,
C-şeklinde LED far tasarımı tampona kadar uzanıyor,
Pure Vision FULL LED teknolojisi halojen farlara göre gece görüşünde dikkate değer bir iyileştirme sağlıyor,
Gövde panelleri ve camlı alanlar arasında üçte iki/üçte bir oranı,
Ön çamurluklarda krom detaylara sahip kanatlar,
Üçüncü yan cam sayesinde dinamik bir görünüm; bu cam lüks limuzin dünyasını çağrıştırıyor,
Yan cam hatlarını ortaya çıkaran krom detaylar,
Güç ve performansı temsil eden tekerlek yuvaları,
3D efektli ışık kılavuzlarına sahip sürekli yanan arka farlar.



On gövde rengi ve altı farklı jant tasarımı sayesinde sıra dışı şıklık
Renault TALISMAN 2’si yeni olmak üzere 10 gövde rengi ile sunuluyor:

Dokuz metalik renk: Sedef beyaz, Kum Beji, Cosmo Mavi, Vizon Kahve (Yeni renk), Bulut Gri, Platin Gri, Yıldız Siyah, Carmin Kırmızı (Yeni renk).
Bir opak renk: Buzul Beyazı.
Çeşitli renk ve kaplamalarda üç farklı alüminyum jant sunuluyor.

Renault TALISMAN sınıfının en iyi kabin ve saklama alanına sahip ve özellikle de üç alanda öne çıkıyor:
Önde ve arkada koltuk minderi ile tavan arasında sırasıyla 902mm ve 854 mm’lik yükseklik sayesinde cömert ön ve arka baş üstü mesafesi

Ön omuz mesafesi

262 mm’ye varan arka diz mesafesi sınıfının en iyileri arasında
Geniş ve pratik orta konsol, sürücü ile ön yolcu arasındaki genişlik hissine katkı sağlıyor.Konsol eşsiz bir dokuya ve tasarıma sahip.

Kabin içerisindeki 25 litreyi aşkın saklama gözü ile TALISMAN bu alanda da çıtayı yükseltiyor:
8 litrelik torpido gözü
4,6 litrelik ön kapı gözleri (1,5 litrelik şişe için); artı 2 litrelik arka kapı gözleri.
Orta kol dayama altında saklama gözü (EDC şanzımanlı modelde soğutmalıdır); bu göz 0,5 litrelik şişe ce 33 cl’lik kutu içecek alabilir.
İki adet bardak tutucu.
608 dm3’lük (VDA) bagaj kapasitesi aile kullanımına uygun olup dört golf çantasına kadar alabilmektedir. Kapasitesi ise arka koltuklar katlandığında 1,022 dm3’e çıkıyor.

‘Business class’ koltuklar ve sürüş pozisyonu

Sürücü koltuğu otomatik olarak 50mm geriye kayarak (elektrikli koltuklu versiyonlarda) araca girişi kolaylaştırıyor. Sürücü yerine oturduktan sonra ise koltuk orijinal pozisyonuna geri dönüyor.

Kişisel karşılamaya ek olarak TALISMAN’ın geniş ön koltukları uçaklardaki “business class” koltuklardan esinlenilerek tasarlandı.
Bu koltuklar iki büyük yeniliği bir araya getiriyor:

Dünyada ilk kez ön koltuk arkalıklarında yarı sert, dirençli, esnek ve hafif kabuk şeklini alan Cover Carving Teknolojisi bulunuyor. Bu dahice Renault yeniliği tasarımcılara ilave özürlük sağlıyor, kalite izlenimi veriyor, alan açıyor (arkada ekstra 3cm diz mesafesi). Ayrıca alışılmış plastik koltuk arkalıklarından 1kg daha hafif,
Sıcak havalarda daha fazla konfor için entegre havalandırma özelliği bulunuyor. Koltukların formu ve geniş kafalıklarla konfor artırılıyor. Arkalıkların üst kısmı sayesinde her yolcunun konforuna katkıda bulunurken dinamik bir sürüş pozisyonu elde ediliyor.

R-LINK 2: TALISMAN’ın internet bağlantılı kontrol merkezi

Renault R-LINK 2 internet bağlantılı tablet yepyeni bir görünüme ve kullanıcı dostu özelliklere kavuştu. Bu sistem TALISMAN’ın adeta kontrol merkezi.
Modelin Touch versiyonunda TALISMAN 7 inçlik kapasitatif, yatay yerleştirilmiş dokunmatik ekranla sunuluyor (harita formatı),
8,7 inçlik dikey yerleştirilmiş ekran (portre formatı) Icon versiyonunda standart,
R-LINK tıpkı bir tablet gibi çalışıyor ve aynı fonksiyonlara sahip (iki parmakla zumlama, sayfa kaydırma, çek-bırak, vs.) grafikleri araç içi kullanıma yönelik olarak son derece yalın.

Navigasyon ekranı son derece gerçekçi (binaların 3D gösterimi),
Ses tanıma (navigasyon, telefon) ve mail’lerin sesli okunması,
Bluetooth® bağlantısı sayesinde eller serbest arama ve kablosuz müzik dinleme mümkün.

Ekipman düzeyine bağlı olarak bir dizi bağlantı ve şarj imkanı da sunuluyor:
-Önde: 12V priz, 3,5mm jak soketi, bir veya iki USB portu (şarj ve bağlantı için) ve bir SD kartı girişi (Ekipman düzeyine bağlı olarak),
-Arkada: iki USB portu ile 12V priz (şarj amaçlı ve ekipman düzeyine bağlı olarak).
R-Link 2 aynı zamanda MULTI-SENSE teknolojisine sahip ve bu sayede sürüşe yardımcı teknolojiler ile birlikte navigasyon, multimedya ve klima kumanda fonksiyonları gibi standart görevleri yerine getiriyor. Dokunmatik ekranın özellikleri kısa yol tuşlarına da sahip; orta konsoldaki döner düğme ve direksiyon kumandaları yardımıyla dokunmatik ekran kumanda edilebiliyor.
Sürücülerin önceden ayarlanmış sürüş ayarlarına, ambiyans tercihlerine tek bir tıkla ulaşmaları da çok kolay. Bunun için gerekli tercihlerin kişiselleştirilmiş profile işlenmesi gerekir:

Dil seçimi
Koltuk pozisyonu (masaj hızı ve yoğunluğu dahil) ve kapı aynalarının pozisyonu
Head Up Display (yükseklik, parlaklık, sönümleme)
Favori radyo istasyonları
Navigasyon sistemindeki rotalar
Aydınlatma ambiyansı (renk, yoğunluk, kontrast)
Multi-Sense modlarının kişiselleştirilmesi
Altı farklı profili kaydetmek mümkün. Ayrıca sürücü kendi ayarlarını gizli tutabilmekte; bu işlev özellikle otomobil başkalarıyla paylaşıldığında faydalı hale geliyor.

Üstün teknolojik özellikler: 4 Control ve Multi-sense

Renault, 4Control sistemi ile elektronik süspansiyon kontrolünü daha önce D sedan tipi bir otomobilde ilk kez eşleştirdi. Bu kombinasyon, sürüş keyfi, konfor ve güvenlik sağlıyor. Renault’ya özel olan 4Control şasi TALISMAN’a sıra dışı manevra kabiliyeti kazandırıyor. TALISMAN’ın viraj dengesi ve güvenliği Renault’nun bu yeni D sedan modelinde üst düzeyde.

Renault Talisman, dinamik ve kişiselleştirilebilir bir sürüş deneyimi sunuyor. Aracın eşsiz yol tutuşu 4Control şasi (4 tekerlekten manevra) ve elektronik süspansiyon kontrolünün kombinasyonundan kaynaklanıyor. Bu sistemin orkestra şefi ise Multi-Sense® sistemi.

Multi-Sense, TALISMAN’daki çeşitli teknolojileri kontrol ve koordine ediyor. Bu sistem 4Control sistemini, elektronik süspansiyonu, direksiyonu, motoru ve EDC vites kutusunu kontrol ettiği gibi sistem göstergeleri, motor sesini ve ambiyans aydınlatmasını da kontrol ediyor.

Multi-Sense sayesinde Renault, bu denli çok teknolojiyi kapsamlı ve sezgisel olarak koordine eden bir sistemi sunan ilk otomobil üreticisi oldu.
Renault Multi-Sense® sistemi sayesindeRenault TALISMAN dört farklı ön programlı mod yardımıyla istenen ruh halini ve duyguları oluşturabiliyor: ‘Eko’, ‘Konfor‘, ‘Nötr’ ve ‘Spor’ ile birlikte serbestçe ve kolayca konfigüre edilebilir ‘Perso’ modu.
Her bir ayar aşağıdakiler sayesinde belirli bir sürüş duygusunu yaratıp koordine ediyor:

4Control® sisteminin konfigürasyonu,
Aktif süspansiyon ayarları,
motor tepkisi,
EDC şanzımanın vites değiştirme kalibrasyonu,
direksiyonu çevirmek için gereken eforun derecesi.
Araç içi ambiyans aşağıdakiler adapte edilerek sürücünün isteğine göre uyumlu hale getirilebilir:
iç aydınlatma rengi (yeşil, mavi, açık kahverengi, kırmızı, mor),
göstergeler tarafından verilen bilgilerin sunum şekli ve rengi,
motor sesi,
Sürücünün masajlı koltuk ayarları (Comfort modu),
Eco moddaklima kontrol sistemi ayarları.

Motorlar: verimli performans

TALISMAN verimli, yüksek performanslı motorlarla donatıldı. TALISMAN’da sunulan motorlar arasında Energy dCi 160 ve Energy dCi 130 dizel motorlar bulunuyor. Bu yeni D sedan otomobilin hava sürtünme katsayısı (Cd) 0.27 gibi düşük bir seviyede.
Tüm TALISMAN motorları motor imalatçısı olan Renault’nun özellikle de Formula 1’deki bilgi ve uzmanlığından istifade ediyor.

Doğrudan benzin enjeksiyonu ve çelik pistonlar gibi yeni teknolojiler sunan TALISMAN motorları sürüş keyfi ve düşük yakıt tüketimi sunuyor. Üç dizel motor Euro6 emisyon yönetmeliği ile uyumlu.

Talisman Türkiye pazarında 3 farklı dizel motor seçeneği ile pazara sunuluyor olacak.

Ekonomik ve verimli

ENERGY dCi 110: 110bg ve 260Nm tork 1,750 d/d’den itibaren
NEDC döngüsünde yakıt tüketimi sadece 3.6 litre/100km, olup, bunun CO2 olarak karşılığı 95g/km’dir. Bu da sınıfının en iyi verimlilik düzeyi anlamına geliyor. 190km/s azami hızı (yasal durumlarda). Motorun performansını ortaya koyarken, düşük yakıt tüketimi onun verimli yönünü ortaya koyuyor. Bu motor 6 vitesli düz vites kutusuyla sunuluyor.

Keyif ve verimlilik
Energy dCi 130: 130bg ve 320Nm tork 1,750 d/d’den itibaren
 
Cömertliği ve verimliliği ile bilinen söz konusu motor altı vitesli düz vites kutusu ile sunuluyor.
(6-vitesli EDC vites kutusu ileri bir tarihte satışa sunulacak). Yüksek performansına rağmen yakıt tüketimi sadece 3.9 litre/100km düzeyinde (102g/km CO )*. Bu değerler sayesinde çok kilometre yapan sürücülerin gözdesi durumunda.

Esnek ve tepkili

Energy dCi 160 EDC Twin Turbo: 160bg ve 380Nm tork 1,750 d/d’den itibaren
Bu dizel motor Renault’nun Twin-Turbo teknolojisinden istifade ediyor. Bu düşük ataletli turbo motor sayesinde düşük devirlerde bile seri kalkışlar ve hızlı tepkiler elde etmek mümkün oluyor. Böylelikle iki litrelik bir motordan beklenecek şekilde düşük devirlerde yüksek tork elde edilebiliyor (265Nm tork 1,250 d/d’den itibaren). Bu motor Renault müşterileri tarafından performansı ve günlük kullanıma uygunluğu nedeniyle takdir edilen altı vitesli otomatik EDC vites kutusu ile eşleştirildi. EDC vites kutusu sürücünün ihtiyaçlarına bağlı olarak vitesi hassas bir şekilde yükseltiyor veya düşürüyor. Söz konusu motor/vites kutusu kombinasyonuyla TALISMAN, pazarda lider olan bir sürüş zevki ve yakıt ekonomisi sunuyor. 80’den 120km/s’ye hızlanma altıncı vi teste sadece 8,3 saniye sürüyor. Sadece 4,4 litre/100km’ lik yakıt tüketimi ise 115g/km** CO 2 salımına denk geliyor. TALISMAN’daki bütün dizel motorlarda NOx ve partikül filtreleri bulunuyor. Sahip oldukları LNT teknolojisi sayesinde bakım gerektirmiyorlar.

Güvenlik ve kaliteden ödün verilmedi

Talisman, sunduğu tüm duyguların sürücülerin ve yolcuların doyasıya yaşayabilmesi için güven verici, emniyetli ve kullanıcı dostu bir sürüş sunuyor.
Renault, yüksek aktif güvenlik sağlamak amacıyla Talisman’ı bir dizi uyarıcı ve koruyucu sistemle donattı.

Renault aynı zamanda pasif güvenlik konusunda da titizlikle eğildi. Euro NCAP’in giderek zorlu hale gelen standartlarının ötesine geçen Renault en kritik alanlarda her zaman kendi kriterlerini belirlemeyi başarmıştır.
Son olarak, Renault’nun ana odak noktası kalite oldu. Talisman dayanıklılık temeline göre tasarlandı ve test edildi.

Aktif güvenlik: sürüşe yardımcı kapsamlı sistemler
Koruyan: adaptif cruise control - aktif acil fren destek sistemi, - viraj aydınlatmalı sis farları
Uyaran: şerit takip sistemi, güvenli mesafe uyarısı, kör nokta uyarı sistemi
Yardımcı: Ön, arka ve yan park sensörleri, geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar, Head Up Display, elektrikli el freni, yokuş kalkış desteği, eller serbest kart sistemi ve eller serbest açılan bagaj kapağı.
Temel sürüş yardımcıları: İşlev ve faydaları

Adaptive Cruise Control

Adaptif Cruise Control (ACC) Talisman’ın hızını otomatik olarak ayarlayarak öndeki araçla önceden ayarlanmış boşluğu daima muhafaza edebiliyor. Öndeki sensör 120 metrelik bir menzile sahip olup, önde ilerlemekte olan aracın hızını ve mesafesini hesaplayabiliyor. Ardından, arzulanan mesafeyi sağlayabilmek için motor ve fren sistemi ile iletişime geçiyor. Sistem vites kolunun yanındaki ya da direksiyondaki bir tuşa basılarak devreye sokulabiliyor. Sistem aktif olduğunda ön panelde yeşil bir ışık yanıyor. Sistem 40-140km/s arası hızlarda çalışıyor ve aracı maksimum frenleme kapasitesinin üçte biri oranında yavaşlatma kapasitesine sahip. Sürücünün seçmiş olduğu mesafe aydınlatılmış bir bar-grafik ile gösteriliyor: 1 bar (1san.) ila 3 bar (2san.) arası gösterim yapılıyor.

Aktif acil fren destek sistemi

(AEBS) her hangi bir önden çarpışmayı engellemek amacıyla frenleme yapılması gerektiğinde sürücüyü görsel ve sesli olarak uyarıyor. Sistem frenleri otomatik olarak da devreye sokabiliyor. Bir sensör sayesinde öndeki araçla olan mesafe belirleniyor (saniyeler içinde hesaplanarak) ve çarpışma riski belirlendiğinde hem ön panelde hem de baş üstü göstergesinde sesli ve görsel uyarılar beliriyor. Sürücü hiç veya yetersiz frenleme yaparsa otomatik frenleme sistemi devreye giriyor. Sistem, motor çalıştırıldığında aktif hale geliyor ve 30 ila 140km/s arası hızlarda devreye giriyor. Sistemin R-Link 2 ADAS (İleri Sürüş Destek Sistemleri) menüsü üzerinden devre dışı bırakılması da mümkün; fakat motorun bir sonraki çalıştırılışında yeniden devreye giriyor. Söz konusu sisteme hem ilgili düğme hem de R-Link 2 ile erişilebiliyor. AEBS sürücü kaynaklı gecikmeleri belirleyebilen bir sistem. Bu sistem acil durum frenleme sistemini (EBA) tamamlıyor.

Viraj aydınlatmalı sis farları

Sis farlarının içinde yer alan viraj aydınlatmaları TALISMAN’ın tamponunda yer alıyor. Bu lambalar 40 km/s’ye kadar hızlarda virajın içini aydınlatmak üzere otomatik ve tekli olarak devreye giriyor.

Şerit Takip Sistemi

Şerit takip sistemi fonksiyonu otomobilin parçalı veya düz şerit çizgisini beklenmedik şekilde geçmesi durumunda sesli ve görsel uyarı veriyor. Geri görüş aynasının arkasında yer alan sabit bir kamera yol işaretlerini takip ediyor ve aracın gidişatını tahmin ediyor.

Sürücünün bazı hareketleri beklenmedik şekilde yapması durumunda:
  • Görsel uyarı -hem gösterge tablosunda hem de baş üstü göstergesinde (kırmızı çizgi) belirir.
  • Sesli uyarı verilir.
Sistem, kameranın izleyebileceği yol çizgileri olduğu sürece 70km/s’den itibaren aktif hale geliyor. İşletim kontrolleri ve sesli uyarı şiddeti/sensor duyarlılığı ile ilgili ayarlar R-Link 2 sürüş yardımcıları menüsünden veya gösterge tablosundaki düğme ile yapılabiliyor.

Güvenli Mesafe Uyarısı

Güvenli Mesafe Uyarısı (SDW) sürücülerin önlerinde akan trafik ile aralarında yeterli mesafe bırakabilmelerini sağlıyor. Geliştirilmiş olan bir uyarı sensörü, TALISMAN ile öndeki araç arasındaki mesafeyi temsil ediyor. Veri, gösterge tablosunda ve baş üstü göstergesinde sezgisel bar grafik halinde gösteriliyor. Sistem 30 ila 200km/s arası hızlarda devreye giriyor ve R-Link 2 sürüş yardımcıları menüsünden çalıştırılabiliyor. Radar park halindeki araçlara tepki vermiyor ve frenleme sistemi üzerinde her hangi bir etkiye sahip değil.

Kör Nokta UyarıSistemi

Kör Nokta Uyarı Sistemi, geri görüş aynalarının kör noktalarında başka bir araç belirmesi halinde sürücüleri görsel olarak uyarıyor. Dört adet sensör (iki önde, iki arkada) sayesinde motosiklet de dahil olmak üzere her türlü hareketli nesne belirlenebiliyor (önde ve arkada 3’er metrelik kapsama alanıyla). Sollama esnasında her iki araç arasında küçük bir hız farkı varsa uyarı LED’i yanıyor. Sistem 30 ila 140km/s arası hızlarda devreye girmekte ve R-Link 2’deki sürüş yardımcıları menüsü üzerinden çalıştırılıp kapatılabiliyor.

Park Yardımcıları

İki tamamlayıcı sistem sayesinde sürücülerin Talisman’ı rahatlıkla park etmeleri sağlanıyor:

Eller Serbest Park Sistemi

Sürücü, Eller Serbest Park Sistemini sistemini devreye soktuktan sonra ilgili park yerinin şeklini seçiyor: açılı dik, paralel. Sensörler, mevcut alanı analiz edip ölçüyor ve video ekranında kılavuz çizgiler beliriyor. Gerekli talimatlar verildikten sonra otomobil kendiliğinden park etme işlemine başlıyor. Ancak sürücü gaz ve fren pedalları üzerinde kontrol sahibi olmaya devam ediyor. Sistem 30km/s altındaki hızlarda devreye giriyor.

Park sensörleri

Talisman’ın bir engele yaklaşması halinde peş peşe “bip” sesi duyulur. Bu sesin frekansı giderek artar ve söz konusu engel 20 cm’den az mesafedeyse sürekli hale geliyor. Bu uyarı sesine 10km/s’nin altındaki hızlarda görsel bir uyarı da eşlik ediyor.

Otomatik uzun/kısa far ayarı

Otomatik uzun/kısa far (AHL) sistemi sürücü müdahalesi olmaksızın uzun fara ve kısa fara geçiş yapıyor. Öndeki kamera karşıdan gelen bir otomobil belirlediğinde veya şehir içine giriş yapıldığında otomatik biçimde kısa far ayarına geçiyor. Uygun koşullar sağlandığında ise (örneğin karşı yönde ara yoksa veya şehir dışına çıkıldığında) uzun fara geçiliyor. Sistem 45km/s’den itibaren devreye giriyor. Ayrıca R-Link 2’deki sürüş yardımcıları menüsü üzerinden çalıştırılıp kapatılabiliyor.

Yokuş kalkış desteği

EDC otomatik vites kutusu ile sunulan Talisman’da bile Yokuş Kalkış Desteği (HSA) bulunuyor. Bu sistem motor torkunun iyi bir kalkış için yeterli olmadığı hallerde aracın yokuş aşağı kaymasını engelliyor.

Pasif güvenlik: gerçek hayat koşullarına daha da uygun
Konu pasif güvenlik olunca Renault TALISMAN doğal biçimde CMF* mimarisinin temel özelliklerinden istifade ediyor. Renault’nun yeni D sedan tipi otomobili, 2015 yılında daha da zorlaştırılan koşullarına rağmen Euro NCAP’ten beş yıldız almayı hedefliyor. Aynı zamanda Renault pasif güvenlik tedbirlerini gerçek hayat koşullarına göre bir adım öteye taşıyor. Bu şekilde de daha yüksek yapısal direnç ve yolcunun emniyet kemerinin altından kayı gitmesine karşı tedbirler geliştirildi. Euro NCAP’in 2015 protokolünde daha da kritik hale gelen söz konusu hususlar Renault’nun 15 yıldan fazla bir süredir üzerinde çalıştığı konulardır.

Herkes için güvenlik
Altı hava yastığı:

İki adet büyük hacimli, çift kademeli ön hava yastığı. Bu yastıklar çarpışma tipine ve yolcunun pozisyonuna göre şişmeyi ayarlıyor,
Iki adet yeni nesil, yüksek verimli yan göğüs/omuz hava yastığı (öndekiler için),
Iki adet ön/arka perde hava yastıkları.

Emniyet kemerleri:

Önde: yükü çarpışma tipine ve yolcunun pozisyonuna göre ayarlayan adaptif yük sınırlayıcılar
Arkada: yük sınırlayıcılı ön gergi sistemi.

Koltuklar:

anti-whiplash ön ve arka kafalıklar
anti-submarining sistemi,
arka iki koltukta Isofix bağlantısı (i-Size uyumlu),
emniyet kemerli çocuk koltuğu kullanım imkanı veren üç koltuk

Türkiye’de D segmenti

Türkiye pazarında D segmenti özellikle son 3 yılda kayda değer bir gelişim içinde. 2014 yılında 2013’e kıyasla yüzde 30 büyüme gerçekleştirdi. 2014 yılını 64 bin 500 adetle kapatan D segmenti, 2015 yılında yüzde 45 gibi etkileyici bir artış ile 93 bin 400 adet olarak tamamladı. Bu büyümede hiç şüphesiz Sedan kasa tipinin önemi büyük. Türkiye’de Avrupa’dan farklı olarak Sedan kasa tipi D segmentinin en büyük kısmını, yüzde 84’ünü temsil ediyor.

D segmenti gelecek vaad eden bir segment olmasının yanı sıra markaların imaj açısından da özellikle önem verdikleri bir segment; pazarın önde gelen markaları prestijli, amiral gemisi modelleri ile bu segmentte temsil ediliyorlar.

 
Tümosan Forklift Pazarına Girdi
 
Volkswagen Ticari Araç’a Mükemmellik Ödülü!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tümosan Forklift Pazarına Girdi
Türkiye’nin ilk dizel motor üreticisi olan TÜMOSAN, 40. yılında ürün gamını ...
Mitsubishi Motors’tan Cenevre’de ‘Konsept’ Şov
Mitsubishi Motors Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda şov yapmaya ...
Karsan Pazarlama'dan Töhob'a Destek
Tüm Özel Halk Otobüsleri Derneği’nin 4. Olağan Genel Kurulu’na sponsor ...
 
Benzinde 5 Kuruşluk Artış
Akaryakıt dağıtım şirketleri, bu gece yarısından itibaren geçerli olmak ...
Maserati'nin Lüks SUV'u Levante, Cenevre'de
İtalyan lüks ve sportif otomobil markası Maserati'nin yeni modeli Levante, ...
Fitch, Türkiye'nin Notunu Değiştirmedi
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Türkiye'nin ...
 
Petrol İthalatı 2015'de yüzde 43 Arttı
Türkiye'nin petrol ithalatı 2015'te bir önceki yıla göre yüzde 43,41 artarak 25 milyon tonu aştı.
27 Şubat 2016 Yurtta Hava Durumu
Yapılan son değerlendirmelere göre, İzmir dışında ülkemiz genelinde aralıklarla ...
Alman Otobüsçünün de Tercihi TEMSA
TEMSA, yurtiçi otobüs pazarındaki başarısını yurtdışına da taşımaya devam ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler kamyoncuşoförnewsbuskamyonumtrucksondakikatürkiye