Ancak Uluslararası pazarlardaki bu başarı Avrupa’daki satışların %18 azalmasını telafi etmeye yeterli olmadı.
Toplamda, Grubun tüm dünyada gerçekleştirdiği 2 milyon 550 bin 286 adetlik toplam satışı 2011’e göre %6,3 azalma gösterdi.
2012’nin önemli olayları
* Uluslararası pazarlarda: Grup, Amerika ve Avrasya bölgelerinde satış ve yedek parçada rekor seviyelere ulaştı. Brezilya ve Rusya, Grubun sırasıyla 2. ve 3. pazarı oldu.
* Avrupa’da: Krizdeki bir pazarda (- %8,6) ve İngiltere’de kâr marjlarını koruma ve ticari ürün arzını yeniden yapılandırma mantığı içinde, Grup %9,1’lik bir pazar payı (-1 puan) ile birlikte %18 azalarak 1 milyon 270 bin 688 araca gerileyen bir satış hacmi sergiledi.
* 2012, 9 bin adetten fazla satan Twizy’nin satışa sunulması ve elektrik motorlu araç gamının genişleme yılı oldu. Fluence Z.E. ve Kangoo Z.E. sayesinde, Renault %28 pazar payı ile Avrupa’da elektrik motorlu araç pazarının lideri oldu.
* Avrupa ve Türkiye’de son çeyrekte lansmanı yapılan Yeni Clio kendi müşteri kitlesinde önemli bir başarı yakaladı.
* Hafif Ticari Araç pazarında, uluslararası tüm bölgelerde ve Avrupa’da pazar paylarını artıran Renault % 15,5 pazar payı ile arka arkaya 15. yıldır liderliğini koruyor.
Grup Ticaret Direktörü ve İcra Kurulu üyesi Jérôme Stoll « Grubun küreselleşme stratejisi meyvelerini veriyor. 2012 yılında, Renault ve Dacia markaları sayesinde uluslararası pazarlarda yeni bir satış rekoru kırdık. Ancak, bu başarı Avrupa’daki satışlarımızın azalmasını tam olarak telafi etmedi. Öngörülenden daha zor pazar koşullarında, kâr marjlarımızın korunmasına öncelik verdik» şeklinde açıklama yaptı.